حمله دزدان بازار تهران به خانه تاجر سرشناس زعفرانیه +عکس 5 دزد

31 شهریور ماه بود که یک مورد سرقت منزل در خیابان زعفرانیه به کلانتری 122 دربند اعلام شد.

با حضور ماموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که محل سرقت، خانه یکی از بازرگانان سرشناس تهران در زمینه صادرات و واردات است که سارق یا سارقان مقدار زیادی اموال از قبیل طلاجات،جواهرات، سکه های طلا، ارز خارجی و ... دزدیده اند.

شاکی به کارآگاهان گفت: امروز به قصد مسافرت و همراه اعضای خانواده ام، از خانه خارج شدم اما پس از بازگشت متوجه شدیم که درب ورودی ساختمان کاملا خراب شده است. پس از ورود به داخل خانه و وارسی اموال خانه متوجه سرقت مقدار زیادی طلا و پول داخل خانه شدیم.

با حضور کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل و بررسی دقیق صحنه سرقت، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که اولا سارقان به موقعیت ساختمان کاملا آشنایی داشته اند ، ثانیا از محل نگهداری اموال مسروقه نیز اطلاع دقیق داشته و ثالثا با اطمینان از عدم حضور افراد منزل اقدام به این سرقت کردند.

در شرایطی که در تحقیقات اولیه به نظر می رسید که هیچگونه اطلاعات قابل بهره برداری جهت شناسایی و دستگیری سارقان وجود ندارد، اما در تحقیقات تکمیلی از شاکی و اعضای خانواده اش ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که در حدود چند ماه قبل ، جوانی با نام "وحید 27 ساله در منزل شاکی به مدت سه ماه به عنوان سرایدار مشغول به کار بوده و پس از آن به دلایل نامعلومی از ادامه کار انصراف داده و در حال حاضر نیز شاکی از محل سکونت و محل کار فعلی وی هیچگونه اطلاعی ندارد.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با انجام اقدامات پلیسی و با به دست آمدن تصاویر تعدادی از دوربین های مداربسته محدوده سرقت و نهایتا شناسایی تصویر "وحید" از سوی شاکی، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که "وحید" یکی از سارقان منزل شاکی است.

با شناسایی "وحید" به عنوان یکی از سارقان، کارآگاهان مخفیگاه وی در یکی از روستاهای غرب کشور را شناسایی کردند و در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری "وحید" شدند.

"وحید" پس از دستگیری و در اظهارات اولیه منکر هرگونه حضور خود در سرقت و یا اطلاع از آن شد اما زمانیکه گوشه ای از دلایل و مستندات به ویژه فیلم به دست آمده از دوربین های مداربسته در برابرش قرار گرفت، به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافاتش گفت: در مدتی که سرایدار خانه شاکی بودم از وضعیت مالی وی اطلاع کامل پیدا کرده بودم. پیشنهاد سرقت از منزل شاکی را با چند نفر از بچه محل ها و دوستان خود به نام های فرزاد، مسعود، گودرز و کامران مطرح کردم و آنها نیز پیشنهاد مرا قبول کردند. با اطلاعات دقیقی که از خانه و همچنین تعداد اهالی خانه شاکی داشتیم، آنجا را تحت نظر گرفتیم تا سرانجا فرصت مناسب برای سرقت به دست آمد. با استفاده از عدم حضور شاکی و اعضای خانواده اش اقدام به سرقت کرده و بلافاصله از تهران خارج شدیم.

با شناسایی چهار عضو دیگر گروه دزدان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این چهار متهم همان سارقان بازار بزرگ تهران هستند که در اردیبهشت سال 1394 به اتهام سرقت مغازه های بازار تهران دستگیر و هر کدام از آنها پس از تأمین قرار مجددا آزاد و سرقت های خود را از سر گرفتند.

با توجه به حرفه ای بودن متهمان، دستگیری هر چهار نفر آنها طی یک عملیات پیچیده پلیسی و در چهار عملیات همزمان انجام و هر چهار متهم در سوم مهرماه دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به صدور قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی برای متهمان، در پایان این خبر عنوان داشت: دزدان پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به سرقت از منزل شاکی و انجام چندین مورد سرقت مشابه منزل در سطح شهر تهران اعتراف کردند. همچنین در ادامه تحقیقات پلیسی ، متهمین به چندین مورد سرقت مغازه در محدوده بازار تهران نیز اعتراف کردند که تحقیقات جهت شناسایی محل های سرقت و همچنین دیگر جرایم ارتکابی متهمان در دستور کار این پایگاه قرار گرفته است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

 

فیلم گفتگو با قاتل / وقتی زن اولم گفت که با دوست صمیمی ام ارتباط پنهانی دارد ، فقط به انتقام فکر می کردم +عکس

مرد اردبیلی زنش را داخل خودرو کشت و خودکشی کرد+عکس

طاهر به بهانه ای شب را به خانه بازگشت ، بلافاصله به خانه آمدم و او را با خواهرزاده بیوه ام دیدم

نازیلا با وسوسه های شیطانی مرا در غیاب شوهرش به خانه اش می برد و ...

دختر 16 ساله نوزاد ناخواسته اش را کشت + عکس

تلاش خلبان و مهمانداران در پیوند دست یک کودک نتیجه داد / خلبان تخت گاز از اهواز تا شیراز پرواز کرد + عکس

 

حادثه دلخراش برای بازیگر ایرانی / 46 بخیه روی سر آقای بازیگر! +عکس و شرح حادثه

سلفی خاص بازیگر زن و مرد ایرانی لب ساحل! +عکس

ماجرای ازدواج مجری مشهور ایرانی با رییس شرکتش/ از شیمی درمانی تا اشک شوق هنگام پیشنهاد ازدواج +عکس

 

کدخبر: 227210 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟