به گزارش رکنا، چندی پیش ماموران پلیس Police آبادان در جریان کلاهبرداری پسر جوانی که با شناسایی طعمه هایش در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری می کرد، قرار گرفتند.

بدین ترتیب تیمی از ماموران کلانتری 13 آبادان برای ردیابی عامل این فریبکاری ها وارد عمل شدند و در گام نخست طعمه های گرفتار شده را هدف تحقیق قرار دادند.

ماموران در این مرحله پی بردند که مرد کلاهبردار پس شناسایی طعمه هایش با آنها قرار ملاقاتی را طراحی کرده و در محل قرار به جای پرداخت پول پیامکی را پیش روی طعمه هایش قرار می داده که نشان از واریز پول از طریق اینترنت به حساب آنها را داشت.

در ادامه طعمه های گرفتار شده اجناس آگهی شده خود در سایت دیوار را در اختیار پسر جوان قرار داده اما پس از بررسی از حساب بانکی شان متوجه کلاهبرداری این جوان فریبکار شده اند.

بدین ترتیب ماموران در گام نخست به بررسی شماره تلفن جوان فریبکار پرداخته و در ردیابی ها به زن میانسالی رسیدند که وی ادعا کرد سیم کارتش را مدتی است گم کرده و از ماجرای کلاهبرداری پسر جوان بی اطلاع است.

تیم پلیسی در کاوش های فنی و بررسی تماس هایی که با سیم کارت سرقتی گرفته شده بود توانستند با اقدامات فنی و پلیسی مخفیگاه عامل این کلاهبرداری ها را در منطقه کشتارگاه شهر آبادان ردزنی کنند.

همین کافی بود تا ماموران صبح پنج شنبه در عملیاتی غافلگیرانه قاسم 26 ساله را در مخفیگاهش دستگیر کنند و وی زمانیکه در برابر مدارک و شواهد پلیسی قرار گرفت لب به اعتراف گشود.

قاسم گفت: ابتدا طعمه هایم را از طریق سایت دیوار شناسایی می کردم و سپس با طراحی یک پیامک بانکی از شماره دیگری به گوشی خودم ارسال می کردم که نشان از انتقال حساب بانکی از طریق اینترنت داشت و زمانیکه برای خرید وسایل به سراغ طعمه هایم می رفتم با نشان دادن پیامک، وسایل با ارزش را گرفته و خیلی خونسرد پا به فرار Escape می گذاشتم.

وی افزود: با توجه به اینکه سیم کارت متعلق به فرد دیگری بود هیچ گاه فکر نمی کردم دستگیر شوم.

بنا به این گزارش، بازپرس پرونده با توجه به شناسایی 14 طعمه گرفتار شده در دام این کلاهبردار حرفه ای دستور داد تا متهم برای تحقیقات بیشتر و افشای دیگر جرائم احتمالی در اختیار ماموران اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی آبادان قرار گیرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

علی رنجکش

 

 

کدخبر: 230937 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟