11 سال زندان به خاطر قتل ناخواسته+تصویر بازسازی صحنه

به گزارش رکنا، 11 بهمن سال 84 بود که پسر جوانی در یک کمپ ترک اعتیاد در جاجرود در درگیری با 3 تن از کارکنان این کمپ به قتل رسید و خیلی زود تیمی از ماموران برای دستگیری عاملان این جنایت وارد عمل شدند.

ماموران در این مرحله پی بردند که قربانی جنایت حدود یک هفته قبل از قتل برای ترک اعتیاد به این کمپ آمده اما به خاطر همراه داشتن مواد مخدر با 3 تن از کارمندان این کمپ درگیر شده و به خاطر ضربات سیم کابل به سرش به کام مرگ فرو رفته است.

در این مرحله سیاوش و 2 جوان دیگر دستگیر شدند و ماموران پس از بازسازی صحنه قتل در پلیس آگاهی تهران و اعترافات متهمان به این درگیری مرگبار پی بردند که قاتل پسر جوان سیاوش است.

سیاوش که که بارها به خاطر اعتیاد به مواد مخدر دستگیر شده است در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران برای صدور حکم پیش روی قاضی پرونده اش قرار گرفت و گفت: بیشتر عمرم را به خاطر مواد مخدر در زندان بودم که آخرین بار سال 79 بود که از زندان آزاد شدم و تصمیم گرفتم زندگی جدیدی را شروع کنم و به کمپ ترک اعتیاد رفتم و برای همیشه مواد مخدر را کنار گذاشتم.

وی افزود: پس از ترک کردن مواد در همان کمپ ترک اعتیاد شروع به کار کردم و کمک کردم افراد زیادی در آنجا مواد را ترک کنند تا اینکه بهمن ماه سال 84 شد و جوانی برای درمان به کمپ ما آمد.

پس از ورود پسر جوان او را بازرسی کردم و هیچ موادی به دست نیاوردم اما به رفتارهایش شک داشتم و او را زیر نظر داشتم تا اینکه پس از 6 روز فهمیدم قصد دارد داخل کمپ مواد مصرف کند به همین خاطر با 2 تن دیگر ازکارکنان کمپ به سراغش رفتیم و او را به بادکتک گرفتیم.

این مرد گفت: او را کتک می زدم چون نمی خواستیم 300 نفری که در کمپ ما در حال ترک مواد بودند به خاطر اشتباه این جوان دوباره به سمت مواد بروند و همراه داشتن مواد مخدر در کمپ یک جرم به حساب می آمد.

وی ادامه داد: قصد کشتن نداشتیم اما پس از کتک زدنش با کابل برق دیدم دیگر نفس نمی کشد و متوجه مرگ او شدیم.

پس از اعترافات سیاوش قاضی پرونده وی را به قصاص نفس – اعدام – محکوم کرد و این حکم در دیوانعالی کشور مورد تایید قرار گرفت.

در حالیکه سیاوش در یک قدمی چوبه دار بود خانواده مقتول با مراجعه به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران خواستار بخشش مرد میانسال به شرط دریافت دیه شدند.

این مرد که قادر به پرداخت پول دیه به خانواده مقتول نیست در شعبه اجرای احکام دادسرای ناحیه 27 تهران به رکنا گفت: 9 سال است که در زندان هستم و خانواده ام مرا فراموش کرده اند و هیچ پولی برای آزادی ام ندارم.

وی افزود: زمانیکه این اتفاق رخ داد یکی از بچه هایم در حادثه تصادف فوت کرد و آن تقاص کاری بود که ناخواسته انجام دادم و می خواهم به کمک مردم پول دیه را بپردازم و به سراغ خانواده ام بروم تا پس از 11 ساله برای بچه هایم پدری کنم.

بنا به این گزارش، سرپرست اجرای احکام با توجه به تغییر رفتار این متهم در زندان خواست تا کسانیکه قادر به کمک کردن به این متهم میانسال هستند به دادسرای امورجنایی تهران مراجعه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

photo_2016-10-19_20-33-01

photo_2016-10-19_20-33-10

photo_2016-10-19_20-32-40

کدخبر: 227441 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟