این قاتل سریالی 70 سال است که پشیمان نیست / قتل عام 6 تن در قلعه حسن خان+عکس

کمیسیون پزشکی قانونی در آخرین بررسی ها اعلام کرد این مبتلا به اختلالات شدید روانی است و هنگام ارتکاب جرم Crime نیز قوه تشخیص نداشته است.

محمد  65ساله یکم شهریور‌ ماه سال 88 در کوی شابوداغیان شهر قدس اعضای خانواده اش را با کلاشینکف به گلوله بست و دیوانه وار به طرف همسایه هایی که سراسیمه به خیابان دویده بودند شلیک کرد. در این ماجرا زن دوم و دختر محمد به همراه چهار نفر دیگر از جمله دو رهگذر که یکی از آنها پسر 9ساله ای بود جان سپردند و 12 نفر هم زخمی شدند.

جنایت تکان دهنده این مرد بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و خارجی به دنبال داشت و سر و صدای زیادی به پا کرد.

پلیس بعد از خلع سلاح پیرمرد خشن از وی یک قبضه کلاشینکف و دو کلت کمری شاه کش به همراه صدها تیر جنگی به دست آوردند.

این مرد که چهار دختر و 10 پسر داشت در بازجویی ها گفت: یکی از واحدهای آپارتمانم را مردی خریده بود که پسرش با زن دومم زهرا و دخترم صدیقه رفت و آمد داشت. به رفتارهای پسر جوان مشکوک بودم و چند بار به او تذکر داده بودم اما بی فایده بود.

عصر یکم شهریور‌ وقتی به خانه ام برگشتم پسر همسایه ، پدرش و یکی از دوستانش را مقابل در ورودی مجتمع دیدم و به آنان اعتراض کردم ولی پسر جوان به من ناسزا گفت. من هم به آپارتمانم رفتم و کلاشینکفی که همیشه زیر تخت خوابم بود برداشتم و به سمت زن دومم و دخترم تیراندازی ‌کردم. به پشت بام خانه رفتم و بی هدف شروع به شلیک کردم.

این مرد در شعبه 74 دادگاه کیفری سابق استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و گفت: عمدی به زنم شلیک کردم اما نمی خواستم دخترم را بکشم که مقابلم ایستاد و ناخواسته تیر به قلبش خورد.همان موقع از پله ها پایین رفتم و مقابل آسانسور با محمد روبه رو شدم. به او شلیک کردم اما جان سالم به در برد.همان موقع چند مرد با چوب و چماق به من حمله کردند تا کلاشینکف را از دستم بگیرند.به همین دلیل آنان را به رگبار بستم.که مرد همسایه به نام پیام و خواهر 14ساله محمد به نام فاطمه کشته شدند.چند لحظه بعد به پشت بام رفتم تا اعصابم آرام شودولی چند مرد به سمت پله ها آمدند و من هم از بالای ساختمان به رهگذران شلیک کردم که مرد جوان و یک پسر خردسال هم کشته و تعدادی زخمی شدند.

پیرمرد که با پرداخت دیه توانسته بود رضایت اولیای دم چهار قربانی را جلب کند به دوبار قصاص ،زندان و پرداخت دیه به 12 زخمی این ماجرا محکوم شد اما قضات شعبه بیستم دیوان عالی کشور با بررسی موشکافانه این حکم و طرح سه ایراد حکم صادره را تایید نکردند و خواستار رسیدگی دوباره به پرونده شدند.

قضات دیوان عالی کشور مطرح کردند که لازم است بار دیگر محمد به کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی معرفی شود تا کارشناسان وضعیت روانی وی را در زمان ارتکاب جرم و همچنین در زمان حال بررسی و اعلام کنند.

دوم اینکه اولیای دم دو نفر از قربانیان اعلام گذشت کرده اند و دادگاه حکم به پرداخت دیه داده است اما در درخواست اولیای دم دقیقا مشخص نشده است آنها تقاضای دریافت دیه دارند یا با دریافت مبلغی کمتر یا بیشتر از دیه حاضر به مصالحه هستند.

سوم اینکه با توجه به اینکه صدیقه فرزند قربانی است پدرش ولی دم به شمار نمی آید از این رو سایر اولیای دم طبق قانونی می توانند درخواست دیه داشته باشند. لازم است درخواست اولیای دم بررسی شود.

با رفع این ایرادات کمیسیون پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرد: این مرد مبتلا به اختلالات شدید روانی و نشانه های روان پریشی است و در زمان وقوع جرم نیز قوه تشخیص نداشته و تحت تاثیر این اختلال دست به جنایت Crime زده است. این مرد در شرایط روحی خطرناک به سر می برد و با توجه به شرایط روانی اش احتمال دارد به رفتارهای خشونت امیز مشابه دست بزند.

با نظر کارشناسان پزشکی قانونی پیرمرد خشن دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی Judge اصغرعبداللهی و با حضور دو قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستاد.در این جلسه اولیای دو قربانی که درخواست دیه کرده بودند یک به یک در جایگاه ویژه ایستادند. یکی از انها اعلام کرد در صورتی که محمد توان پرداخت دیه را نداشته باشد قصاص می خواهد اما ولی دم قربانی دیگر به گرفتن دیه اصرار کرد.

فرزندان محمد هم اعلام کردند مادرشان دیه صدیقه را از اموال پدرشان دریافت کرده است.

وقتی پیرمرد در جایگاه ویژه ایستاد گفت: من پول و ملکی برای پرداخت دیه ندارم و می خواهم تا زودتر اعدام execution شوم. من چند سال پیش همه اموالم را به نام همسرم زدم و حالا فرزندانم اموالم را بین خودشان تقسیم کرده اند. حالا می توانید استعلام کنید و ببینید که پولی در بساط ندارم. من برای مرگ آماده ام.

در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 239085 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟