کار زشت راننده پراید با پیرمردی که از نمازجمعه برمی گشت +عکس

در اولین مرحله بازجویی از این مرد جوان، او ادعا می‌کرد در این کلاهبرداری هیچ نقشی نداشته و بازی خورده است. او به دادیار شعبه۲۳۳ دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه۲ مشهد گفت: متولد۵۹ هستم و درحال‌حاضر با خودروی شخصی‌ام در مشهد مسافرکشی می‌کنم. ۲نفر از دوستانم به من گفتند که با ماشینم به‌مدت ۱۵روز دراختیارشان باشم و آن‌ها نیز متعهد شدند روزانه ۱۵۰هزار تومان به من بدهند. من هم برای اینکه بتوانم در این ۱۵روز پول خوبی به دست بیاورم، این موضوع را قبول کردم. آن‌ها گفتند که باید چند‌روزی به نیشابور برویم و من نیز چون دراختیار آنان بودم، مشکلی با آن نداشتم.

این متهم ادامه داد: ۲ هفته از این موضوع گذشته بود که روز سیزدهم به روستای خرو نیشابور رفتیم و دوستانم در آنجا پیرمردی را که درحال ‌برگشتن از نمازجمعه بود، سوار ماشین کرده و به خانه‌اش رساندند. من صندلی عقب نشسته بودم و پیرمرد در کنار راننده نشسته بود. بعد از اینکه پیرمرد را پیاده کردیم، در مسیر برگشت به مشهد در مقابل یک سوپرمارکت توقف کردیم و دوستانم مقدار زیادی تنقلات، برنج، روغن، حبوبات و... خریداری کردند و پس از آن به‌سمت مشهد راه افتادیم. وقتی وارد مشهد شدیم، از من خواستند که مقابل یک دستگاه عابربانک بایستم و یکی از دوستانم کارت عابر‌بانکی را به من داد و گفت که مبلغ ۳میلیون تومان را به حساب فردی دیگر منتقل کنم و من هم این کار را انجام دادم و پس از آن به خیابان خسروی رفتیم و یکی از آنان به یک طلافروشی رفت و مقادیری طلا و سکه خرید و به‌عنوان مزد، یکی از سکه‌ها را به من ‌داد.

نقشه حیله‌گرانه برای پیرمردها

درحالی ادعاهای متهم اصلی این پرونده کلاهبرداری در پیش مرجع قضایی با این عنوان که او در این کلاهبرداری نقش نداشته است، مطرح شد که یکی از شاکیان پرونده در اظهاراتش به دادیار شعبه۲۳۳ جرائم رایانه‌ای دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه۲ مشهد گفت: اوایل تیر‌ماه سال گذشته برای زیارت به حرم رفته بودم که موقع برگشت به خانه متوجه گم‌شدن کارت بانکی‌ام شدم و بعد از چند روز فهمیدم ۲۱میلیون تومان از حسابم برداشت شده است. پس از این واقعه فرد مال‌باخته که عرب‌زبان و ساکن مشهد است، بلافاصله به دادسرا مراجعه کرده و شکایت می‌کند که با توجه به حساسیت موضوع، دستور رسیدگی ازسوی قاضی Judge حقدادی صادر و تیمی از ماموران پلیس Police فتای خراسان‌رضوی مسئول رسیدگی به این پرونده شدند.

ماموران در بررسی شماره‌حساب شاکی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد ۲میلیون تومان از مبلغ مدنظر به حساب مردی سال‌خورده ساکن درود نیشابور واریز شده است. با به‌دست‌آمدن این سرنخ مهم، ماموران با نیابت قضایی به سراغ این فرد در نیشابور رفتند که در ادامه تحقیقات مشخص شد این پیرمرد نیز دیگرمال‌باخته پرونده است و به‌علت کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از کارت بانکی‌اش از مردی جوان شکایت کرده و پرونده‌اش در دادسرای زبرخان مفتوح است. شاکی دوم در اظهارات خود به تیم تحقیقاتی پرونده گفت: هنگام برگشت از نمازجمعه بودم که مردی جوان به سراغم آمد و از من خواست تا برای رفتن به خانه سوار خودرویش شوم. من هم که فکر می‌کردم این مرد جوان قصد کمک دارد، سوار خودروی پرایدش شدم و بعد از اینکه به خانه رسیدم، متوجه شدم کارت بانکی‌ام نیست که با دریافت پیامک واریز و برداشت مبلغ ۳میلیون تومان، فهمیدم کارت بانکی‌ام را دزدیده‌اند که برای همین سریعا موضوع را به پلیس اعلام کردم و درهمین‌خصوص پرونده‌ای در دادسرای زبرخان تشکیل و متهم پرونده به ۳ سال حبس محکوم شده است.

رضایت به ضرب مشت و لگد

تیم تحقیقاتی پرونده در قدم بعدی تصاویری از این شیادبه‌دست آمد که مورد شناسایی و تایید مال‌باخته نیشابوری قرار گرفت.

ماموران پلیس فتا در ادامه بررسی‌های خود تصاویری از خودروی این شیاد حرفه‌ای را که توسط دوربین مداربسته یک فروشگاه در مسیر نیشابور به مشهد ثبت شده بود، کشف کردند و شماره پلاک این سواری را موردبررسی قرار دادند؛ اما متهم در آدرسی که برای شماره پلاک این خودرو ثبت شده بود، حضور نداشت.

درحالی‌که پلیس مشغول بررسی و ردزنی میدانی برای شناسایی این سارق حرفه‌ای بود، پیرمرد مال‌باخته نیشابوری در تماس تلفنی با افسر تحقیقات این پرونده عنوان کرد که متهم بعد از اطلاع از شکایت او چند مرتبه با تلفن‌همراهش تماس گرفته و او را تهدید کرده است. علاوه‌بر‌این متهم برای جلب رضایت شاکی چندنفر از دوستانش را به سراغ مال‌باخته فرستاده است و او را مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند.

دستگیری سارق شیاد در قرار صوری

دادیار شعبه۲۳۳ جرائم رایانه‌ای دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه۲ مشهد روز گذشته در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما درخصوص روند تحقیقات این پرونده و نحوه دستگیری متهم، گفت: با اطلاع از اینکه متهم خواستار قرار با شاکی برای جلب رضایت است، در عملیاتی در تاریخ هفتم فروردین امسال متهم در مقابل یک محضر اسناد رسمی واقع‌در شهرستان درود نیشابور در اقدامی غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

قاضی مهدی حقدادی افزود: متهم در ابتدا منکر بزه‌انتسابی‌اش بود؛ اما پیرمرد نیشابوری (شاکی دوم پرونده) او را شناسایی و در اظهاراتش عنوان کرده که متهم دستگیرشده همان مرد جوانی است که در راه برگشت از نمازجمعه به خانه، وی را سوار خودرو کرده که البته تصاویر به‌دست آمده با چهره این فرد صددرصد مطابقت داشته است.

وی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌ها ادعا کرده که در مقابل الماس‌شرق مشهد مسافرکشی می‌کند و در این ماجرا او فقط راننده بوده و دوستانش اقدام به این سرقت‌ها کرده‌اند که با توجه به مستندات و ادله‌های موجود احتمال می‌رود سارق اصلی خود اوست و این اظهاراتی هم که از طرف وی مطرح شده، برای فریب دستگاه قضایی است؛ اما بااین‌حال تحقیقات این پرونده تا رسیدن به حقیقت همچنان ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار جدید حوادث امروز را بخوانید:

گزارش تصویری از اعدام قاتل اراک با طناب زرد در ملاعام / ساعت 7 صبح اجرا شد

کامران و رخشان 18 سال پس از یک زندگی!

پس از دوستی با یک جوان در دام شیطانی او دو همدستش گرفتار شدم / مرا به بیابان های کرج بردند و ...

اقدام کثیف کارمند زن با رئیس شرکت

مرا در یک اتاق زندانی ام کرد و چند دقیقه بعد و با دو دوستش وارد اتاق شدند و ...

سلطان جعل ایران اعدام می شود+عکس

برادر شوهرم به من فهماند که دنبال ارتباط با من است و من در غیاب شوهرم او را به خانه دعوت کردم!

ارتباط پنهانی و شیطاین سهیلا با جوان 27 ساله به طور هولناکی لو رفت / شوهر او هم با یک زن دیگر ارتباط داشت که ...+عکس

فیلم گفتگو با مردی که به خاطر ترس از زنش قاتل شد / او در پشت شمشادهای اتوبان چه کرد؟+عکس

نقشه کثیف شوهر خواهر برای دختر 24 ساله / او یک جوان را اجیر کرد تا...

این زن شیطان صفت راننده تاکسی را آزار و اذیت کرد!+عکس

بلایی که سگ های ولگرد بر سر کودک نجف آبادی آوردند / ، پوست سر این پسر بچه را کندند

نقشه شوم و وحشتناک برای زن جوان در اتوبان نزدیک فرودگاه کرمانشاه

دردسر بلیط کنسرت پاپ در مشهد

دور از چشم خانواده ام نزد اصغر رفتم و باردار شدم / روی بازگشت ندارم و...

مرد پرستار بی رحمانه دختری را در برابر دوربین موبایلش شکنجه کرد + عکس

نقشه نوعروس 16 ساله برای ملاقات های پنهانی با دوست پسر سابقش/پلیس مشهد راز پیام ها وحشتناک این دختر را به دست آورد

ارتباط شیطانی زن تهرانی با مرد افغان / این مرد به خاطر یک موبایل زن تنها را کشت

نرگس 21 ساله در دام شیطانی گشت ارشاد 3! / گفت مامور است و مرا سوار پراید کرد مرا به بیابان برد و ...

رفتارهای شرم آور فرشاد مرا از خودش متنفر کرد و حالا فقط قلبم برای پارسا می تپد!

اتفاقی نادر که برای یک گوسفند رخ داد+عکس

 

 

کدخبر: 256641 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟