از چندی پیش ماموران پلیس Police آگاهی تهران با شکایت‌هایی روبه‌رو شدند که نشان می‌داد افرادی نیمه شب با تردد در محله‌های یافت‌آباد، خلیج‌فارس و شهرک ولیعصر(عج ) سیم و کابل تیر چراغ‌های برق را سرقت Stealing کرده‌اند.

این سرقت‌ها باعث خسارت مالی به اداره برق و خاموشی منطقه شده بود.

جست‌وجو‌ها برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا این‌که ماموران هنگام گشتزنی در بزرگراه ساوه ـ تهران به خودرویی ظنین شدند که در اطراف تیرهای چراغ برق در حرکت بود. ماموران با تعقیب این خودرو، آن را متوقف و راننده‌اش را دستگیر کردند. راننده به پلیس آگاهی منتقل و از صندوق عقب خودرویش، 50 متر سیم و کابل کشف شد.

متهم در بازجویی‌ها اعتراف کرد در زمینه سرقت سیم و کابل و روشنایی فعالیت دارد و این دزدی‌ها را به کمک سه همدست فراری‌اش ـ که از دزدان سابقه‌دار هستند ـ انجام داده است. این افراد با دستور قاضی Judge سیدامین میروکیلی، دادیار شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 34 تهران، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند تا این‌که دو نفر از اعضای این باند دستگیر شدند.

در تحقیق از این افراد معلوم شد آنها هر دو سه روز در میان نیمه شب به این محله‌ها رفته و سیم‌ها و کابل‌های برق را سرقت می‌کردند. بعد مس سیم‌ها را کنده و آن را کیلویی 120 هزار تومان می‌فروختند. پول‌های به دست آمده را میان یکدیگر تقسیم می‌کردند. جست‌وجو برای دستگیری آخرین عضو این باند ادامه داشت که معلوم شد او به اتهام دیگری دستگیر شده و در زندان Prison است.

تحقیقات از اعضای این باند حرفه‌ای نشان می‌داد آنها در طول یک سال بیش از 50 بار سیم و کابل تیرهای چراغ برق را سرقت کرده‌اند.

این درحالی بود که مشخص شد اعضای این باند در مدت یک سال 1453 کیلو سیم و کابل برق دزدیده‌اند. خسارتی که سارقان به اداره برق بابت نصب دوباره این سیم‌ها در محله‌ها وارد کرده‌اند، بیش از 70 میلیون تومان بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 243802 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟