فریبکاری کثیف مردی با خودروهای لوکس برای زنان جوان + عکس

26 دیماه سال 95 زن جوانی با مراجعه به کلانتری 126 تهرانپارس به مأمورین اعلام داشت که توسط شخصی به نام "وحید . م" مورد زورگیری قرار گرفته است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "زورگیری" و به دستور دادیار شعبه هفتم دادسرای ناحیه چهار تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس Police آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

زن جوان پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " چندی پیش با خودرو شخصی خود در محدوده شمال تهران در حال تردد بودم که یک دستگاه خودرو بی ام و به من نزدیک شد و راننده جوان آن به بنده پیشنهاد دوستی داد ؛ در چندین جلسه ملاقات اولیه ، وحید با انواع خودروهای مدل بالا و گران قیمت از قبیل Benz ، B.M.W و ... به محل قرار می آمد و خودش را نمایشگاه دار خودرو در منطقه غرب تهران معرفی کرد ؛ در مدت زمان کوتاهی ، وحید به من پیشنهاد ازدواج داد و به این شیوه و شگرد اعتمادم بیش از پیش به او افزایش پیدا کرد " .

زن جوان در خصوص نحوه زورگیری  10 میلیون تومان توسط وحید به کارآگاهان گفت : "روز 26 دیماه قصد فروش خودرو را داشتم که وحید نیز مرا را به قصد تعویض پلاک همراهی می کرد ؛ در مسیر حرکت به سمت مرکز تعویض پلاک در منطقه تهرانپارس بودیم که وحید از من درخواست چند میلیون تومان پول کرد که [ بر خلاف انتظارش ] با مخالفت من مواجه شد ؛ ناگهان وحید با توسل به زور و استفاده از چاقو و تهدید به اسید پاشی ، عابربانک مرا سرقت Stealing و در مدت زمان کوتاهی 10 میلیون تومان پول داخل حساب را برداشت کرد " .

با توجه به شیوه و شگرد نحوه سرقت ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که متهم پرونده به احتمال بسیار زیادی از مجرمین سابقه داری است که با طرح و برنامه ی قبلی و با استفاده از خودروهای گران قیمت کرایه ای اعتماد مالباخته را جلب و نهایتا سرقت خود را انجام داده است ؛ لذا چهره نگاری از مالباخته و بررسی سوابق مجرمین سابقه دار در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و متهم سابقه دار به نام "وحید . م"  30 ساله با 9 سابقه دستگیری و زندان Prison به اتهام ارتکاب جرایم مختلف زورگیری ، کلاهبرداری و موادمخدر مورد شناسایی قرار گرفت .

کارآگاهان در بررسی سوابق "وحید . م" اطلاع پیدا کردند که این متهم چندی پیش از زندان به مرخصی اعزام شده و از آنزمان تاکنون متواری شده است .

با توجه به اطلاعات بدست آمده از وحید . م ، سوابق وی در ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری از زنان جوان در پوشش افراد ثروتمند ، بررسی پرونده های مشابه در پایگاه های مختلف پلیس آگاهی و دیگر اقدامات پلیسی ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از زنان جوانی شدند که وحید با طرح دوستی و عمدتا با بهانه ازدواج ، ابتدا اعتماد آنها را جلب و پس از گذشت مدت کوتاهی به شیوه های مختلف اقدام به سرقت و یا کلاهبرداری از آن کرده بود .

یکی از شکات در خصوص نحوه سرقت وجوه نقدش توسط "وحید . م" به کارآگاهان عنوان داشت : " به پیشنهاد و اصرار وحید تصمیم به تعویض خودرو شخصی خود گرفتم ؛ روز سرقت و در حالیکه پول حاصل از فروش خودرو شخصی ام را همراه خود داشتم ، وحید به دنبالم آمد تا مرا به نمایشگاه خودش در غرب تهران برده و خودرو مدل بالایی را برایم قولنامه کند . در غرب تهران ، مقابل یک نمایشگاه خودرو توقف کردیم ؛ وحید از من خواهش کرد تا از خودرو پیاده شده و با طرح این ادعا که نمایشگاه فروش اتومبیل متعلق به اوست ، از من دعوت کرد داخل نمایشگاه شوم تا او نیز پس از پارک ماشین به من ملحق شود ؛ در لحظه ی آخر ، به پیشنهاد وحید بسته ی حاوی پول را داخل ماشین گذاشتم تا وحید آنرا با خودش بیاورد ؛ هنوز به در ورودی نمایشگاه نرسیده بودم که ناگهان وحید با ماشین از محل دور شد و دیگر خبری از او نشد ! داخل نمایشگاه شدم و در آنجا با صاحب واقعی نمایشگاه روبرو شدم ؛ پس از چندین تماس ناموفق ، تلفن همراه وحید خاموش شد و آنزمان بود که متوجه نیت واقعی وحید شدم " .

با انجام اقدامات پلیسی ، نهایتا محل تردد وحید در منطقه یافت آباد شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شد ؛ در زمان دستگیری ، وحید با ایجاد درگیری و استفاده از سلاح سرد قصد فرار Escape داشت که طی درگیری ، احدی از کارآگاهان از ناحیه دست به شدت مجروح شد اما نهایتا مهار ، دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

"وحید . م" که به مصرف مواد مخدر Drugs صنعتی از نوع شیشه اعتیاد دارد ، در همان تحقیقات اولیه و در مواجه حضوری با تعدادی از شکات دعوت شده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی صراحتا به طرح دوستی و سرقت از تمامی آنها اعتراف کرد .

سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی ، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "با توجه به اعترافات متهم ، تاکنون بیش از 15 نفر از شکات پرونده که متهم پرونده به شیوه های مختلف اقدام به زورگیری ، کلاهبرداری و اخاذی از آنها کرده ، شناسایی و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران دعوت شدند ".

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در پایان این خبر گفت : "از کلیه شهروندان بویژه بانوانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری ، فریب ، زورگیری و یا اخاذی قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیدخندان - خیابان ابوذر غفاری - بالاتر از بیمارستان رسالت - جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه نمایند " .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 255339 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟