کشف 186 میلیارد تومانی کالاهای قاچاق از ابتدای سال 95 در استان فارس

به گزارش رکنا، سردار احمد علی گودرزی در نشست خبریامروز گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 4 هزار و 81 دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق Contraband در استان توقیف و پنج هزار و 904 نفر متهم در این خصوص دستگیر شده اند.

وی با بیان اینکه در این مدت 50 فقره پرونده بالای 500 میلیون تومان تشکیل شده است، افزود: ارزش ریالی کل کشفیات بالغ بر 186 میلیارد تومان برآورد شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 45 درصد افزایش نشان می دهد.

انهدام باند سارقان منزل و خودرو

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی دو باند سارقان خانه را منهدم و اعضای این باندها که چهار نفر بودند را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: اعضای این دو باند در مجموع به 82 فقره سرقت Stealing خانه اعتراف و تعدادی اموال مسروقه از آنان کشف شد.

سردار گودرزی به شهروندان توصیه کرد از نگهداری اموال با ارزشی همچون طلا و وجه نقد زیاد در خانه خودداری کرده و آنها را به صندوق امانات بانک بسپارند.

وی افزود: همچنین مأموران پلیس آگاهی یک باند سارقان خودرو را متلاشی و در این راستا پنج نفر متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس افزود: اعضای این باند نیز به 9 فقره سرقت خودرو در سطح شهر شیراز و 14 فقره سرقت در استان اصفهان اعتراف کردند.

دستگیری سارق و کشف 45 فقره سرقت درون خودرو

گودرزی افزود: همچنین مأموران انتظامی استان سارقی را در حین سرقت لامپ های یک میوه فروشی در شیراز دستگیر می کنند.

وی گفت: در تحقیقات انجام شده، متهم به سرقت فوق و همچنین 90 فقره سرقت درون خودرو در سطح شهر شیراز اعرراف کرده است که تا کنون تعداد 45 نفر از شکات شناسایی و تلاش جهت شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

کشف زمین خواری 14 میلیاردی

فرمانده انتظامی استان فارس در این خصوص افزود: در پی دریافت اخباری مبنی بر وقوع یک فقره زمین خواری توسط شخصی به هویت معلوم در اطراف شیراز، از نماینده حقوقی اداره منابع طبیعی شهرستان شیراز به عنوان شاکی دعوت و در اجرای دستور مقام قضایی، ماموران به محل وقوع جرم Crime اعزام شدند.

گودرزی تصریح کرد: در این خصوص متهم دستگیر و چهار هکتار از اراضی ملی به ارزش 14 میلیارد ریال که تصرف شده بود، رفع تصرف گردید.

کشف بیش از 31 تن انواع مواد مخدر Drugs در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به کشف 31 تن و 195 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان در سال جاری، افزود: در این خصوص 81 باند مواد مخدر منهدم و 14 هزار و 23 نفر متهم دستگیر شده اند.

وی گفت: کشفیات مواد مخدر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 11 درصد افزایش داشته است.

سردار گودرزی با بیان اینکه طی یک ماه گذشته بالغ بر یک میلیون انواع مواد محترقه در سطح استان کشف و در این خصوص 22 نفر متهم دستگیر شده اند، افزود: پلیس مخالف شادی مردم نیست و رویکرد ما در چهارشنبه آخر سال ، حفظ امنیت شهروندان است.

neshaste khabari (4)

این مقام انتظامی از شهروندان درخواست کرد همانگونه که در رابطه با کشف جرائم همکاری خوبی با پلیس دارند، در این گونه موارد اجتماعی نیز با نیروی انتظامی همکاری و ضمن کنترل رفتار خود و فرزندان از رفتن به سراغ موضوعات خطرناک پرهیز کنند.

وی تأکید کرد: پلیس با کسانی که بخواهند هنجار شکنی کرده و در نظم و آسایش مردم اخلال ایجاد کنند، برابر قانون Law برخورد خواهد کرد.

گودرزی به فروش مواد محترقه در فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: فروش این نوع مواد به داخل فضای مجازی هم رسوخ کرده و شاهد این هستیم که سایت هایی در فضای مجازی اقدام به فروش مواد منفجره و محترقه با قیمت های گزاف می کنند.neshaste khabari (3)

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ایجاد سایت‌هایی که اقدام به خرید و فروش مواد محترقه و منفجره می‌کنند، بر اساس مواد 1 تا 4 قانون مجازات اسلامی (قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز)، جرم محسوب شده و برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد، افزود: خانواده‌ها باید در این خصوص مراقب فرزندان خود باشند و از کاربران درخواست می شود تا در صورت مشاهده سایت‌های فعال در زمینه آموزش ساخت یا خرید فروش مواد محترقه با مراجعه به سایت پلیس Police فتا به نشانیwww.cyberpolice.ir در قسمت ارتباطات مردمی به همکاران ما گزارش دهند تا برخورد قانونی با گردانندگان این سایت ها صورت پذیرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 248911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟