مرگ های خاموش 181  ایرانی  با گاز گرفتگی  در 11 ماه سال گذشته

این شمار مرگ در اثر مسمومیت با این گاز در11 ماه سال95 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن (1394) با شمار فوت شدگان در اثر مسمومیت با گازمونواکسید کربن 123 مورد 2/47 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش از کل فوت شدگان در اثر مسمومیت با گاز منو اکسید در11 ماهه سال گذشته133 تن مرد و 48 تن زن بودند.

پیش ازاین نیز سازمان پزشکی قانونی از افزایش 29،1درصدی شمار مرگ ها بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته(1394) در کشور خبر داد بود.

همچنین در 10ماهه سال گذشته 568 تن بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن جان خود را از دست دادند،که 415 تن مرد و 153 تن زن بودند.

گاز منواکسیدکربن ،گازی سمی است که از احتراق ناقص کربن به وجود می آید که رنگ و بوی خاصی ندارد و به همین دلیل آن را قاتل The Murderer خاموش می نامند.

وقتی این گاز، وارد سیستم تنفسی شخصی شود بلافاصله با گلبول های قرمز شخص ، وارد واکنش شده و باعث می شود تا اکسیژن کمتری به اعضای بدن برسد که اولین عوارض این مساله در ابتدا، سوزش چشم ها و فرد ، پس از سپری شدن زمانی بین یک تا 2 ساعت، بسته به غلظت گاز کربن منواکسید موجود در مکان ، احساس خواب آلودگی و خستگی مفرط می کند.

افرادی که در یک فضای سربسته در معرض استنشاق این گاز قرار می‌گیرند ابتدا احساس کرختی و خواب آلودگی می‌کنند و در صورتی که هرچه سریع تر مکان را ترک نکنند و یا هوای تازه تنفس نکنند دچار بیهوشی و در نهایت خفگی می‌شوند.

کودکان ، سالمندان ،افراد با سابقه بیماریهای قلبی - ریوی و افراد با مبتلا به بیماری های خونی بیشتر از سایرین دچار عوارض ناشی از مسمومیت با گاز CO می شوند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 255774 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟