گردنبند 15 میلیون تومانی زن تنها وسوسه ای برای اقدام وقیحانه مرد افغان بود +عکس

سیستم تگینگ خبرگزاری رکنا

 

متن آماده شده:

عصر روز دهم مرداد ماه یک مورد کشف جسد متعلق به پیرزنی 75 ساله در محل سکونتش در خیابان دماوند – خیابان باباطاهر به کلانتری 128 تهران نو اعلام شد.

با حضور ماموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات مشخص شد که دختر پیرزن پس از چند روز تماس تلفنی با مادرش و عدم پاسخگویی از سوی وی، به منزل مادرش رفته و پس از ورود به داخل خانه با جسد وی در اتاق خواب روبرو شده است.

با توجه به نحوه کشف جسد پیرزن (دست و پا و دهان بسته شده)، ماموران کلانتری اطمینان پیدا کردند که پیرزن توسط فرد یا افرادی به قتل Murder رسیده که بلافاصله موضوع به اداره دهم ویزه قتل پلیس Police آگاهی و قاضی Judge کشیک ویژه قتل دادسرای امور جنایی اعلام شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمـد" و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ پس از حضور در محل جنایت، به تحقیق از دختر مقتول پرداخته و اطلاع پیدا کردند که یک رشته گردنبند به ارزش تقریبی 15 میلیون تومان که بنا بر اظهارات دختر مقتول همیشه از سوی وی استفاده می شده، در زمان کشف جسد وجود نداشته است. همچنین بررسی های اولیه به عمل آمده از جسد و همچنین محل ارتکاب جنایت Crime نیز حکایت از آن داشت که قاتل The Murderer یا قاتلان به احتمال بسیار فراوان، پس از ضرب و شتم مقتول (وجود آثار بر روی بدن) و تخریب درب کمدهای دیواری، قصد سرقت Stealing اموال باارزش مقتول را داشته اما وی از نشان دادن محل نگهداری اموال باارزش خود خودداری کرده چراکه در ادامه و با راهنمایی دختر مقتول محل نگهداری اوراق بهادار و دیگر طلا و جواهرات مادرش به ارزش تقریبی 100 میلیون تومان شناسایی و تمامی این اموال در آنجا کشف شد .

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در ادامه رسیدگی به پرونده و با انجام تحقیقات از دیگر اهالی مجتمع مسکونی محل زندگی مقتول (یک مجتمع مسکونی 4 طبقه که مقتول در طبقه اول آن زندگی می کرد) اطلاع پیدا کردند که از چندی پیش جوانی تبعه افغانستان به نام "احمد" (22 ساله) به عنوان کارگر خدماتی و جهت انجام نظافت به خانه مقتول تردد داشته که این موضوع از سوی دختر مقتول مورد تأیید قرار گرفت.

با شناسایی "احمد" به عنوان شخصی که آخرین بار به منزل مقتول رفته است، تحقیقات از وی در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت اما در ادامه مشخص شد که همزمان با وقوع جنایت و کشف جسد مقتول، گوشی تلفن همراه احمد نیز خاموش شده ! و هیچ کس از وی اطلاعی ندارد.

در ادامه و با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان اداره دهم موفق به شناسایی مخفیگاه "احمد" در محدوده میدان امام حسین در یک ساختمان نیمه کاره شدند که در آنجا به عنوان کارگر ساختمانی مشغول به کار شده بود. کارآگاهان با شناسایی دقیق مخفیگاه احمد به این محل رفته و در 16 مهرماه موفق به دستگیر وی شدند.

"احمد" پس از دستگیری و انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی منکر هرگونه ارتکاب جنایت و سرقت از منزل پیرزن شد اما در ادامه اقدامات و تحقیقات پلیسی، سرانجام ساعت 2 ظهر روز پنجشنبه گذشته لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت و فروش گردنبند 15 میلیون تومانی به مبلغ 650 هزار تومان اعتراف کرد.

متهم در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: از چند ماه پیش، در کشور افغانستان در حال خانه سازی برای خود هستم و به این دلیل به تعدادی از دوستان و بستگان خود مقروض بودم. توسط یکی از دوستانم، برای انجام نظافت به مقتول معرفی شدم. طی مدتی که برای انجام نظافت به خانه پیرزن رفت و آمد داشتم، از وضعیت مناسب مالی و تنها بودن وی اطلاع پیدا کردم . هر بار که برای نظافت به آنجا می رفتم ، رشته گردنبند قیمتی را بر روی گردن پیرزن می دیدم تا اینکه تصمیم به سرقت پول و جواهرات پیرزن گرفتم. روز جنایت پس از ورود به خانه، در یک فرصت و در پذیرایی ، با روسری اقدام به بستن دهان و دست و پای مقتول کردم و او را به داخل یکی از اتاق های خواب کشیدم. در آنجا گردنبند مقتول را دزدیدم. در ادامه محل نگهداری دیگر اموال و طلا و جواهرات را از پیرزن پرسیدم اما او حاضر به نشان دادن محل جواهراتش نشد و من نیز شروع به ضرب و شتم او کردم که ناگهان او شروع به فریاد زدن و درخواست کمک از همسایگان کرد. در یک لحظه، روسروی را به دور گردن پیرزن انداختم و محکم فشار دادم که باعث مرگ وی شد. به دنبال محل نگهداری پول و جواهرات پیرزن گشتم و برای پیدا کردن آنها، درهای کمدهای دیواری را شکستم اما هیچ پول و جواهراتی را در آنها پیدا نکردم. سرانجام با سرقت همان یک رشته گردنبند همراه پیرزن از خانه خارج شده و فرار Escape کردم .

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

واژگونی مرگبار پراید در جاده علویجه اصفهان +تصاویر

4 میهمان ناخوانده دزد خانه‌های ویلایی رشت بودند+عکس

راز غافلگیری بچه پولدارهای تهرانی در بانک لو رفت

خودکشی پسر 15 ساله تهرانی

اعتراف‌های هولناک یک جوان آدم خوار + عکس

با چاقو دختر جوان را تهدید کردم و او ناچار به تسلیم شدو...

 

ترانه علیدوستی و بهناز جعفری به چه بیماری‌هایی مبتلا هستند؟ +عکس

این بازیگر معروف ایرانی برادر ناتنی گلشیفته و فرزند خوانده بهزاد فراهانی است +عکس

موتورسواری الناز شاکردوست وقتی مرغ و خروس ها را بار زده است! +عکس

 

کدخبر: 229029 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟