چندی پیش مردی به پاسگاه نعمت آباد مراجعه کرد و به ماموران گفت: «من به بیماری خاص مبتلا هستم و مدتی قبل برای تامین داروهایم، سه میلیون تومان قرض گرفتم اما درست روز قبل از خرید داروها، سارقان به خانه ام دستبرد زدند و پول هایم را با خود بردند.» تحقیقات برای شناسایی سارقان با بررسی دوربین‌های مداربسته خانه آغاز شده بود که چند مالباخته دیگر هم که به شیوه مشابه مورد سرقت Stealing قرار گرفته بودند، با حضور در کلانتری شکایت کردند. اظهارات همه آنها نشان می‌داد متهمان با استفاده از شاه کلید وارد خانه هایشان شده‌اند. تعداد شاکیان پرونده به 17 نفر رسیده بود که پلیس Police موفق شد هر سه سارق را دستگیر کند. آنها در بازجویی‌ها به جرم Crime خود اعتراف کردند و پرونده‌شان برای رسیدگی در اختیار شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی Judge حسین اصغرزاده قرار گرفت. صبح یکشنبه، جلسه رسیدگی با درخواست قطع ید برای سارقان از سوی نماینده دادستان آغاز شد. او سرقت‌های رخ داده را «حدی» دانست و خواستار اشد مجازات برای این سارقان شد. سپس هر یک از مالباخته‌ها به طرح شکایت پرداختند. یکی از آنها گفت: «من و خانواده ام به مهمانی Party رفته بودیم که سارقان به خانه مان دستبرد زدند و بخشی از وسایل مان شامل لپ‌تاپ، دوربین عکاسی، گوشی و... را دزدیدند. آنها بدون این‌که در خانه را تخریب کنند، وارد شده بودند و چند میلیون تومان پول را هم به سرقت بردند.» مالباخته دیگر نیز گفت: «سارقان نیمه شب، وقتی من و خانواده‌ام خواب بودیم با شاه کلید وارد خانه مان شدند و بدون این که ما متوجه شویم، لپ تاپ پنج میلیون تومانی ام را دزدیدند. با این حال من و خانواده‌ام بیشتر از نظر روحی ضربه خوردیم.»

شاکیان دیگر نیز که چند میلیون تومان پول و طلا و وسایل خانه شان به سرقت رفته بود، شکایت خود را مطرح کردند تا نوبت به متهمان برسد. ابتدا سرکرده باند که از سارقان سابقه دار است، در جایگاه قرار گرفت و با قبول ارتکاب 17 فقره سرقت گفت: «من پیش از این در یک نزاع، فردی را مورد ضرب و جرح قرار دادم و دادگاه ده میلیون تومان دیه برایم برید که من هم برای تامین آن به فکر سرقت افتادم. با دو نفر دیگر باند سرقت تشکیل دادیم و با استفاده از شاه کلید، از خانه‌هایی که می‌دانستیم ساکنانش مسافرت یا مهمانی هستند، سرقت کردیم. چند مورد هم وقتی صاحبخانه‌ها خواب بودند وارد خانه‌هایشان شدیم اما آنها متوجه ما نشدند. ما پنجه بوکس، گاز اشک‌آور و چاقو هم داشتیم تا اگر با صاحبخانه‌ها روبه رو شدیم،از آنها استفاده کنیم.»

برخلاف سرکرده باند، دو متهم دیگر 17 فقره سرقت را رد کردند. یکی از آنها مدعی شد هیچ سرقتی انجام نداده و دیگری نیز گفت که فقط در دو فقره سرقت شرکت کرده است. در پایان دادگاه نیز قضات وارد شور شدند تا رای نهایی را صادر کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 245570 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟