راز 14 ساله اتفاق شوم درکوره آجرپزی

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی روزگذشته در تشریح ماجرای این پرونده جنایی گفت: پنجم مرداد سال 1381 نزاع خونینی در کوره های آجرپزی روستای گوجگی مشهد رخ داد که طی آن، صاحب کوره به نام «ابراهیم» با ضربات چاقو به قتل رسید و برادر و پسرش نیز به ضرب چاقوی یکی از کارگران کوره مجروح شدند.

سرهنگ کارآگاه «حمید رزمخواه» افزود: با گزارش این حادثه به پلیس، تحقیقات کارآگاهان در این باره آغاز و مشخص شد که کارگر 24ساله ای به نام «حسن» که به اتفاق پدرش در کوره آجرپزی مشغول «خشت زنی» بودند، با یکدیگر بر سر شمارش «خشت ها» درگیر شده اند. در این میان «ابراهیم» (صاحب کوره) «حسن» را به دفتر کارش می برد و او را نصیحت می کند که احترام پدرش را نگه دارد و با او درگیر نشود.

اما هنوز نیم ساعت از این ماجرا نگذشته بود که دوباره پدر و پسر پس از یک مشاجره لفظی با یکدیگر درگیر می شوند. این بار هم «ابراهیم» به عنوان میانجی دخالت می کند و از «حسن» می خواهد تا کوره آجرپزی را ترک کند. اما ناگهان «حسن» چاقویی بیرون می کشد و دو ضربه عمیق به شکم و مثانه «ابراهیم» فرود می آورد. فرزند و برادر «ابراهیم» که شاهد این صحنه خونین بودند، به کمک او می شتابند ولی «حسن» آن دو نفر را نیز مجروح می کند و از محل کوره ها می گریزد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی ادامه داد: با انجام یکسری تحقیقات گسترده در زمان وقوع حادثه، سرنخ هایی از حضور متهم فراری در روستای کاریزک تربت حیدریه به دست می آید و کارآگاهان با کسب نیابت قضایی، به تعقیب متهم می پردازند اما او از آن روستا به مکان نامعلومی گریخته بود.

سرهنگ «رزمخواه» تصریح کرد: در حالی که هنوز تحقیقات برای دستگیری متهم فراری ادامه داشت، این پرونده در دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار گرفت و با توجه به شواهد، دلایل، اسناد و مدارک موجود، قضات دادگاه وارد رسیدگی شدند و «حسن» (متهم فراری) را به طور غیابی به قصاص نفس محکوم کردند که رأی صادره به شعبه اول اجرای احکام دادسرای مشهد ارسال شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در همین حال، قاضی «زرگر» دستورات ویژه ای را برای شناسایی و دستگیری قاتل فراری صادر کرد و کارآگاهان نیز با استفاده از راهنمایی های قاضی باتجربه دستگاه قضایی، اقدامات اطلاعاتی خود را به شیوه ای دیگر ادامه دادند تا این که طی چند روز گذشته، سرنخ های مهمی از حضور قاتل فراری در مشهد به دست آمد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی افزود: این گونه بود که رصدهای اطلاعاتی در جاده قدیم قوچان (محل زندگی قاتل) ادامه یافت و روز گذشته محل سکونت وی با استفاده از شگردهای تخصصی و پلیسی شناسایی شد اما او در منزل حضور نداشت. به همین دلیل کارآگاهان با کسب دستوراتی از قاضی «زرگر» و با به دست آوردن شماره تلفن وی، موفق شدند متهم فراری را که به شغل گچ کاری مشغول بود، با یک قرار صوری به بولوار دلاوران بکشانند و او را دستگیر کنند.سرهنگ «حمید رزمخواه» اضافه کرد: قاتل فراری که هم اکنون 38ساله است، برای انجام بازجویی و کشف زوایای پنهان پرونده «جنایت در کوره آجرپزی» در اختیار کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت.وی گفت: قاتل فراری محکوم به قصاص نفس که با نظارت مستقیم سرهنگ محمدرضا غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی) مورد بازجویی قرار گرفته بود، ابتدا سعی کرد که خود را بی گناه جلوه دهد و عنوان می کرد که کارآگاهان او را به اشتباه دستگیر کرده اند اما مقاومت و اظهارات متناقض وی چند دقیقه بیشتر طول نکشید و این متهم به نقش خود در درگیری خونین اعتراف کرد.گزارش خراسان حاکی است: تحقیقات بیشتر درحالی ادامه دارد که قاتل فراری معترف شد طی 14سال گذشته زندگی زیرزمینی خود را در شهرهای تهران، کرمان، بیرجند و مشهد ادامه داده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

حکم اعدام قاتل تبر بدست شیراز و همدستانش صادر شد+فیلم و عکس

پیگیر رضایت گرفتن از خانواده ستایش هستیم

کار عجیب و زشت 2 پسر با پدر ثروتمند در خانه ویلایی فرمانیه + عکس

آیا اسکلت پیدا شده در زیر زمین یک شرک متعلق به دختر ناپدید شده است؟ / آزمایشDNA راز معمای این پرونده را حل خواهد کرد

زن 58 ساله تهرانی از اطاق عمل زیبایی زنده بیرون نیامد

توقف تیر اندازی ها ی در آبادان ، دستور کار مسوولان امنیتی است + عکس

قتل خواهر به خاطر ازدواج با مرد مسیحی + عکس

مرد جوان می خواست خوراک ببرها شود + عکس

اعتراف عجیب به قتل دوست / مرده با پای خود به دادسرای تهران رفت!

 

 

انگشت دست بازیگر زن معروف قطع شد! + عکس

مهناز و گلزار در یک عکس یهویی! + عکس

خوشگذرانی بازیگر زن معروف ایرانی در آمستردام هلند! + عکس

فیلم سینمایی جناب خان را می‌سازیم/ شاید او در فصل بعدی «خندوانه» نباشد

مجری سرشناس تلویزیون ایران از همسر بازیگرش جدا شد +عکس

کدخبر: 226182 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟