راننده پژو برای فرار از دست پلیس از روی دوستش رد شد

این حادثه مرگبار به بامداد 20اردیبهشت‌ماه سال92 برمی‌گردد. مأموران گشت کلانتری126 تهرانپارس که به سرنشینان یک پژو پرشیا مشکوک شده بودند به راننده دستور ایست دادند اما نه‌تنها راننده پرشیا خودرو را متوقف نکرد بلکه تلاش کرد از دست مأموران فرار کند. در جریان این تعقیب و گریز مأموران با استعلام درباره این خودرو پی بردند که سرقتی است.

به همین دلیل تعقیب پرشیا که 3سرنشین داشت ادامه یافت تا اینکه راننده ناغافل وارد یک کوچه بن بست شد. مظنونان فاصله چندانی تا دستگیری نداشتند. در این شرایط 2نفر از آنها تلاش کردند با پای پیاده فرار کنند و راننده تصمیم گرفت به‌صورت دنده عقب بگریزد اما هنگام فرار یکی از دوستانش را زیر گرفت و باعث مرگش شد.

با مرگ این جوان تلاش‌ها برای دستگیری عامل اصلی این حادثه آغاز شد اما او به مکان نامعلومی گریخته بود. با وجود این تحقیقات ادامه یافت تا اینکه سرانجام 2ماه بعد وی دستگیر شد. تحقیقات درباره این متهم نشان داد که وی از مجرمان سابقه‌دار سرقت خودرو است و به‌طور تخصصی پژو پارس سرقت می‌کند و چندی قبل درحالی‌که به اتهام سرقت ده‌ها دستگاه خودرو دستگیر شده بود با قرار وثیقه از زندان آزاد شده است.

متهم در جریان بازجویی‌ها مدعی شد که او باعث مرگ دوستش نشده بلکه خودروی پلیس با وی برخورد کرده است. با این حال با ادامه تحقیقات وی سرانجام به قتل دوستش اعتراف کرد. به این ترتیب پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه

در جلسه محاکمه که صبح دیروز در شعبه هشتم، به ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور قاضی توکلی برگزار شد ابتدا نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست پرداخت و ماجرا را شرح داد. در ادامه پدر مقتول در جایگاه ایستاد و گفت: وقتی این حادثه اتفاق افتاد من در سفر بودم.

با گوشی تلفن همراه پسرم تماس گرفتم اما یک مأمور پلیس جوابم را داد و گفت برای پسرم اتفاقی افتاده است. وقتی به تهران برگشتم فهمیدم که پسرم کشته شده است. پسر من جوان خوبی بود. حتم دارم که او نمی‌دانست این خودرو سرقتی است و الا سوار آن نمی‌شد. از طرفی کاری که متهم انجام داده نوعا کشنده است و خواستار قصاص قاتل هستم.

در ادامه نوبت به متهم رسید تا از خودش دفاع کند. او گفت: من قتل را قبول ندارم و نمی‌خواستم باعث مرگ دوستم شوم. وی ادامه داد: یک هفته بود که هیچ‌کس در خانه دوستم نبود و ما در این مدت به آنجا رفت‌وآمد می‌کردیم تا اینکه یک شب در خیابان نیروی هوایی یک پژو دیدم و آن را سرقت کردم.

شب با دوستانم سوار آن شدیم تا در خیابان گشت بزنیم تا اینکه ناگهان ماشین پلیس را در تعقیب خودمان دیدیم. تلاش کردیم که فرار کنیم اما به کوچه‌ای بن‌بست رسیدیم. دوستم پیاده شد و من هم از ترس می‌خواستم دنده عقب فرار کنم اما متوجه نشدم که چطور شد دوستم را زیر گرفتم. آن موقع فکر کردم که از روی یک مانع رد شده‌ام اما بعد یاد دوستم افتادم.به‌دنبال دفاعیات متهم، قضات دادگاه برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

دختر کوهنورد مسیر را گم کرد و 48 ساعت در کوههای البرز سرگردان ماند + عکس

درخواست طلاق داماد 32 ساله از نوعروس 57 ساله در دادگاه تهران

دختر اسکی باز ناخواسته قاتل شد + عکس

فیلم لحظه عمل وحشیانه و زشت یک مرد با دختر خوانده اش در استخر + عکس

دو ماه به خاطر ارتباط با زن شوهردار زندان بودم / وقتی آزاد شدم زنم هم با یک مرد ارتباط شوم گرفته بود

بهزاد فراهانی:هرگز به عنوان یک پدر، دخترم را تکفیر نکرده‌ام +عکس

عکس آتلیه ای الناز شاکردوست با رن نامدار سینمای ایران +عکس

 

کدخبر: 225403 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟