اعتراف عجیب تیرانداز مرگ فرودگاه فلوریدا/صداهایی من را به سمت داعش می کشاند

«استبان سانتیاگو»، فرد مسلح 26 ساله‌ای که 5 نفر را در فرودگاه «فورت لادردیل» به ضرب گلوله به قتل رساند، نوامبر گذشته نزد اف بی آی اعتراف کرده بود که ویدیوهای داعش را تماشا کرده است.

به گزارش اسکای نیوز، سانتیاگو ماه نوامبر گذشته با مراجه به دفتر اف ‌بی ‌آی در شهر «انکوریج» در ایالت آلاسکای آمریکا اعتراف کرده بود که ویدیوهای داعش ISIS را تماشا کرده است. بر اساس این اعترافات، او مجبور شده است که ویدیوهای داعش را مشاهده کند. او در اثناء اعترافات و تحقیقات، گفته بود که دولت آمریکا با واداشتن وی به مشاهدۀ این ویدوها ذهن او را در اختیار گرفته بود.

او، همچنین، گفته بود: «صداهایی می شنود که او را به پیوستن به داعش دعوت می کند». از سوی دیگر، تصاویری تأیید نشده از سانتیاگو منتشر شده که در یکی از آن ها او چفیه ای عربی دور گردن خود پیچیده است، امری که برخی آن را نشانه ای از تأثیر پذیرفتن او از داعش تفسیر کرده اند.

او که سال 2010 به مدت 10 ماه در ارتش آمریکا خمت کرده و در عراق نیز حضور داشته است، سال گذشته به دلیل «عملکرد غیر رضایت بخش» از ارتش کنار گذاشته شده است.

مقام‌های امنیتی به رسانه‌های آمریکا گفته‌اند وی به دلیل ابتلا به اختلالات روانی و شنیدن صداهای مبهم تحت درمان قرار داشته است. آنها همچنین با بیان اینکه «سانتیاگو» به تنهایی این تیراندازی را انجام داده، احتمال تروریستی بودن آن را رد کرده‌اند. خویشاوندان «سانتیاگو» هم موضوع بیماری وی را تأیید کرده‌اند.

گزارش‌های اولیه رسانه‌های آمریکا ادعا می‌کردند که او با یکی از پروازهای کانادا وارد فرودگاه «فورت لادرداله» شده است. با وجود این، کانادا این گزارش‌ها را رد کرد.

اطلاعات بعدی نشان داد که وی پنجشنبه شب از «انکوریج» به سمت «میناپولیس» و سپس روز جمعه از فرودگاه این شهر به فرودگاه «فورت لادردیل» پرواز کرده است. وی بعد از تحویل چمدانش در این فرودگاه، در بخش تحویل بار شروع به تیراندازی کرده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 236257 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟