این دو تبهکار که مجید و نصرت نام داشتند در دو پرونده جداگانه به اتهام حمل ماده مخدر شیشه مجرم شناخته و به اعدام محکوم شدند.محمود محمودخانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز قزوین در این باره گفت: «یکی از این پرونده‌ها دارای دو متهم بود که آنها پس از دستگیری با تعیین وکیل محاکمه شدند. «مجید. ذ» 34 ساله مجرد و دارای یازده سابقه کیفری که هفت فقره از آنها مربوط به مواد مخدر بوده و «قدرت.ک» 30 ساله متأهل دارای دو سابقه کیفری در زمینه مواد روانگردان بودند.»

وی افزود: «مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین با دریافت گزارش فعالیت متهمان با اقدام های ویژه هر دو متهم را درحالی که مواد روانگردان را با یک خودرو پژو تاکسی حمل می‌کردند، غافلگیر و 900 گرم ماده مخدر شیشه را از صندوق عقب خودرو کشف و ضبط کردند. پس از بررسی‌های فراوان به استناد بند 6 از ماده 8 قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر «مجید.ذ» از بابت حمل شیشه به اعدام و مصادره اموال ناشی از جرم محکوم شد.»

به گفته وی: «در دومین پرونده نیز سه متهم در جریان قاچاق مواد با وانت سفید رنگی تحت تعقیب قرار گرفتند، که با هشیاری پلیس هر سه آنها به دام افتادند. پرونده متهمان پس از بررسی و تعیین وکیل به دادگاه ارسال شد و دادگاه با توجه به اعترافات متهم ردیف اول به نام نصرت درباره حمل مواد مخدر و روانگردان، این متهم به خاطر حمل 980 گرم حشیش به پرداخت20 میلیون ریال جزای نقدی و پنجاه ضربه شلاق و دوسال و نیم حبس تعزیری و برای حمل یک کیلوگرم شیشه نیز به اعدام محکوم شد. آرای صادره پس از صدور در دیوان عالی کشور نیز مورد بررسی قرار گرفته و پس از تأیید دادستانی کل کشور به اجرا درآمد.»

 

 

کدخبر: 235491 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟