عید دیدنی شوم دو مرد در نوروز 96 از خانه‌های شمال تهران+عکس

چند روز قبل مردی به کلانتری 103 گاندی رفت و از دستبرد سارقان به خانه‌اش خبر داد. او گفت: برای عید دیدنی به خانه یکی از اقوام مان رفته بودیم اما حدود ساعت 21 وقتی برگشتیم فهمیدیم دزد The Thief به خانه زده است. خانه ما در طبقه اول قرار دارد و سارقان توانسته بودند با تخریب یکی از پنجره‌ها وارد آنجا شوند. آنها همه جا را به هم ریخته و مبلغ 5میلیون تومان پول نقد، مبلغی دلار، مقداری جواهرات و یک ساعت مچی گران قیمت سرقت Stealing کرده بودند.

سارقان در نگاه اول هیچ ردی از خود به جا نگذاشته بودند اما با آغاز تحقیقات افسران تجسس کلانتری، معلوم شد که دوربین مداربسته خانه یکی از همسایه‌ها صحنه فرار Escape سارقان را ضبط کرده است. در این تصاویر چهره یکی از سارقان به خوبی مشخص بود. افسران پلیس با بررسی این تصاویر پی بردند این سارق از افراد سابقه‌دار است که پیش از این نیز توسط پلیس دستگیر شده است. به این ترتیب مخفیگاه وی در جنوب تهران شناسایی شد و مأموران در عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند. در جریان بازرسی مخفیگاه متهم بخشی از دلارهای مسروقه همراه با یک کلت کمری از نوع شاه کش کشف شد.

وقتی این متهم تحت بازجویی‌های فنی قرار گرفت به سرقت از خانه‌های شمال شهر اعتراف کرد و اطلاعاتی از همدستش در اختیار مأموران گذاشت. او گفت که بیشتر اموال مسروقه نزد همدستش است و او در خانه‌ای در خیابان ولیعصر مخفی شده است. درحالی‌که یک روز از دستگیری نخستین متهم می‌گذشت مأموران این بار با راهنمایی متهم دستگیر شده دومین عملیات را کلید زدند و دومین متهم را نیز دستگیر کردند. در این عملیات مأموران پول‌های مسروقه را همراه با جواهرات و ساعت مچی لوکس کشف کردند و متهم به کلانتری منتقل شد.

متهم در جریان تحقیقات به 4فقره سرقت از منزل اعتراف کرد. او گفت: روزها در خیابان‌های بالای شهر پرسه می‌زدم و خانه‌هایی را که در طبقه اول ساختمان‌ها قرار داشتند و فکر می‌کردم هیچ‌کس در آنجا حضور ندارد شناسایی می‌کردم. در ادامه وقتی هوا تاریک می‌شد بار دیگر به آنجا سر می‌زدم و وقتی می‌دیدم آنجا هنوز تاریک است مطمئن می‌شدم که جای خوبی را برای دزدی انتخاب کرده‌ام. به این ترتیب با همدستم از طریق پنجره وارد این خانه‌ها می‌شدیم و نقشه‌مان را عملی می‌کردیم.

ما تلاش می‌کردیم سرقت‌هایمان را خیلی سریع انجام دهیم و فقط پول، طلا و اشیای قیمتی کم حجم می‌دزدیدیم. وی همچنین در ادامه به سرقت دیگری در شمال کشور نیز اعتراف کرد و گفت وقتی به شهرستان تالش سفر کرده بود در آنجا نیز به خانه‌ای دستبرد زده است.

سرهنگ محسن آزادبخت، رئیس‌کلانتری 103گاندی با اعلام این خبر گفت: متهمان با قرار قانونی در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد. وی همچنین به شهروندان توصیه کرد برای پیشگیری از وقوع سرقت، منازل خود را به درهای ضدسرقت و قفل‌های ایمن مجهز کنند و درصورتی که خانه‌شان در طبقه اول است برای پنجره‌ها از حفاظ استفاده کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 255913 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟