تمهیدات پلیس پیشگیری در ایام نوروز / عملکرد پلیس در چهارشنبه سوری + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 14.61M | مدت زمان ویدیو: 00:01:26

به گزارش رکنا، سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری کشور در نشست خبری صبح امروز گفت: قرارگاه نوروزی ابوذر در ایام نوروز وظیفه پیشگیری از وقوع جرایم را دارد و چند کمیته دارد که یکی از آن پیشگیری انتظامی است.
وی افزود: حدود ٧٦ هزار نفر از کارکنان پلیس پیشگیری و ١٦ نفر از بخش مردمی در راستای تامین نظم و امنیت مناسبت های پایان سال فعالیت دارند.
این مقام انتظامی افزود: ١٣٣٠ واحد ایستگاه پلیس برای عید به همراه ٧٣٠ چادر، ٧٣٠ بازرسی و ایست موقت، ٥٥٠ واحد گشت خودرویی، ٢٥٠٠ موتور سوار و بیش از ٣٠٠٠ نفر به صورت پیاده فعالیت می کنند.
شرفی در ادامه گفت: کمیته دیگری به نام کمیته پیشگیری اجتماعی اقدامات نرم و آگاهی رسانی را در ایام نوروز به مردم دارد.
وی ادامه داد: کمیته دیگری نیز تحت عنوان کمیته نظارت و بازرسی وجود دارد که کار نظارت بر روی کار پلیس Police را به صورت محسوس و نامحسوس در عرصه کاری کارکنان پلیس انجام می دهد.
رئیس پلیس پیشگیری اظهار کرد: کمیته تحلیل وقایع نیز هر رخداد و وقایع انتظامی که رخ می دهد در پایگاه ابوذر تحلیل می کند و پس از بررسی در فرماندهی به رده های پایینی اطلاع رسانی می شود.
شرفی در خصوص طرح نحول کلانتری ها و پاسگاه ها توسط پلیس پیشگیری گفت: در سه ملاقاتی که پلیس با رهبری داشته است، رهبری بارها تاکید کرده اند که به کلانتری ها توجه بیشتری شود؛ یکی از موضوعاتی که موجب این فرمان شده میزان مراجعه مردم به کلانتری ها است، مردم در سال جاری بیش از 22 میلیون بار به کلانتری ها مراجعه کردند.
رئیس پلیس پیشگیری خاطرنشان کرد: ساختار و نظامات در کلانتری و پاسگاه از نظر کمی نسبت به میانگین جهانی در وضعیت پایین تری قرار دارد. منابع انسانی و تحول در آن که چه نیرویی و با چه ویژگی هایی باید در کلانتری حضور پیدا کند.
وی در ادامه افزود: تحول در تجهیزات پلیس پیشگیری و افزایش مهارت های شغلی کارکنان، فناوری، مهندسی ساختمان های کلانتری و پژوهش از الزامات این برنامه و طرح است.
شرفی با اشاره به عملکرد 11 ماهه پلیس پیشگیری در سال جاری اذعان کرد: تعداد پرونده های در انواع جرایم 25 در صد کاهش داشته است و جرایم خشن نیز با 40 درصد کاهش همراه بوده است.
وی اضافه کرد: سرقت Stealing در طول 11 ماه امسال چهار درصد کاهش داشته است و پنج درصد در سرقت های به عنف و هشت درصد در حوزه سرقت های مسلحانه کاهش وجود داشته است.
این مقام انتظامی اذعان کرد: سهم پلیس پیشگیری در دستگیری به جرم Crime انواع سرقت 83 درصد است. دستگیری ها در حوزه سرقت از خانه 53 درصد افزایش داشته و پلیس پیشگیری در دستگیری سابقه داران 71 درصد سهم دارد و 54 درصد در دستگیری قاچاقچیان کالا سهم دارد که پنج درصد افزایش داشته است.
شرفی افزود: جمع آوری 81 درصد معتادان توسط پلیس پیشگیری است که نسبت به قبل با 17 درصد افزایش همراه بوده است. دستگیری باندهای مواد مخدر Drugs23 درصد افزایش داشته است که 18 درصد آن سهم پلیس پیشگیری بوده است.
این مقام انتظامی بیان کرد: در حوزه پلیس پیشگیری شش درصد کشف انواع سرقت افزایش داشته است. 111 تن کشفیات مواد مخدر سنتی در سال جاری بوده که 20 درصد آن توسط پلیس پیشگیری انجام شده است. هشت تن مواد مخدر صنعتی کشف شده که 31 درصد با افزایش همراه بوده است.
شرفی در بخش دیگر صحبت های خود گفـک سرقت خانه چهار درصد کاهش داشته و مغازه شش در صد با کاهش همراه بوده است. سرقت موتورسیکلت و جیب بری نیز به ترتیب 10 و پنج درصد با کاهش همراه بوده است.
این مقام انتظامی افزود: سرقت دوچرخه 25 درصد با افزایش داشته است. سرقت احشام و طیور و معابر و اماکن عمومی پنج درصد افزایش داشته است.
وی در مورد وضعیت امدادخواهی از پلیس گفت: زمان حضور پلیس در زیر 10 دقیقه 63 درصد بوده است، در جرایم خشن و نزاع و درگیری 80 درصد زیر 10 دقیقه بوده است.
شرفی ادامه داد: میانگین این زمان در تهران 25 دقیقه است.
رئیس پلیس پیشگیری گفت: در اجرای احکام قضائی نقش آفرینی پلیس پیشگیری 11 درصد افزایش داشته است. امسال بیش از 16 میلیون حکم قضائی توسط نیروی انتظامی اجرا شده است.
وی در ادامه بیان کرد: امسال تجمعات کارگری با 21 درصد و صنفی با 18 درصد افزایش همراه بوده است.
شرفی اظهار کرد: وضعیت صیانت، ایمنی و سلامت در پلیس پیشگیری نیز مورد توجه پلیس بوده است. جرایم کلی کارکنان پلیس پیشگیری 38 درصد با کاهش همراه بوده است؛ البته هدف ما در سال جاری رسیدن به میزان 50 درصد بوده است.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش مهارت های شغلی بیش از 44 هزار نفر از مجموه آماری پلیس تحت آموزش های مهارتی قرار گرفتند.
وی در مورد تحت نظرگاه های مجهز به دوربین گفت: 1420 تحت نظرگاه پلیس که تقریبا شامل کل کلانتری ها و فرماندهی هایی که تحت نظرگاه دارد مجهز به دوربین مداربسته است.
وی ادامه داد: در سال 96 طرح مجهز کردن پلیس های گشت به دوربین های البسه را خواهیم داشته که این مسئله برای خودروهای پلیس تا پایان سال 96 به وقوع خواهد پیوست.
شرفی خاطرنشان کرد: کشفیات مواد مخدر در فرودگاه ها با 19 درصد افزایش همراه بوده است و کشفیات کالای قاچاق Contraband از نظر ارزش ریالی 64 درصد با افزایش همراه بوده است.. در راه آهن نیز این عدد در خصوص را آهن 151 و 32 درصد با افزایش همراه بوده است.
این مقام انتظامی در مورد حوادثه چهارشنبه سوری گفت: امسال 185 مورد مصدوم و بستری داشتیم که 1093 مورد آن به صورت سرپایی بوده است. زمان استفاده از مواد محترقه نیز نسبت به سال های گذشته کاهش داشته است. امسال در حوادث Accidents چهارشنبه سوری دو نفر جان خود را از دست دادند.
وی ادامه داد: تعداد دستگیری امسال از آقایان 1389 نفر بوده که با اخذ تعهد آزاد شدند و 923 نفر از آقایان نیز به مراجع قضائی معرفی شدند. 48 نفر از زنان نیز تعهد دادند و 12 نفر به محاکم قضائی معرفی شدند.
شرفی در پایان گفت: تلفات پرسنل ناجا و آنش نشانان برای چهارشنبه سوری 18 نفر مصدوم و بستری بوده است و ٤٦ نفر نیز تحت درمان سرپائی قرار گرفتند. از نظر خسارت به اموال ٦٦ مورد سطل زباله آتش زده شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 252207 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟