روز 24شهریور‌ماه امیرحسین، پسر نوجوانی که به اتهام قتل و تجاوز به ستایش بازداشت شده است، پس از محاکمه در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران به اتهام قتل عمدی به قصاص و به اتهام تجاوز به عنف به اعدام محکوم شد. حالا با اعتراض وکیل مدافع متهم پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شده تا قضات دیوان درباره رأی صادر شده اظهارنظر کنند.

در همین حال قاضی مظفری در نشستی که به مناسبت روز جهانی کودک در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار شد، در بخشی از صحبت‌هایش درباره پرونده جنجالی قتل دختر افغان گفت: «من این پرونده را نخوانده‌ام اما براساس پرونده، وی به رشد عقلی رسیده و قاضی مربوطه آن را احراز کرده است. در این شرایط پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شده تا تصمیم نهایی درباره این رأی گرفته شود. البته ممکن است گروه پیشگیری از سلب حیات کودکان و نوجوانان که در دادگستری استان تشکیل شده، بتواند رضایت اولیای دم را جلب کند.»

با وجود این، دکتر ابراهیم اسلامی، یکی از قضات صادر‌کننده رأی در پرونده قتل ستایش معتقد است که برای اظهارنظر در این‌باره باید تا اعلام نظر قضات دیوان‌عالی کشور صبر کرد. وی در این‌باره می‌گوید: «متهم به‌دلیل اتهام قتل عمدی به یک مرتبه قصاص متهم شده که این مجازات جنبه‌خصوصی دارد و درصورت اعلام رضایت خانواده مقتول قابل گذشت است. اما باید به مجازات دیگر وی که اعدام به‌دلیل جرم تجاوز به عنف است نیز توجه کرد؛ چرا که این مجازات جزو حدود است و درصورتی که با تأیید قضات دیوان عالی کشور قطعی شود، قابل گذشت نیست و اجرا خواهد شد مگر اینکه قضات دیوان نظرشان خلاف رأی دادگاه باشد و این حکم را نقض کنند.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

پسرعمه ام خواست تا بچه اش را سقط کنم / آن روز شوم در اتاقم لباس به تن نداشتم که فرزاد وارد شد

باردار شدن عروس 12 ساله / داماد 40 ساله در بیمارستان دستگیر شد + عکس

لو رفتن عجیب شوهر یک پزشک زن تهرانی / این مرد با زنان و دختران ارتباط شوم داشت

مرگ آرام در ایستگاه اتوبوس / جسد مرد 53 ساله به پزشکی قانونی رفت

جراحی طولانی ترین دُم ثبت شده انسان در هند + عکس

پدر زنم نمی داند همسرش ارتباط های پنهانی و شوم دارد / جرات ندارم با او بگویم مادر زنم یک ابلیس است

 

 

حضور بازیگر زن ایرانی در جواهر فروشی بازیگر مرد معروف! +عکس

عکس سلفی کیمیایی با یک ببر واقعی + تصاویر

عکس تمام قد از الناز شاکردوست در کنار نوید محمدزاده و کلاه عجیبش! +عکس

کدخبر: 226560 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟