حجم ویدیو: 61.07M | مدت زمان ویدیو: 00:04:59

پایگاه چهارم 3

عصر یکی ار زوهای پایانی مهرماه به کلانتری 126 تهرانپارس اعلام شد که یک نفر از شهروندان، خودرو مسروقه اش را محدوده تهرانپارس شناسایی کرده و در حال حاضر در تعقیب خودرو مسروقه اش است.

بلافاصله ماموران کلانتری 126 تهرانپارس از طریق تماس با شاکی اقدام به شناسایی محل دقیق رفت و آمد خودرو مزدا 3 در خیابان 202 غربی تهرانپارس کرده و با حضور در این خیابان و قبل از هرگونه اقدام احتمالی سرنشین خودرو مسروقه جهت فرار از محل، وی را دستگیر و به کلانتری 126 تهرانپارس منتقل کردند.

در ادامه کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که خودرو کشف شده ساعت 9 شب 19 مهرماه و در محدوده فلکه اول تهرانپارس سرقت شده است. در ادامه و با شناسایی هویت واقعی متهم به نام میثم 27 ساله که در زمان دستگیری خودش را به نام جعلی میلاد سعیدیان معرفی کرده بود. مشخص شد وی یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف در زمینه سرقت خودرو ، موادمخدر ، سرقت موتورسیکلت است. همچنین در بررسی سوابق متهم مشخص شد که "میثم" در سال 1390 نیز به اتهام مشارکت در یک نزاع و درگیری منجر به جنایت دستگیر و روانه زندان شده و آخرین سابقه دستگیری وی به اواخر آذرماه سال گذشته ( 1394 ) باز می گردد که به اتهام سرقت موتورسیکلت دستگیر و مدتی را در زندان گذرانده بود.

با شناسایی "میثم" در بازرسی از مخفیگاه وی، کارآگاهان توانستند تعدادی از مدارک شناسایی متعلق به سایر خودروهای مزدا 3 مسروقه ای پیدا کنند که متهم بنا بر اعترافاتش، در طول چند ماه گذشته و در محدوده تهرانپارس، آنها را دزدیده است. همچنین کارآگاهان موفق به کشف بیش از 5 دستگاه خودرو مزدا 3 سرقت شده توسط متهم شدند. در بررسی سوابق خودروهای کشف شده، معلوم شد که از یکی از این خودروها جهت سرقت موتورسیکلت های سنگین ( بالای 250 سی سی ) استفاده شده است.

شاکی پرونده سرقت موتورسیکلت سنگیبن پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش، تصویر موتورسیکلت خود را همراه آگهی فروش آن در سایت دیوار قرار داده بودم که پس از مدت کوتاهی شخصی با تلفن همراه من تماس گرفت و عنوان داشت که قصد خرید آن را دارد. پس از توافق در خصوص قیمت 24 میلیونی موتورسیکلت، جوانی به عنوان خریدار و با یک دستگاه خودرو مزدا 3 به در منزل ما آمد و پس از بازدید موتورسیکلت عنوان داشت که تا چند روز دیگر برای تحویل پول موتور برمیگردد. تا اینکه 14 مرداد و در زمان ورود به داخل پارکینگ مجتمع متوجه شدم که موتور سرقت شده است. با طرح شکایت در خصوص سرقت موتور و در بررسی تصاویر دوربین های مداربسته محدوده محل سکونتمان ، موفق به شناسایی همان جوان خریدار شدیم که در روز سرقت نیز با یک دستگاه خودرو مزدا 3 آمده و موتور را دزدیده است.

با توجه به اظهارات مالک خودرو موتورسیکلت ، مواجه حضوری مابین متهم پرونده ( میثم . س ) و مالک موتورسیکلت مسروقه انجام و بلافاصله متهم مورد شناسایی قرار گرفت.

با شناسایی متهم پرونده توسط مالک موتورسیکلت مسروقه ، وی صراحتا به سرقت موتورسیکلت از داخل پارکینگ اعتراف مرد و گفت: حدودا یک سال پیش من خودم مالک همین موتورسیکلت بودم! که به دلیل اعتیاد شدید به شیشه مجبور به فروش آن شدم تا اینکه چندی پیش، در زمان جستجو داخل سایت دیوار به صورت کاملا اتفاقی موفق به شناسایی تصویر موتورسیکلت خود شدم. با توجه به اینکه کلید یدک موتورسیکلت را از قبل نزد خود داشتم، طی تماس تلفنی با فروشنده موتور به خانه وی رفتم و پس از دیدن موتور و اطمینان از اینکه، این موتور همان موتورسیکلت سابق من است تصمیم گرفتم تا در زمانی مناسب آن را بدزدم. در یک فقره از سرقت ها نیز ، پس از شناسایی فروشنده موتور در شهرستان دماوند، با یک دستگاه خودرو مزدا 3 مسروقه که چند روز پیش از آن اقدام به سرقت آن در منطقه تهرانپارس کرده بودم به این شهرستان رفتم و در زمان بازدید موتورسیکلت ، سوئیچ خودرو مزدا 3 را در اختیار فروشنده موتور گذاشتم و از او خواستم تا به بهانه اطمینان از سلامت موتوری موتور اجازه دهد تا با آن مقداری رانندگی کنم. فروشنده موتور نیز با اطمینان از این موضوع که من واقعا خریدار هستم، سوئیچ خودرو را از من به امانت گرفت و موتور را برای دقایقی در اختیار من گذاشت. من نیز از همین فرصت استفاده کردم و پس از سرقت موتور ، به سرعت به تهران آمدم.

سرهنگ کارآگاه امیر افراسیابی ، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به اعتیاد شدید متهم به مصرف موادمخدر از نوع شیشه گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده جرایم ارتکابی متهم، تاکنون بیش از 10 دستگاه خودرو مزدا 3 سرقت شده که تعدادی از آنها  در مناطق حاشیه ای شهر تهران توسط متهم رها شده بودند ، کشف و به مالکین آنها بازگردانیده شده است. با انجام اقدامات پلیسی ، تعدادی از شکات شناسایی و در تحقیقات از آنها مشخص شد که تمامی این افراد از طریق سایت دیوار قصد فروش موتورسیکلت های خود را داشته اند که همگی آنها به شیوه ای یکسان ( استفاده متهم از خودرو مزدا 3 مسروقه) مورد سرقت موتورسیکلت قرار گرفتند و متهم نیز برابر اعترافات تکمیلی، موتورسیکلت های مسروقه را به زیر قیمت به فروش رسانده است.

 

(گفت و گو با متهم)

برای چه دستگیر شدی؟

سرقت خودرو و موتورسیکلت.

چه خودرو و موتورهایی را سرقت می کردی؟

مزدا 3 و موتورهای سنگین.

چرا فقط مزدا 3 سرقت می کردی؟

سرقت این ماشین ها آسان است، من به خاطر سابقه قبلی که  زندان افتاده بودم از هم بندی هام سرقت مزدا 3 را یاد گرفتم.

از زندان آزاد شدی رفتی سراغ دزدی؟

مواد مصرف کرده بودم سر راهم ماشین مزدا 3 را دیدم که پارک کرده است با خودم تصمیم گرفتم روشی که در زندان یاد گرفته بودم را امتحان کنم.

چقدر زمان برد خودرو را سرقت کنی؟

تقریبا یک دقیقه.

تا قبل از این سرقت ها ماشین سرقت کرده بودی؟

خیر، فقط یک بار نوجوان بودم پیکان همسایه مان را سرقت دزدیم و با دوستان شمال رفتیم که در آنجا دستگیرمان کردند.

چه سابقه های داری؟

رابطه نامشروع، نزاع و درگیری، سرقت خودرو و مواد مخدر که در درگیری تبرئه شدم.

چند وقت است که موادمصرف می کنی؟

سه سال است که شیشه مصرف می کنم.

ازدواج کردی؟

بله از 18 سالگی متاهل شدم و الانم سه تا فرزند دارم.

چه کاره بودی؟

شغلم نصب کابینت بود.

چندوقت است که دستگیر شدی؟

از اواسط محرم.

شگردت را توضیح بده.

خودرو های مزدا 3 را سرقت می کردم و در آگهی های مجازی دنبال موتورها سنگین می گشتم به آنها زنگ می زدم و آدرس محل موتور می گرفتم زمانی که همه کارها را انجام می دادیم موتور را از صاحبش می گرفتم که یک دوری بزنم و ماشین سرقتی را برای اینکه به من شک نکنند آنجا می گذاشتم و موتور برداشته ودیگر برنمی گشتم بعد از سرقت به قم رفته و موتورها را به قیمت ناچیزی می فروختم. یکی از موتورها برای خودم بود که فروخته بودم وسویچ موتور را داشتم و آن یکی هم دوستم وقتی سوارش شد گاز داد و موتور را دزدید صاحب موتور یقه مرا گرفت من هم ماشین را آنجا رها کرده و فرار کردم.

پول موتورهای سرقتی را چیکار می کردی؟

خرج لباس و موادم کردم.

چطور شد که دستگیر شدی؟

با یکی از ماشین های سرقتی در تهرانپارس مشغول دور زدن بودم که صاحب ماشین من را دیده بود و به کلانتری زنگ زده بود و بعد ماموران دستگیرم شدم.

چندتا مزدا 3 سرقت کردی؟

15 تا.

کدام مناطق سرقت ها را انجام می دادی؟

بیشتر سرقت ها را تهرانپارس انجام می دادم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

حکم عجیب برای زن شوهر دار در پرونده شوم پارک چیتگر + عکس

دختر دبیرستانی با یک صیغه محرمیت بیوه شد / پس از صیغه به خواسته امیر تن دادم

وقتی عکس های بدن یک زن مدل آرایشی به دست پسر 24 ساله افتاد

فیلم نجات مرد نیمه برهنه که کنار رودخانه خوابش برده بود + تصاویر

سرقت مسلحانه پیتزا!+تصاویر

حکم اعدام در ملاءعام برای جوانی که دختر بچه ای را در مدرسه آزار داده بود/ قاضی مشهد صادر کرد + عکس

آزار و اذیت وحشیانه 7 زن و مرد در مزرعه / مرد کشاورز قربانیان را زنده زنده دفن می کرد + عکس

 

این دستشویی عمومی لوکیشن مورد علاقه بازیگر معروف ایرانی است! +عکس

بازیگر ایرانی دندانش را به خاطر نقش جدیدش کشید! +عکس

علت بازگشت ماندانا دانشور همسر سابق حمید گودرزی به ایران چه بود؟ +عکس

 

حجم فایل صوتی: 11.03M | مدت زمان فایل صوتی: 00:04:49
کدخبر: 229211 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟