سن پایین قاتل او را از قصاص نجات داد +عکس

به گزارش رکنا، مصطفی 17ساله نهم مهرماه سال 94 وقتی که 16ساله بود در یک درگیری خیابانی، راننده یک دستگاه پژو پارس به نام حسین را با ضربه چاقو به سرش کشت و دوست وی به نام نیما را نیز زخمی کرد.این پسر دیروز در راستای اعمال ماده 91 قانون Law مجازات اسلامی جدید که امتیازی ویژه برای متهمان زیر 18سال در نظر گرفته است پای میز محاکمه ایستاد.

در این جلسه پدر و مادر قربانی در جایگاه ویژه ایستادند و برای مصطفی حکم قصاص خواستند. پدر قربانی گفت: پسرم 4سال بود که ازدواج کرده بود اما بی رحمانه کشته شد.

سپس متهم نوجوان در جایگاه ویژه ایستاد و در تشریح جزییات ماجرا گفت: من و دوستم مصطفی سوار پیکان وانت بودیم و در خیابان های ورامین دور می زدیم که آینه بغل یک پژو پرشیا که حسین راننده آن بود با آینه وانت برخورد کرد. همان موقع سرنشینان پژو پیاده شدند. چون آنها هیکل بودند به محض پیاده شدن آنها ترسیدم و چاقویی را که همراه داشتم بیرون آوردم. دعوا بالا گرفته بود که من برای ترساندن حسین با چاقو ضربه ای به پشت سرش زدم اما ضربه کاری بود و موجب خونریزی مغزی او شد. من واقعا در آن زمان نوجوان بودم و اطلاعات زیادی نداشتم . حالا هم می گویم اشتباه کرده ام و پشیمانم. من در کانون اصلاح و تربیت فهمیدم مجازات کسی که دست به قتل Murder بزند قصاص است.

در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد و طبق ماده 91 قانون مجازات اسلامی جدید مصطفی را از قصاص معاف و وی را به پرداخت دیه و 5 سال زندان Prison محکوم کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 243855 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟