فیلم هایی از حمله دزد مسلح  به بانکی در فردیس
حجم ویدیو: 35.84M | مدت زمان ویدیو: 00:02:39

ایوب احمدی رئیس پلیس فردیس گفت: روز گذشته و حدود ظهر از طریق پلیس Police 110 از وقوع یک حادثه Incident سرقت Stealing بانک مطلع شدیم.

وی افزود: سرقت از بانک و به ویژه سرقت‌های مسلحانه جزء خطوط قرمز پلیس و دستگاه قضایی به شمار آمده و در این شرایط از حداکثر توان تخصصی، اطلاعاتی و ظرفیت‌های پلیس برای برخورد قاطع، سریع و قانونمند با اینگونه جرائم استفاده می‌شود.

رئیس پلیس شهرستان فردیس تصریح کرد: به همین دلیل از همان لحظات ابتدای وقوع جرم، چندین تیم تخصصی مقابله و مبارزه با سرقت‌های مسلحانه و جرائم خشن، فعالیت خود را آغاز و یک کمیته نیز برای تسریع در بررسی پرونده تشکیل گردید.

احمدی گفت: پس از حضور پلیس در بانک، مرحله نخست اقدامات که مربوط به ایمن‌سازی محل بانک و ایجاد امنیت روانی برای کارکنان و همچنین ارباب رجوع انجام گردید.

وی بیان داشت: مرحله دوم تلاش برای شناسایی سارق و یا سارقان مسلح بود که مشخص گردید در حین ارتکاب این جرم، یک نفر در داخل بانک وجود داشته و احتمال دادیم وی یا همدستی نداشته و یا همدستانش در خارج بانک حضور داشتند.

رئیس پلیس شهرستان فردیس افزود: متاسفانه سارق مسلح رئیس و کارکنان بانک و همچنین دو ارباب رجوع را با استفاده از سلاح به مرگ تهدید کرده بود تا در برابر جرم Crime وی، واکنشی نشان ندهند.

احمدی ادامه داد: شگرد سارق فوق نیز تهدید به مرگ و ایجاد رعب و وحشت در میان کارکنان و مشتریان بانک بوده و پس از اینکه به خواسته خود می‌رسد، رئیس بانک را تهدید می‌کند که تمام پول‌های بانک را در داخل کیفی که پیش از این تهیه کرده بود، قرار دهد.

وی گفت: دو مشتری حاضر در بانک نیز در مجموع حدود 17 میلیون تومان پول نقد داشتند که سارق فوق این مبالغ را نیز به سرقت می‌ّبرد.

رئیس پلیس شهرستان فردیس اظهار داشت: این سرقت در حداکثر زمان چهار یا پنج دقیقه انجام می‌شود و پس از آن سارق مسلح بدون گذاشتن ردپایی از خود، از محل متواری می‌گردد.

احمدی گفت: پس از اطلاع از این سرقت، برای اینکه سارق و یا سارقان از محل متواری نگردیده و شهرستان فردیس و استان البرز را ترک نکنند، گشت‌هایی در مسیر راه‌هایی که احتمال می‌دادیم وی از آنها عبور کند، مستقر شدند.

وی تصریح کرد: ساعاتی بعد این سارق که 27 سال سن دارد، با ماموران روبه‌رو شده و حتی برای فرار Escape اقدام به تیراندازی به سمت پلیس نیز می‌کند و متاسفانه یک گلوله نیز به مامور پلیس برخورد و وی را مجروح می‌کند.

رئیس پلیس شهرستان فردیس گفت: پلیس دست از تعقیب این متهم خطرناک که سلاح به همراه داشته، بر نمی‌دارد و پس از تعقیب و گریز در نهایت به چنگ قانون Law می‌افتد.

احمدی بیان داشت: از متهم در حین دستگیری مبلغی بیش از 260 میلیون ریال که داخل کیف قرار داشت، کشف و برای بازگردادن به صاحبان اصلی در اختیار مراجع صلاحیت‌دار قرار گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: سرعت عمل و هوشیاری ماموران پلیس عامل اصلی دستگیری سارق مسلح بانک در فردیس در کمتر از چند ساعت است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 243182 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟