دستگیری چهره سرشناس در نقطه صفر مرزی بخاطر کلاهبرداری میلیاردی

مرد کلاهبردار' با اقدام به موقع ماموران امنیتی و انتظامی استان حین خروج از کشور دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده است.

سرهنگ محمدرضا آمویی البته در باره مکان دستگیری این فرد توضیحی نداد.

مجتبی ملکی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه این خبر را تایید کرد اما فقط گفت که پرونده در دستگاه قضایی استان در حال بررسی است.

به گفته معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه، 'فرد کلاهبردار' با تبلیغات اغوا کننده توانسته بود، سرمایه کلانی از پول مردم را جمع آوری کند که خوشبختانه اموال مردم در این شرکت محفوظ است.

سرهنگ آمویی اضافه کرد: وی در قالب یک شرکت صنایع دستی و با وعده پرداخت سودهای بالا اقدام به افزایش سرمایه خود کرده بود تا بتواند آن را از کشور خارج کند.

به گفته او، مراحل قضایی رسیدگی به پرونده مذکور در دستگاه قضایی در جریان است و امیدواریم که بزودی سرمایه های مردم به دست صاحبانش برسد.

آمویی در باره تبلیغات وسوسه کننده شرکت ها و موسسات خصوصی هشدار داد و از مردم خواست که با تامل بیشتری در این شرکت ها سرمایه گذاری کنند و فریب تبلیغات غیرمنطقی را نخورند.

سود تضمینی 60 و 72 درصدی!

مرد شیاداز سال 92 با تاسیس یک شرکت خصوصی،‌ فعالیت خود را در زمینه تولید و صادرات فرش،‌ گلیم و گبه و چند صنعت دستی دیگر آغاز کرد اما از سال 94 تبلیغات خود را بشدت توسعه داد و با وعده های وسوسه انگیز 'پرداخت سودهای تضمینی' به سرمایه گذاری مردم، سرمایه خود را ده ها برابر کرد.

60 درصد سود برای تولید و خرید و فروش پشم، فرش،‌ گلیم و گبه و 72 درصد سود برای تولید زیورآلات سنتی از جمله سودهایی بود که این شرکت برای پرداخت آن تبلیغات گسترده ای به راه انداخته بود.

تبلیغات این شرکت از ابتدای سال 95 آنقدر گسترده شد که در بیشتر رسانه های استان، برنامه های مختلف صدا و سیما و جشن های سطح استان پای ثابت بود.

طبق اعلام بانک مرکزی پرداخت سود ثابت به سرمایه مردم توسط شرکت ها 'غیرقانونی' و ممنوع است.

رضا حواس بیگی، رییس گروه بازرسی بانک مرکزی در غرب کشور خرداد ماه 95 در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که به استناد قانون Law تنظیم بازار غیرمتشکل پولی و قانون عملیات پولی و بانکی، فعالیت شرکت مذکور تخلف و اخلال در سیستم پولی و مالی است.

میزان کلاهبرداری؟

محمدرضا عدالتخواه، رییس کل دادگستری استان کرمانشاه هشتم آبان امسال بدون نام بردن از این شرکت گفت: کسانی که تبلیغ می کنند 72 درصد سود می دهند، مردم را به امور واهی امیدوار می کنند و مردم به ظاهر یک کار تولیدی را نیز مشاهده می کنند اما از مسایل پشت پرده آگاهی ندارند.

به گفته او 'اگر کسی که سرمایه مردم را گرفته، هوس فرار Escape از کشور به سرش بزند، دادن سفته یا تنظیم سند رسمی برای مردم پول و سرمایه نمی‌شود.'

رییس بازداشت شده شرکت فعال در زمینه فرش، گلیم و گبه رو یکشنبه قبل از دستگیری در واکنش به سخنان عدالتخواه به خبرنگار ایرنا گفت: فعالیت شرکت ما طبق قانون و بدون مشکل در حال انجام است و شاید منظور آقای عدالتخواه شرکت دیگری باشد.

به دنبال دستگیری این فرد، یکشنبه شب جمعی از سرمایه گذاران این شرکت، مقابل یکی از دفترهای آن در کرمانشاه تجمع کردند.

هنوز آمار دقیقی از میزان کلاهبرداری و سهامداران فریب خورده این شرکت منتشر نشده اما برخی رسانه ها نوشته اند که متهم قصد خارج کردن 100 تا 200 میلیارد تومان پول از کشور را داشته است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

بازیگر معروف سینما بدنام شد + عکس

نقشه شیطانی برای مربی زن یوگا / خواسته هایش شوم مرد جوان مرا به پرتگاه می برد

اقدام وحشیانه خواهر و برادر در اتاق خواب / خواستگار تحمل یک واقعیت را نداشت

نقشه پسر نجیب برای کارمند دختر شرکت / همسر سپهر فریاد زد: تو شوهر مرا قاپیدی و با او ارتباط داشتی!

اقدام زشت پسرخاله متاهل با دختر جوان بیهوش / گفت خاله ام مریض است آنجا رفتم و ...

حمله وحشیانه دو دختر نوجوان به پیرمرد 61 ساله (ویدئو رو نگاه کنید)

 

لحظه سلفی گرفتن پرستو صالحی با "برایان تریسی" کانادایی در تهران +عکس

لیندا کیانی، با تیپ خاص ورزشی اش در باشگاه انقلاب +عکس

مرحوم خسرو شکیبایی در کنار نیکی کریمی و پرویز پرستویی / عکسی که تا به حال ندیده اید!

 

کدخبر: 228545 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟