دام‌ کف‌زن‌های بین‌المللی برای توریست‌ها در برابر هتل های تهران+عکس

اعضای اصلی این گروه از مجرمان طایفه‌ فیوج هستند که هرازگاهی به کشور ترکیه و مالزی سفر می‌کردند و پس از سرکیسه کردن توریست‌ها به ایران بر می‌گشتند تا نقشه‌هایشان را از سر بگیرند.تحقیقات در این پرونده از چندین‌ماه قبل با شکایت تعدادی توریست روسی، اروپایی، چینی و... کلید خورد. به گفته شاکیان، در مقابل سفارتخانه و یا هتلی که اقامت داشتند، سرنشینان خودروی سمند که مسلح بودند سد راهشان شده و خود را مأمور پلیس جا زده بودند.

نخستین شاکی که مردی اهل کشور روسیه بود، می‌گفت: داخل خودرو ٥ نفر بودند که ٣‌نفر از آنها پیاده شدند و گفتند که مأمور هستند. آنها مدعی شدند که گزارشی در اختیارشان قرار گرفته که نشان می‌دهد من قاچاقچی مواد‌مخدر هستم. همه آنها مسلط به زبان انگلیسی بودند و پس از آن شروع به بازرسی بدنی من کردند. تمام جیب‌هایم را گشتند و وقتی دلارهایی را که همراهم بود پیدا کردند مدعی شدند که احتمالا لابه‌لای آنها مواد جاسازی کرده‌ام. برای همین شروع به شمردن و گشتن لابه لای دلارها کردند. وی ادامه داد:

در نهایت وقتی چیزی پیدا نکردند، دلارها را پس دادند و مرا رها کرده و متواری شدند. چند ساعت پس از رفتن آنها بود که متوجه کم‌شدن دلارهایم شدم و فهمیدم که مأموران قلابی در حقیقت دزدانی بودند که با کف‌زنی حدود ١٥ اسکناس 100دلاری را سرقت Stealing کردند.

یک سرنخ

هر روز تعداد شاکیان در حال افزایش بود و اکثرآنها چون توریست بودند به کشور خود بازگشته و دیگر پیگیر شکایت خود نمی‌شدند. آخرین گروهی که بهمن‌ماه سال گذشته برای شکایت راهی اداره آگاهی پایتخت شدند با کمک مأموران به ترسیم چهره متهمان پرداختند. کارآگاهان در قدم بعدی به سراغ آلبوم مجرمان سابقه‌دار رفتند و ٣نفر از اعضای اصلی باند را شناسایی کردند.

دستگیری

بررسی‌ها نشان می‌داد متهمان از مجرمان طایفه فیوج بودند که پیش از این به جرم Crime اخاذی در پوشش مأمور و کف‌زنی دستگیر شده و به زندان Prison رفته بودند. کارآگاهان پاتوق‌های احتمالی متهمان را زیرنظرگرفتند و اواخرسال گذشته ٦ نفر از اعضای این گروه حرفه‌ای را دستگیر کردند. متهمان به خفتگیری و کف زنی از توریست‌ها اقرار کردند و در تحقیقات مشخص شد که بیشتر آنها در این مدت پول کلانی به جیب زده و خودروهای مدل بالا، خانه‌های اعیانی و ویلاهای مجلل در شمال کشور خریده‌اند. اعضای این گروه صبح دوشنبه برای تحقیق به شعبه اول بازپرسی دادسرای ویژه سرقت منتقل شدند. آنها اقرار کردند که بیش از 50 توریست را سرکیسه کرده‌اند. آنها اقرار کردند که مسلط به زبان انگلیسی و عربی هستند و در کشورهایی مانند عراق، ‌ترکیه و مالزی هم دست به کف زنی می‌زدند و پول زیادی به جیب می‌زدند. آنها پس از اعتراف به سرقت‌های سریالی با دستور قاضی نصرتی برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرارگرفتند.

آموزش کف‌زنی در کودکی

یکی از اعضای اصلی این باند صادق نام دارد که هرازگاهی به ترکیه و مالزی سفر می‌کرد و پس از کف‌زنی و به جیب زدن میلیون‌ها تومان پول دوباره برای خلاف به ایران بازمی گشت. گفت‌وگوی همشهری با این کف زن مأمور نما را می‌خوانید.

چند وقت است که دست به خلاف می‌زنی؟

من از کودکی در خانواده آموزش کف‌زنی دیده‌ام. پدرم، عمه و عمویم کف‌زن بودند. من هم در نوجوانی گاهی با پدر و عمویم برای کف زنی همراهشان می‌رفتم اما با این باند حدود یک سالی می‌شود که همکاری‌ام را شروع کرده بودم.

فقط توریست‌ها را به دام می‌انداختید؟

طعمه ما فقط توریست‌ها بودند. چون می‌دانستیم هم دلار همراهشان است و هم اینکه به‌دلیل مسافر بودن بعد از مدتی به کشورشان برمی‌گردند و نمی‌توانند شکایت کنند. برای همین ما هم هیچ وقت گیرنمی افتیم.

اما تعدادی از آنها شکایت کردند؟

آنها شکایت خود را مطرح کردند اما دیگر پیگیر نشدند.

کسی را هم مجروح کردید؟

نه فقط اسلحه همراهمان بود تا خودمان را مأمور نشان بدهیم.

شاکیان می‌گفتند مسلط به زبان انگلیسی بودی، زبان را از کجا یادگرفتی؟

از کودکی بارها با پدرو مادرم به کشورهای خارجی سفر کرده بودیم و معمولا حدود یک سال در آن کشور اقامت داشتیم. از این طریق توانستم انگلیسی را یادبگیرم. البته باید بگویم تمام خانواده‌ام مسلط به زبان انگلیسی و عربی هستند. زبان عربی را در سفری که به عراق داشتیم یاد گرفتم.

شگردتان چطور بود؟

به محض شناسایی طعمه به سمتش می‌رفتیم و وقتی دسته دلارها را می‌گرفتم و شروع به شمردن می‌کردم، در یک لحظه بی‌آنکه طعمه مان متوجه شود چند اسکناس را با شگردی مانند تردستی کف‌زنی کرده و طوری که طعمه‌مان متوجه نشود بین دستانمان جاسازی می‌کردیم. این را از آموزش‌هایی که در کودکی دیده بودم به‌خاطر دارم.

چقدر پول به جیب زدی؟

دقیقا یادم نیست. معمولا همان روز بین خودمان تقسیم می‌کردیم و من چون عاشق ملک و املاک هستم با پول‌هایی که پس‌انداز می‌کردم خانه و زمین می‌خریدم.

در تحقیقات مشخص شده که هر از گاهی به ترکیه و مالزی هم سفر می‌کردی؟

گاهی همراه خانواده‌ام به آنجا می‌رفتم و در آنجا خود را توریست جا زده و با شگردی دیگر دست به کف زنی می‌زدم. شگردم این بود که با شناسایی طعمه‌هایم خود را توریست جا می‌زدم و با نشان دادن یک بسته دلار مدعی می‌شدم که قصد تبدیل دلار به واحد پول کشور ترکیه و یا مالزی را دارم. پس از آن وقتی طعمه‌ام معادل دلار را در اختیارم قرار می‌داد، ‌من شروع به شمردن می‌کردم و در آن فاصله اقدام به کف زنی می‌کردم. در آخر مدعی می‌شدم که منصرف شده‌ام و بسته اسکناسی که شمرده بودم را به طعمه‌ام برمی‌گرداندم و از او دور می‌شدم. آنقدر در کارم حرفه‌ای شده بودم که در کمتر از 5ثانیه سرقت می‌کردم. چون در کار ما سرعت و دقت خیلی مهم است!

در کشورهای خارجی هم زندانی شده‌ای؟

نه. اصلا .  برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 256624 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟