سرقت از طلافروشی به سبک فیلم های هالیوودی+عکس

به گزارش رکنا، چندی پیش ماموران پلیس Police آگاهی ارومیه در جریان یک سرقت Stealing ماهرانه از یک طلافروشی در منطقه زیوه قرار گرفتند و تیم ویژه ای از ماموران به دستور سردار اصلانی فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی وارد عمل شدند.

کارآگاهان در گام نخست پی بردند که دزدان شبانه با تخریب دیوار پشتی مغازه طلافروشی برای اجرای نقشه شان دست به کار شده اند.

در این مرحله ماموران با بررسی محل سرقت پی بردند که دزدان با تخریب در گاوصندوق اقدام به سرقت 7 کیلو طلا و جواهر به ارزش یک میلیارد تومان کرده اند.

بدین ترتیب کارآگاهان با اقدامات فنی و پلیسی 2 سارق حرفه ای که سابقه قتل، آدم ربایی، کلاهبرداری و سرقت دارند را در این سرقت شناسایی کردند.

همین سرنخ کافی بود تا تجسس های برای شناسایی 2 سارق حرفه ای آغاز شود و ماموران در چند تیم عملیاتی توانستند مخفیگاه دزدان را در ارومیه شناسایی کنند.

در ادامه صبح امروز 2 سارق طلافروشی در عملیات غافلگیرانه ماموران پلیس آگاهی ارومیه دستگیر شدند.

متهمان پس از اعتراف به سرقت میلیاردی از طلافروشی محل پنهان کردن 5 کیلو طلا را لو دادند و در ادامه مشخص شد 2 کیلو از طلاها را در شهرهای اطراف فروخته اند که در این مرحله چند مالخر نیز دستگیر شدند.

سردار اصلانی فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی با بیان این خبر، با ارائه هشدارهایی از اصناف مختلف به ویژه طلافروشی ها خواست تا با رعایت این موارد از بروز چنین مواردی جلوگیری کنند.

- بدون اخذ نظراتحادیه صنفی وپلیس ازایجاد ودایر کردن طلافروشی که شغل حساس میباشد پرهیز کنند

- مغازه طلافروشی رابه سیستم های ایمنی (دوربین های مداربسته وهشداردهنده) مجهز و هرروز از آماده کاربودن ان مطمئن باشند.

- برای نگهداری طلاجات اضافی از صندوق امانات بانکها استفاده و درطلا فروشی ها در حد نیاز اقدام به نگهداری طلاجات شود.

- ازگاوصندوقهایی باضریب حفاظتی بالا که در داخل دیوار تعبیه شده باشد استفاده شود.

- اگرمجاور یا پشت مغازه ملک مخروبه یا فضای خالی است دیوارهای مغازه حتما باید با تیرآهن و بتن محکم غیرقابل نفوذ شود.

- برای بستن در مغازه های طلافروشی از قفل مخفی استفاده شود.

- سیستم روشنایی مناسب برای ساعات شب مغازه پیش بینی وتوصیه میشود از نرده های مشبک وقفل های کتابی استفاده شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 235185 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟