محمدابراهیم الهی‌تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان روز یکشنبه یکم اسفند در شورای آموزش و پرورش استان ضمن تسلیت به مناسبت جان باختن یکی از دانش‌آموزان تویسرکانی تصریح کرد: دادگستری در حال پیگیری این امر است و در صورتی که مجرم، شناسایی شود، احقاق حق خواهد شد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش جایگاه زیربنایی در توسعه کشور ایفا می‌کند، گفت: مکلف به تأمین اعتبار برای آموزش و پرورش در زمینه انجام فعالیت‌های تربیتی و مهارتی هستیم.

الهی‌تبار با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید در زمینه مسائل تربیتی و پرورشی جدی‌تر وارد شود، افزود: باید بر روی نتایج حاصل از ویژگی‌های خلقی و رفتاری دانش‌آموزان را که آموزش و پرورش احصا کرده است، بررسی‌های جدی‌تری انجام گیرد.

وی ادامه داد: برای مرتفع شدن این مسائل تربیتی که از سطح مدارس دریافت شده، آموزش وپرورش در حوزه آموزش مربیان، دانش‌آموزان و اولیا و زمانبندی انجام کار برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشد به طوریکه باید شرایط بومی و محلی استان در این امر سرلوحه مدیران قرار گیرد.

الهی‌تبار تأکید کرد: باید تیم کارشناسی از آموزش و پرورش برای تحلیل مسائل تربیتی و مهارتی دانش‌آموزان تشکیل شود تاو برنامه‌ریزی‌های لازم برای حل این مسائل انجام دهند.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه مکلف به تأمین اعتبار در زمینه مسائل تربیتی دانش‌آموزان هستیم، افزود: 50 درصد اعتبارات این موضوع از محل آموزش و پرورش و 50 درصد اعتبارات مورد نیاز نیز از سوی استانداری تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه در گذشته معلمان پیش از اینکه معلم آموزشی باشند، معلم اخلاق بودند، افزود: در شرایط کنونی سبک زندگی مردم تغییر کرده و جوامع از محیط بسته فرهنگی به محیط باز تبدیل شده‌ اما باید در جهت تقویت اخلاق‌مداری هرچه بیشتر در مدارس گام برداریم.

الهی‌تبار در ادامه بر آمادگی آموزش و پرورش در زمینه اسکان مسافران نوروزی تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش با اندیشیدن تمهیدات لازم باید در راستای ارائه خدمات بهتر به فرهنگیان گام بردارد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 246554 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟