آیا گورخواب ها کتک خوردند؟ +فیلم و عکس
حجم ویدیو: 15.91M | مدت زمان ویدیو: 00:01:42

به گزارش رکنا، سرهنگ مهدی سرپناه، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران با اشاره به انعکاس مطلبی در رسانه های خبری با عنوان گورخوابی در نصیرآباد، گفت: نیروی انتظامی بر حسب وظیفه ذاتی و قانونی، عهده دار حفظ و برقراری نظم و امنیت در جامعه بوده و یکی از وظایف این نیرو، جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر بوده لیکن متولی ساماندهی و نگهداری افراد کارتن خواب و معتادان متجاهر از سطح شهرها نیست.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران تصریح کرد: به منظور کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی، طی همکاری با دستگاه های متولی، پس از جمع آوری افراد کارتن خواب و معتادان متجاهر، آن ها جهت ساماندهی و بازپروری تحویل نهادهای متولی امر می شوند.
وی با تکذیب ضرب و شتم معتادان متجاهر محله نصیرآباد شهریار، بیان داشت: ۳۸ معتاد Addicted متجاهر که تحت عنوان گورخواب در رسانه های خبری از آن ها یاد می شد، شب گذشته با همکاری پلیس Police و دستگاه های ذیربط در محله "نصیرآباد" شهرستان شهریار جمع آوری و برای غربالگیری در اردوگاه های بازپروری و ترک اعتیاد اسکان داده شدند.
وی با اشاره به اینکه دیگر ارگان ها و دستگاه های اجرایی همانند سازمان بهزیستی و شهرداری ها نیز در این زمینه وظایفی دارند، اظهارداشت: جمع آوری این تعداد معتاد متجاهر بنابر درخواست شهروندان مبنی بر مزاحمت معتادان متجاهر انجام شده است.
سرپناه با اشاره به اینکه، تاکنون این طرح در محلات مختلفی از شهرستان های "شهریار"، "ملارد"، "اسلامشهر" اجرایی شده، افزود: با توجه به طرح موضوع گورخواب ها در محله نصیرآباد شهرستان شهریار، شب گذشته تیم های ویژه پلیس برای بررسی این موضوع و جمع آوری معتادان متجاهر به این محل اعزام شدند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: حدود ۱۵۰ معتاد متجاهر نیز در ماه گذشته در شهرستان های غرب استان تهران جمع آوری و در مراکز درمانی و بازپروری اسکان داده شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 234680 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟