الناز که خیلی به هم ریخته بود برای تسکین روحیه اش تصمیم می گیرد به همراه پدر و مادرش به سفر کربلا برود. در تمام مدت این سفر متوجه نگاه های سنگین یکی از همسفرانش بود. پسری با ظاهری آراسته و مذهبی که نجابت در رفتار و ظاهرش موج می زد.
الناز 24 سال داشت بعد از اینکه لیسانش را گرفت متوجه شد بیماری مزمنی دارد که قابل بهبودی نیست برای همین تصمیم داشت ازدواج نکند. اما وقتی در طول سفر می دید که احمد مدام سر به زیر و با وقار حرکت می کند و سعی دارد به همه همسفرانش کمک کند دلش لرزید انگار که این پسر با سایرین فرق می کند.
احمد هنگام بازگشت خیلی مختصر و مفید با خانواده الناز سر صحبت را باز می کند و بعد از مراجعت از سفر کربلا با دسته گل و شیرینی به خواستگاری الناز می رود ولی بدون خانواده اش. اما چرا تنها؟! احمد می گوید: خانواده من خیلی مذهبی اند و با ازدواجم با الناز خانم مخالف هستند آنها طرز پوشش و ظاهر الناز خانم را قبول ندارند برای همین از ارث هم محرومم کردند.
پدر و مادر آنچنان مجذوب وقار و متانت احمد شدند که این مساله را نادیده گرفته و با او همدردی نیز کردند. الناز از بیماریش می گوید اما احمد ادعا می کند که این مساله کاملا برایش حل شده است. روز بعد احمد با یک آخوند برای جاری شدن عقد به منزل الناز می رود. بالاخره الناز با مهر 99 سکه بهار آزادی توسط احمد صیغه 99 ساله می شود.

مراسم عقد به سادگی و با حضور تنها شش نفر برگزار شد.
الناز مبلغ پنج میلیون ریال به احمد می دهد تا دست و بالش تنگ نباشد احمد بعد از تشکر و قدردانی ، از پدر الناز می خواهد جهت اتمام ساختمان نیمه کاره اش مبلغی را به او قرض دهد. پدر نیز بی چون و چرا یک چک 30 میلیونی در وجه حامل تقدیم او می کند. سه روز بعد الناز پی در پی با احمد تماس می گیرد و از اینکه هر دو گوشی احمد خاموش است نگران می شود.
آدرسی از احمد در دست نبود مدتی گذشت تا اینکه خانواده الناز به پلیس شکایت می کنند. طی تحقیقات پلیس مشخص شد که احمد بعد از اخاذی از خانواده الناز بصورت غیر قانونی به قصد اروپا از مرز ترکیه گذشته ولی کشتی حامل او در دریای سیاه دچار حادثه شده و همه مسافران توسط نیروهای امدادی نجات یافته و به ایران بازگردانیده شدند.
الناز بعد از ملاقات با احمد متوجه می شود که وی صاحب زن و فرزند بوده و در اصل خود را به دروغ مجرد جا زده بود . الناز زبان به اعتراض باز می کند اما بر خلاف انتظارش با تهدید احمد مبنی بر اینکه در صورت اقدام قانونی برادرش را خواهد کشت، روبه رو می شود. دختر بیچاره هاج واج می ماند آیا این مرد همان احمدی است که همه مسافران تحت تاثیر اخلاق و رفتار او قرار گرفته بودند .
اشک از چشمانش سرازیر می شود و به آبروی از دست رفته اش فکر می کند و به پولی که تمام سرمایه خانواده اش بوده و حالا دیگر نیست ...
آسیب شناسی
"سمیه هاشمی" کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در خصوص این پدیده اجتماعی گفت: امروزه یکی از مشکلات میان زوج های جوان که بواسطه ی آن کانون های خانوادگی در همان سال های اول از هم می پاشد، نبود صداقت و فریب خوردن یکی از طرفین یا اصطلاحا فریب در ازدواج است که حجمی از پرونده های دادگاه خانواده را به خود اختصاص داده است .
با توجه به آمارهای موجود در دادگاهها ، بیشتر فریب هایی که از جانب آقایان صورت گرفته؛ دروغ در بیان داشتن تحصیلات عالیه، شغل مناسب و خود را مجرد جلوه دادن بوده و در مقابل فریب هایی که از جانب خانم ها صورت گرفته اکثرا مبتنی بر پنهان کردن ازدواج یا روابط پنهانی در گذشته است که با آشکار شدن این موارد ،فریب خورده شکایت خود را تحت عنوان فریب در ازدواج به دادگاه ارائه می دهد .
وی گفت : البته کلاهبرداری و اخاذی به واسطه ی ازدواج که موضوع شکایت این پرونده نیز است متاسفانه امروزه مختص جنسیت خاص نبوده و هم از جانب خانم ها و هم آقایان صورت می گیرد .
هاشمی ادامه داد: فریب خوردن زنان به دلیل ساده اندیشی و اعتماد کاذب دختران در مورد پسران بوجود می آید . در گذشته چنین اتفاقاتی برای زنان کمتر رخ می داد چون زنان حضور کمتری در جامعه داشتند و به جای حق انتخاب اغلب منتظر می ماندند تا برایشان تصمیم گرفته شود اما به محض تغییر شرایط اجتماعی زنان، این فرصت برای آنها بوجود آمد تا مثل مردان در جامعه به عنوان یک شهروند مشارکت داشته باشند که این مساله به خودی خود امکان فریب خوردن زنان را چند برابر کرده است.
وی افزود: قدرت و شدت احساسات و عواطف در زنان باعث می شود که به راحتی کنش های جنس مخالف را صادقانه بپندارند و همین خصیصه باعث می شود که برخی وقایع را نادیده گرفته و یا جدی نگیرند . این مساله در مورد قربانی این پرونده نیز صدق می کند . مجرم با شناختی که از الناز و مشکل او پیدا می کند خود را به خانواده او نزدیک می کند و با توجه به اینکه پوشش و ظاهر او فریبنده بوده توانسته اعتماد دختر و خانواده را جلب نماید طوریکه فقدان خانواده پسر در مراسم خواستگاری و عقد به بهانه مخالفت آنان نیز نتوانسته بود ذره ای شک و تردید را در مورد درستی و صداقت پسر در ذهن دختر و والدینش ایجاد نماید .متاسفانه چنین ازدواج هایی که بدون تحقیق و مطالعه صورت می گیرد بعد از گذشت مدت زمانی بسیار کوتاه، با عیان شدن واقعیتی ناپذیرفتنی منجر به فسخ ازدواج و طلاق می شود که متاسفانه این مساله تبعات خانوادگی اجتماعی و روحی روانی خاص خود را دارد .
راهکارهای پیشنهادی
1)آموزش مهارت کنترل هیجانات ناسالم در هنگام مواجهه با موقعیتهای ازدواج برای خانواده ها و جوانان در آستانه ازدواج
2)اشتباه نگرفتن تبلیغات ازدواج آسان و بدون تشریفات با ازدواج های ناآگاهانه و بدون تحقبق و مطالعه
3)مقابله با برخی تفکرات نامعقول علی الخصوص به دخترانی که گمان می کنند با بالا رفتن سن ازدواج شان فرصت ازدواج نخواهند داشت .
4)ارائه آموزش و بینش به خانواده ها توسط ارگانهای ذیربط خصوصا نیروی انتظامی در خصوص این واقعیت که افراد سودجو با استفاده از فضای معنوی و روحیه مذهبی افراد در مکانهای مختلف من جمله مکانهای مذهبی و زیارتی قصد سودجویی و کلاهبرداری از افراد از طرق مختلف را دارند.
5)کنترل فضای مجازی و شبکه های اجتماعی همراه با ارائه آگاهی برای پیشگیری از سوء استفاده از دختران ساده لوح در آستانه ازدواج .

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز مهراب در خانه مجردی اش به زهرا! / من عاشق بودم اما..

این مرد هولناک ترین فیلم قتل زنی در وسط خیابان را رقم زد +‌ جزییات

تجاوز به سارا و زنده بگور کردن او در جنگل + عکس

روس ها میلیاردر شدند / کشتی شمش روس ها بعد از 100 سال پیدا شد+عکس

لحظه تجاوز کارگر شیرینی فروشی به دختر مرد قناد + تصویر

پسر بیکار گلوی مادرش را برید + عکس

عکس جسد یک زن در کانال آب پارس آباد مغان ! + عکس

تجاوز مربی ورزشی به پسربچه ای در شیراز + عکس قربانی

فوری /خواننده پاپ ایران دستگیر شد / چند زن شاکی هستند!+ عکس

جهانی شدن مرگ یک زوج عاشق در بیمارستان+عکس

مجازات سنگین برای مزاحم خواننده معروف +عکس

نامزد غیرتی با پخش تصاویر خصوصی لیلی او را مانند برده ها به فروش گذاشت!+عکس

ماساژ شیطانی در اتاق معاینه پزشک معروف +عکس

 

کدخبر: 224262 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟