تاجر ایرانی در سفر به چین آموزش سرقت دید+عکس

به گزارش رکنا، عقربه ها ساعت 22:30 دقیقه نخستین شب آذر ماه سال جاری را نشان می داد که رهگذران خیابان شریعتی در نزدیکی پل Bridge چوبی با صحنه عجیبی روبرو شدند.

مرد جوانی از در خودروی پژو 206 آویزان بود وبا فریادهای دزد The Thief دزد از مردم درخواست کمک می کرد که پس از لحظاتی مرد جوان از خودرو به زمین افتاد و مردم به کمک وی رفتند و در ادامه ماموران کلانتری 107 فلسطین در جریان سرقت Stealing مرد مسافرکش نما قرار گرفتند.

در این مرحله ماموران طعمه دزد جوان را هدف تحقیق قرار دادند و وی گفت: جلوی پاساژ علاالدین بودم که مردی سوار بر خودروی پژو 206 به عنوان مسافرکش مرا سوار بر خودرویش کرد و وقتی فهمید می خواهم به سمت خیابان شریعتی بروم ادعا کرد که مسیرش با من یکی است.

وی افزود: در میان راه مرد دیگری سوار بر خودرو شد و در خیابان جمهوری از خودرو پیاده شد و احتمال اینکه راننده جوان نیت شومی در سر داشته باشد را نمی دادم.

وقتی به زیر پل چوبی رسیدم تصمیم گرفتم ادامه مسیر را با مترو بروم که از راننده خواستم توقف کند اما زمانیکه قصد پیاده شدن داشتم راننده جوان در یک لحظه کوله پوشتی ام را از دستم کشید و پا روی پدال گاز گذاشت که سعی کردم با گرفتن در خودرو مانع فرار Escape او شوم اما بی فایده بود و فقط توانستم در آخرین لحظه شماره خودرو را یادداشت کنم.

همین سرنخ کافی بود تا ماموران با در دست داشتن شماره خودرو به ردیابی راننده جوان بپردازند و ساعت 12 شب این مرد در عملیات پلیسی در منطقه شریعتی دستگیر شد.

سیاوش 45 ساله پس از دستگیری صبح امروز پیش روی بازپرس علی وسیله ایردموسی در شعبه 5 دادسرای ناحیه 34 گفت: تاجر کفش هستم و هر چند وقت یکبار برای خرید و سفارش به چین سفر می کنم و 2 روز قبل نیز از چین به ایران آمدم.

این دزدتازه کار در ادامه افزود: در سفر چین در یک کافه شبانه با مردی آشنا شدم که درباره شیوه سرقت و هیجان آن با من حرف زد.

مرد خارجی در صحبت هایش گفته بود که به شیوه مسافرکش طعمه هایش را سوار بر خودرو می کند و زمانیکه آنها قصد پیاده شدند دارند اقدام به سرقت کیف های دستی طعمه ایش می کرد و وقتی از هیجان سرقت و فرار حرف زد کنجکاو شدم تا یکبار آن را تجربه کنم.

سیاوش گفت: در جلوی پاساژ علاالدین بودم که ابتدا به خاطر سردی هوا مرد جوان را سوار بر خودرو کردم و ابتدا هیچ تصمیمی برای سرقت نداشتم اما در مسیر وسوسه شدم تا هیجان سرقت را تجربه کنم و نقشه ام را به اجرا رساندم اما فکر نمی کردم انقدر زود دستگیر شوم.

مرد تاجر افزود: داخل کوله پشتی مرد جوان 2گوشی گرانقیمت بود و این در حالی بود که هیچ نیازی به پول و گوشی سرقتی نداشتم و پشمانم.

بنا به این گزارش، بازپرس علی وسیله ایردموسی در این مرحله دستور داد تا متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پلیس Police آگاهی تهران قرار گیرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 230676 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟