باند حفاران غیرمجاز منطقه باستانی انارک ایلام دستگیر شدند

سرهنگ"علی احمدبیگی"در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: تعداد 4 نفر از حفاران غیرمجاز که در منطقه تاریخی انارک با استفاده از تاریکی شب در حال حفاری برای کشف اشیاء عتیقه بودند با همکاری و حضور میدانی مسئول اداره کل حراست توسط مأموران یگان حفاظت دستگیر شدند.

وی افزود: متهمان دستگیر شده به همراه ادوات حفاری و خودروی مربوطه، جهت سیر مراحل قانونی تحویل محاکم قضایی شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان ایلام ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم، یادآور شد:برابر ماده 562 قانون مجازات اسلامی ،هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع است و مرتکب به حبس از 6 ماه تا 3 سال محکوم و اشیاء مشکوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی و آلات و ادوات حفاری نیز به نفع دولت مصادره می شود.

وی افزود:چنانچه حفاری در اماکن و محوطه های تاریخی ،فهرست آثارملی ،بقاع متبرکه و اماکن مسکونی صورت گیرد علاوه بر ضبط اشیاء مشکوفه و آلات و ادوات حفاری، مرتکب به حداکثر مجازات مقرر محکوم خواهد شد.

سرهنگ احمدبیگی در پایان با بیان اینکه آثار باستانی هویت و فرهنگ یک جامعه را تشکیل می دهدتصریح کرد: حفظ این آثار یک ضرورت است و باید نسل به نسل به آیندگان منتقل شود .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 225514 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟