مجازات قصاص قاتل شهید خانی قطعی شد
حجم ویدیو: 119.36M | مدت زمان ویدیو: 00:10:02

به گزارش رکنا، حاجی رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب کرج در نشست خبری ظهر امروز اعلام کرد: درخصوص موضوع حقوق نجومی موردی در استان البرز نداریم و اکثر این موارد در پایتخت بوده است که توسط دادستان محترم پیگیری می شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کرج درخصوص تبلیغات انتخاباتی شورای شهر در استان البرز اذعان کرد: تا زمانی که جرمی صورت نگرفته باشد در این مورد ورود پیدا نمی کنیم  اما با اقداماتی که ممکن است فضای انتخاباتی استان البرز را تحت تاثیر قرار دهد و یا به نوعی تبلیغ زود هنگام انجام شود برخورد خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در ادامه گفت: اگر در جایی قتلی به وقوع بپیوندد و قاتل پیدا نشود حقوق فرد مقتول از بیت المال پرداخت می شود لذا در ابتدا باید قتل ثابت شود.

شاکرمی خاطرنشان کرد: در سراسر کشور بالاترین میزان جرم ارتکابی مربوط به سرقت است که عمده آن هم شامل جرایم خرد و مربوط به خودرو است؛ ما در خصوص مبارزه با سرقت طرح هایی را در سال جاری عملیاتی کرده ایم، اما سرقت از داخل خودرو و لوازم داخل خودرو 50 تا 60 درصد جرایم را به خود اختصاص می دهد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کرج در ادامه افزود: متاسفانه برخی از خودروسازان به مسئله امنیت خودرو تولیدی توجه نمی کنند و مسئولیت نمی پذیرند به همین دلیل خیلی از سارقان ظرف مدت یک دقیقه می توانند درب خودرو را بازکرده و آن را روشن کنند، لذا همه مسئولیت را نباید برعهده صاحب مال گذاشت و خودروسازان نیز دراین خصوص مسئولیت دارند.

وی در ادامه گفت: بیشترین پرونده های حاضر در محاکم قضایی البرز مربوط به سرقت خودرو و ضرب و جرح عمدی است که این دو معضل، عمده ترین جرایم در استان است.

شاکرمی در خصوص راهی برای کاهش سرقت خودرو در البرز نیز اظهار داشت: در شهر باید پارکینگ های عمومی را افزایش دهیم که تا علاوه بر جلوگیری از سرقت های متعدد، ترافیک شهری نیز کاهش یابد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز  گفت: طی برسی ٣٠٠٠ پرونده سرقت ما به این نتیجه رسیدیم که از این تعداد ٩۶ درصد بیکار، ٨۴ درصد مجرد و ۶۶درصد سابقه برگشت به زندان داشته اند که می توان بیکاری و تجرد بودن را ریشه ی این تخلفات دانست.

شاه کرمی در ادامه این نشست به پرونده شهید مراد خانی اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۰ قاضی این پرونده را بررسی کرده است و در نهایت حکم قصاص برای قاتل وی صادر شده است. گفتنی است، شهید مراد خانی پیش تر هنگام تعقیب یک زندانی فراری توسط متهم به شهادت رسید.

وی در ادامه با اشاره به تخریب 100 خانه آلوده در خط 4 حصار گفت: برخی از حاشیه نشینان برای مسائلی غیر از سکونت و اشتغال به استان البرز آمده اند که عده زیادی از آن ها فروشنده مواد مخدر هستند.

شاکرمی در پایان گفت: حاشیه نشینی یک معضل پیچیده مربوط به کل کشور است و همه دستگاه ها برای ساماندهی این مسئله باید پای کار آیند، دراین خصوص دستگا های فرهنگی مسئولیت بزرگ تری دارند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کرج در خصوص حوادث نشست فصلی احزاب استان که پیش از سفر هیئت دولت به استان به وقوع پیوست و منجر به احضار مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری به دادسرا شد، اظهار کرد: در تجمعی که مقابل استانداری انجام شد حضور پیدا کردم و از مردم خواستیم که مشکل از مجاری قانونی پیگیری شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اگر جرمی انجام‌شده باشد، دستگاه قضا موظف به رسیدگی است، گفت: دستگاه قضا در این خصوص اقدامات لازم را انجام داد و نماینده حزب اعتماد ملی و مدیرکل سیاسی استانداری البرز به دادسرا احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

شاکرمی با اشاره به اینکه قرار تأمین برای این دو نفر صادرشده است، گفت: پرونده قضایی تشکیل‌شده است و از استانداری خواسته شد که فیلم مربوط به جلسه فصلی احزاب را برای دستگاه قضای استان ارسال کند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان البرز با تأکید بر اینکه مسئولان استانداری نسبت به این قضیه دفاعیاتی دارند، گفت: برای بررسی‌های بیشتر درخواست کرده‌ایم که فیلم جلسه در اختیار دستگاه قضا قرار بگیرد.

شاکرمی بابیان اینکه مسئولان حاضر در جلسه مدعی عدم ارتکاب جرم هستند، گفت: مسئولان استانداری مدعی هستند که اگر کسی در جلسه صحبتی در خصوص سران فتنه کرده است باید پاسخگو باشد.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه قضا برای ارسال فیلم جلسه فصلی احزاب از سوی استانداری البرز مکاتباتی انجام داده است، گفت: استانداری مدعی ارسال فیلم شده این در حالی است که فیلم هنوز به دستگاه قضا نرسیده است.

شاکرمی با اشاره به اینکه باید مکاتبه‌ای دیگری در این خصوص انجام شود، گفت: اگر فیلم ارسال‌شده است باید مشخص شود که این فیلم چه زمانی و از چه طریقی ارسال‌شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اشاره به اینکه فرایند ارسال فیلم ممکن است کمی به طول بیانجامد، گفت: فیلم باید مورد بازبینی و بررسی قرار گیرد.

شاکرمی با اشاره به اینکه ما نمی‌گوییم که استانداری فیلم را ارسال نکرده و یا همکاری نکرده است، گفت: دومرتبه از معاون سیاسی و امنیتی استانداری سؤال پرسیده‌ام که آیا فیلم ارسال‌شده است و وی در جواب گفت؛ همان روزی که مکاتبه دستگاه قضا انجام‌شده است، فیلم ارسال‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه ممکن است غفلت در عدم ارسال فیلم از سوی زیرمجموعه‌ها انجام‌شده باشد، گفت: استاندار نیز اعلام کرده است که این فیلم همان روز ارسال‌شده است.

شاکرمی بابیان اینکه اگر ارتکاب جرم محرز شود اطلاع‌رسانی می‌شود، گفت: جرم ارکانی دارد اقدامی که انجام‌شده باید مطابق قانون موردبررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اگر خط قرمزهای نظام در این زمینه از سوی کارمندان دولت رعایت نشده باشد دستگاه قضا گذشتی نخواهد کرد، گفت: این پرونده باید به‌صورت دقیقی موردبررسی قرار گیرد.

شاکرمی بابیان اینکه اگر دستگاه قضا به این مرحله برسد که کسی خط قرمزهای نظام را رعایت نکرده است و در آن جلسه جرمی اتفاق افتاده باشد به‌هیچ‌عنوان گذشتی نخواهد کرد، گفت: دستگاه قضا با مسئولان در هر مقام و رتبه‌ای که باشند برخوردهای لازم را انجام خواهد داد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

 

 

کدخبر: 233434 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟