به نقل از تلگراف؛ در پی رسوایی یکی از پروازهای خطوط هوایی یونایتد ایرلانز که طی آن، مسافری که به او بلیت مازاد بر ظرفیت فروخته شده بود، به زور از هواپیما بیرون انداخته شد، این بار حادثه‌ای مشابه در هواپیمای متعلق به خطوط هوایی دلتای آمریکا رخ داد.

در پرواز آتلانتا به میلواکی، همه مسافران بر روی صندلی خود قرار گرفته و در انتظار پرواز هواپیما بودند؛ اما تِیک آف با تاخیر مواجه شد. با گذشت 30 دقیقه و درحالیکه هواپیما همچنان در جای خود ثابت بود، "کیما همیلتون"، مسافری 39 ساله، از خدمه درخواست کرد به وی اجازه استفاده از سرویس بهداشتی را دهند که با مخالفت آنها مواجه شد. "همیلتون" طبق خواسته مهمانداران به صندلی خود برگشت و باز مدتی را منتظر پرواز هواپیما ماند؛ اما در نهایت وقتی هواپیما به پرواز درنیامد خیلی سریع خود را به سرویس بهداشتی رساند. زمانیکه قصد داشت به صندلی خود بازگردد با خلبان پرواز مواجه شد که به دیگر مسافران توضیح می‌داد: آقایان و خانم‌ها، از اینکه شما را زحمت می‌دهم خیلی متاسف هستم؛ اما باید به پایانه اصلی بازگردیم و یکی از مسافران را پیاده کنیم.

منظور خلبان بیرون کردن "همیلتون" از هواپیما بود! سپس دو نفر از خدمه پرواز دلتا نزد مسافر خطاکار آمدند و از او خواستند هواپیما را ترک کند. وقتی "همیلتون" با آرامش از ترک هواپیما امتناع کرد، خدمه به زور متوسل شدند و پادرمیانی دیگر مسافران پرواز نیز نتیجه‌ای در پی نداشت.

تمام مسافران مجبور به پیاده شدن از هواپیما شدند تا "همیلتون" از سوی نیروهای امنیتی مورد بازجویی قرار بگیرد.

این اتفاق 18 آوریل روی داد و به تازگی رسانه‌ای شده است. هواپیمایی دلتا در واکنش به انتقادات فروانی که علیه این شرکت مطرح شده، پاسخ داد: تمام خدمه پرواز دلتا به خوبی آموزش دیده و با قوانین پرواز آشنا هستند. بلند شدن از روی صندلی هنگام تِیک آف هواپیما و یا به زمین نشستن آن ممنوع است. ما از مسافران انتظار داریم در اجرای قانون، خدمه پرواز را همراهی کنند.

با این حال، تمام مسافران پرواز از "همیلتون" حمایت کردند و اقدام خشونت‌آمیز خدمه پرواز دلتا را بی‌رحمانه و ظالمانه توصیف کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 260453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟