قتل در کمپ ترک اعتیاد برای یک نخ سیگار+عکس

به گزارش رکنا، پاییز سال 89 بود که ماموران کلانتری کرج در جریان مرگ مرموز یک مرد افغان در بیمارستان قرار گرفتند و تیمی از ماموران اداره جنایی به دستور بازپرس ویژه قتل برای افشای راز این سناریو وارد عمل شدند.

تحقیقات پلیسی کلید زده شد تا اینکه کارشناسان پزشکی قانونی علت مرگ مرد افغان را ضربات سنگین به سر اعلام کردند و همین کافی بود تا تیمی از ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران برای شناسایی عامل جنایت وارد عمل شوند.

کارآگاهان در گام نخست پی بردند که قربانی این جنایت از یک کمپ ترک اعتیاد در ملارد کرج به بیمارستان منتقل شده است و تجسس ها در این راستا کلید زده شد.

تحقیقات پلیسی در کمپ ترک اعتیاد به 2 مرد جوان رسید و یکی از آنها که محمد نام دارد در همان تحقیقات ابتدایی ادعا کرد که من قصد کشتن نداشتم و مرد افغان درگیری را شروع کرد.

محمد به ماموران گفت: خودم یک بیمار افیونی بودم که در این کمپ ترک اعتیاد درمان شدم و حدود 2 سال است که در این کمپ کار می کنم و روزهایی که خودم تحت درمان بودم شرایط خیلی سخت بود، ما را کتک می زدند و داخل آب یخ می انداختند که رفته رفته این وضعیت بهتر شد تا اینکه مرد افغان برای درمان به کمپ آمد.

وی افزود: شب حادثه من شیفت بودم و از سوی مسئول کمپ دستور گرفته بودیم که هیچ کس حق ندارد سیگار بکشد اما مرد افغان اصرار داشت که سیگار بکشد و هرچه درباره شرایط و قوانین با او صحبت کردم بی فایده بود که ناگهان به سمت من حمله کرد و با هم درگیر شدیم.

درگیری ما بالا گرفت که یکی از دوستانم به کمک من آمد و چند ضربه به شکم مرد افغان زد و من نیز با مشت ضرباتی به سر مرد افغان زدم که ناگهان بیهوش روی زمین افتاد. خیلی زود از امدادگران اورژانش کمک خواستیم و او را به بیمارستان منتقل کردیم.

بدین ترتیب محمد به اتهام قتل عمد در دادگاه کیفری استان تهران مورد محاکمه قرار گرفت و در حالی که این مرد جوان اصرار داشت که من قصد کشتن نداشتم و فکر نمی کردم مرد افغان با ضربات مشتم به کام مرگ فرو می رود به قصاص نفس – اعدام – محکوم شد و دیوانعالی کشور مهر تایید بر این حکم را زد.

در ادامه پرونده برای اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد و در حالیکه در این سالها خانواده مقتول اصرار بر اجرای حکم داشتند این بار اولیای دم با حضور در دادسرای امور جنایی به قاضی اجرای احکام اعلام کردند در صورت دریافت 80 میلیون تومان دیه پسرشان حاضر به بخشیدن قاتل هستند.

در این مرحله دادستان تهران با توجه به اینکه قربانی جنایت 3 بچه صغیر دارد دستور داد تا مابقی دیه کامل مقتول که 90 میلیون تومان است باید به حساب آنها واریز شود تا عامل جنایت بخشیده شود.

بنا به این گزارش، قاضی دشتبان با توجه به پشیمانی عامل جنایت از خیرین خواست تا برای نجات این محکوم اعدامی به دادسرای امورجنایی تهران مراجعه کنند تا با پرداخت دیه مقتول ، محمد به آغوش خانواده اش بازگردد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 225137 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟