75 دلار خسارت برای 31 سال زندان اشتباهی در آمریکا!+عکس

در اکتبر 1977 زنی در منزلش در شهر ممفیس توسط دو مرد مورد تجاوز Rape قرار گرفت. قربانی بعدها اظهار داشت: یکی از آن دو مرد، همسایه اش به نام "لورنس مکینی" بوده است که در آن موقع 22 سال داشته است. مکینی در سال 1978 به اتهام تجاوز و سرقت Stealing به 115 سال زندان Prison محکوم شد.

اما در سال 2008، نتیجه آزمایش دی ان ای بی گناهی وی را صادر کرد. وی هنگام آزادی Freedom چکی به مبلغ 75 دلار از سوی فرمانداری ایالت تنسی دریافت کرد تا به وسیله آن زندگی جدیدش را آغاز کند.

مکینی در این باره به شبکه سی ان ان گفت: با توجه به اینکه وی فاقد مدارک شناسایی بود، نقد کردن چک مذکور سه ماه به طول انجامید.

مکینی 61 ساله پس از آن، با ارائه دادخواستی به دفتر بیل هاسلم حاکم ایالت تنسی، خواستار پاک شدن سابقه کیفری از پرونده اش شد. اما شورای ایالتی به عنوان مسئول آزادی مشروط، در جریان رأی گیری سپتامبر گذشته با درخواست مکینی مخالفت کرد.

تبرئه مکینی زمینه را برای شکایت وی و درخواست خسارتی به مبلغ یک میلیون دلار در مقابل گذراندن 31 سال حبس اشتباه فراهم خواهد کرد. سخنگوی شورای ایالتی در این باره گفت که شورای مذکور دلایل کافی و قانع کننده ای برای پذیرش این موضوع به دست نیاورده است.

جک لوری از وکلای مکینی در این باره گفت: تصمیم گیری در این باره باید توسط حاکم ایالت تنسی انجام گیرد. زیرا اعضای شورای ایالتی شایستگی اتخاذ چنین تصمیماتی را ندارند.

مکینی بر این باور است که این آخرین فرصت برای تبرئه شدن است. زیرا دومین تلاش وی به شمار می آید. وی در سال 2010 در این زمینه تلاش کرد. اما ویل پریدسین فرماندار پیشین ایالت تنسی برای کمک به وی هیچ اقدامی نکرد و با روی کار آمدن فرماندار جدید مکینی توانست بار دیگر دادخواست خود را مطرح نماید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 233815 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟