ستون پنجم تاجر موبایل کیست؟ / محموله یک میلیارد تومانی این مرد را به راحتی ربودند+عکس

به گزارش رکنا، عصر 8 اسفند ماه سال گذشته 2 مرد سوار بر خودروی وانت در نزدیکی پاساژ علاالدین بودند که خودروی پرشیا سفید رنگی جلوی راه آنها را گرفته و 3 مرد با در دست داشتن اسلحه و گاز اشک آور از خودرو پیاده شده و در نقش مامور مخفی ادعا می کنند که محموله گوشی موبایل که پشت خودروی وانت است باید ضبط شود.

در این مرحله مردان مامور نما سوار بر خودرو وانت شده و پس از پیاده کردن یکی از سرنشینان خودور وانت از محل دور می شوند و پس از مدتی با تهدید راننده وانت را از خودرو پیاده کرده و اقدام به سرقت 1584 گوشی تلفن همراه می کنند.

بدین ترتیب ماجرای سرقت گوشی های تلفن همراه به ماموران پلیس مخابره شده و تیمی از ماموران پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس پرونده برای دستگیری عاملان این محموله گوشی وارد عمل می شوند.

تجسس های پلیسی ادامه داشت تا اینکه اوایل اردیبهشت ماه سال جاری صاحب گوشی های سرقتی با مراجعه به پلیس سرنخی را در اختیار ماموران قرار می دهد.

این مرد به ماموران گفت: پس از سرقت گوشی های موبایل چند روزی مغازه ام در پاساژ علاالدین تعطیل بود و پس از تعطیلات عید نوروز وقتی مغازه را باز کردم در جریان ناپدید شدن کارمند مغازه ام قرار گرفتم و با پیگیری از دوستان و آشنایان پی بردم که وی مدتی است وضعیت مالی اش خوب شده و ازدواج کرده است و احتمال می دهم سرقت از سوی کارمند مغازه ام طراحی شده است.

ردیابی های پلیسی در گام بعدی برای دستگیری حمید آغاز شد و ماموران با این فرضیه که سرقت از سوی کارمند مغازه موبایل فروشی صورت گرفته تحقیقات میدانی را آغاز کردند و پی بردند که این جوان با برادر و پسر عمویش دست به این سرقت میلیاردی زده اند.

همین کافی بود تا روز یکشنبه چهارم مهرماه سال جاری ماموران در 3 عملیات جداگانه حمید و 2 همدستش را که برادر و پسر عمویش بودند در منطقه شهرری و قرچک ورامین دستگیر کردند.

صبح امروز حمید و همدستانش پیش روی بازپرس علی وسیله ایردموسی در شعبه پنجم دادسرای امور جنایی ادعا کردند که از ماجرای سرقت بی اطلاع هستند.

حمید به ماموران گفت: صاحب کارم در کار قاچاق گوشی موبایل بود و روز حادثه قرار بود تا محموله قاچاق را در انبار جاساز کنیم به همین خاطر من و یک کارگر افغان جلوی انبار بودیم که محموله اول وارد انبار شد و در حال جابجایی گوشی ها بودیم که صاحب کارم زنگ زد و ادعا کرد که محموله دوم گوشی ها را ماموران گرفته اند و به همین خاطر خیلی زود کارمان را در انبار انجام دادیم و خارج شدیم.

وی افزود: صاحب کارم از من خواست تا به پیش پلیس بروم و از ماجرای توقیف خودروی محموله پارچه سوال کنم که به او گفتم بار ما گوشی موبایل بوده است و در جواب گفت اگر بفهمند گوشی موبایل داشتیم به عنوان قاچاق گوشی موبایل دستگیرمان می کنند.

وقتی به پلیس مراجعه کردم متوجه شدم که هیچ دستگیری در کار نبوده و همانجا بود که فهمیدیم مردان مسلح دزدان مامور نما بودند و پس از آن چون احتمال می دادم در این کار من هم دستگیر شوم به دنبال کار دیگری رفتم و بعد از تعطیلات عید در میدان میوه و تره بار مشغول به کار شدم و مراسم عروسی ام را برگزار کردم و نمی دانم چرا صاحب کارم مرا به عنوان دزد گوشی های موبایلش معرفی کرده است.

در ادامه سعید برادر متهم اصلی پرونده به ماموران گفت: ما و صاحب کار برادرم نسبت فامیلی داریم و از زمان سرقت شنیدیم که وی حتی به برادر خودش هم شک کرده است تا اینکه یکی از بزرگان فامیل به سراغ ما آمد و ادعا کرد که کار سرقت از سوی ما صورت گرفته است.

وی افزود: حق می دادیم به خاطر این سرقت میلیاردی صاحب کار برادرم به همه شک کند و در یک قرار ملاقات به دیدن او رفتیم و آنجا جلوی بزرگان فامیل گفت که دزدی کار ما نبوده و حالا با گذشت 7 ماه دوباره سرقت را به گردن ما انداخته است.

بنا به این گزارش، با ادعاهای این 2 برادر بازپرس علی وسیله ایردموسی دستور داد تا متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران قرار گیرند تا راز این سرقت میلیاردی فاش شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 225451 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟