13 نفر در سانحه اتوبوس در مالزی کشته شدند

در این حادثه Incident که در نخستین روز از تعطیلات کریسمس در مالزی رخ داد، 17 نفر نیز زخمی شدند.

تحقیقات اولیه در مورد علت حادثه اتوبوس که از کوالالامپور به سمت ایالت جوهور در حرکت بود، نشان می دهد وضعیت جاده در شرایط مناسبی بوده است.

مقامات سازمان آتش نشانی و امداد ایالت جوهور اعلام کردند، جاده ای که این اتوبوس در آن در حال حرکت بوده خشک بوده و اتوبوس پس از تصادم با صخره به یک دره 6 متری سقوط Fall کرده است.

به نوشته تارنمای 'مالای میل آنلاین'، حادثه امروز باعث اضافه شدن حادثه ای دیگر به حوادث Accidents جاده ای مرتبط با اتوبوس ها در مالزی شد که بسیاری از آنها به دلیل بی احتیاطی رانندگان رخ می دهد.

در بسیاری از موارد رخ داده، رانندگان اتوبوس هایی که باعث تصادف Crash شده اند از جمله رانندگانی هستند که برای دفعات متعدد مرتکب خلاف رانندگی شده اند.

با وجود اینکه مقامات راهنمایی و رانندگی مالزی تلاش هایی برای اصلاح رفتاری شرکت های اتوبوسرانی متخلف انجام داده اند، اما سوانح مرتبط با اتوبوس ها همچنان بخشی از آمار حوادث جاده ای این کشور را به خود اختصاص می دهد.

مالزی از یک دهه پیش تاکنون سالیانه دستکم 300 هزار سانحه جاده ای را تجربه کرده است که بر اثر آن سالانه بیش از 6 هزار نفر جان خود را از دست داده اند. آماری که هر سال بر آن افزوده می شود به گونه ای که در سال گذشته میلادی در مالزی 489 هزار و 606 تصادف جاده ای رخ داد که بر اثر آن 6 هزار و 706 نفر جان خود را از دست دادند.

در سال 2014 میلادی نیز در مجموع 476 هزار و 196 تصادف باعث کشته شدن 6 هزار و 674 نفر شد.

تا پایان سال 2014 میلادی 25 میلیون و 101 هزار و 192 وسیله نقلیه در مالزی با جمعیت 30 میلیون و 300 هزار نفری شماره گذاری شد بود که حدود 1.89 درصد آنها به صورت سالیانه دچار سوانح جاده ای می شوند.

رانندگان اتوبوس های پرسرعت مالزی از حدود دو سال پیش با هدف کاهش تصادفات جاده ای به صورت روزانه آزمایش اعتیاد می دهند.

هر ساله هزاران نفر در جهان جان خود را بر اثر حوادث جاده ای از دست می دهند و براساس آمار سال 2013 سازمان جهانی حمل و نقل جاده ای در ازای هر 100 هزار شهروند مالزیایی 24 ممیز یک نفر جان خود را در حوادث رانندگی از دست می دهند.

آمار نشان می دهد روزانه 18.37 نفر بر اثر تصادفات جاده ای در مالزی جان خود را از دست می دهند.

متوسط جهانی تعداد کشته شدگان تصادفات جاده ای براساس این آمار و در قبال هر 100 هزار نفر جمعیت جهان 20 ممیز هشت نفر است.

از سوی دیگر افزایش امنیت جاده ها براساس طرحی از سال 2014 آغاز شده و تا سال 2020 ادامه می یابد تا با تحقق آن از میزان خطرات جاده ای کاسته شود.

تصادفات جاده ای و آسیب های اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن در چهار سال گذشته 35 میلیارد رینگیت (حدود 9 میلیارد دلار) زیان به مالزی وارد کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 233868 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟