گفت و گوی رکنا با اسطوره پرورش اندام جهان / علی تبریزی: فدراسیون وزنه برداری 3 میلیون پولم را خورد

به گزارش گروه ورزشی رکنا، بخش اول گفت‌وگو با علی تبریزی را طی روزهای اخیر به نظر شما مخاطبان عزیز رساندیم و حالا شما را به خواندن قسمت دوم صحبت‌های اسطوره پرورش‌اندام آسیا و جهان دعوت می‌کنیم.

جناب تبریزی، در آن سال‌ها مصاحبه‌ای را از شما به یاد دارم که در آن گفته بودید در یکی اسم اعزام های جهانی حتی بیسکویت هم برای خوردن نداشتید. آیا این موضوع واقعا اتفاق افتاده بود؟

بله بله این ماجرا عینا اتفاق افتاده بود. در سال ۱۹۹۹ بود که زیر نظر فدراسیون وزنه‌برداری و شخص آقای فلاحتی‌نژاد به عنوان سرپرست، به مسابقات تایوان اعزام شدیم. خب از آنجا که تمام هزینه‌ها بر عهده خودمان بود و در این زمینه تجربه‌ای هم نداشتیم، در راه برگشت هیچ پولی برایمان باقی نمانده بود! از گفتن این صحبت‌ها هیچ ابایی ندارم، حتی ما لحظات پس از مسابقه که همه به وعده‌های آزاد هجوم می‌برند، پول خرید یک بیسکویت هم نداشتیم و از مردم کمک می‌گرفتیم!

داستان آن ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معروف چه بود؟

(می‌خندد) خب فکر می‌کنم در سال ۲۰۰۱ بود که برای اعزام به مسابقات جهانی مبلغ ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فدراسیون وزنه‌برداری پرداختم. آماده و قبراق راهی فرودگاه شده بودیم اما غافل از آنکه فدراسیون هیچ اقدامی برای ویزای ما نکرده بود و همان‌جا در فرودگاه بود که متوجه شدیم باید به خانه بازگردیم.

بعدها وقتی برای پس گرفتن آن پول به فدراسیون مراجعه کردم، چکی را به من دادند که اتفاقا به نام یک شخص هم بود! هنگامی که برای نقد کردن چک به بانک رفتم، در عین ناباوری با این جمله روبرو شدم که حساب آن شخص خالی است. بلافاصله از بانک بیرون آمده، چک برگشت خورده را دور انداخته و با خود عهد کردم که دیگر هیچ گاه سراغ پرورش‌اندام نروم.

با این تفاصیل باید اذعان داشت که کار برای بدنسازان امروز کشورمان کمی آسان‌تر شده است!

شک نکنید! به همه این مشکلات، تست‌های دوپینگ را هم اضافه باید اضافه کرد! فراموش نکنید که در آن سال‌ها به دلیل افزوده شدن احتمالی پرورش‌اندام به رشته‌های المپیکی، از تمامی ورزشکاران این رشته تست دوپینگ گرفته می‌شد. شاید باورتان نشود اما در سال ۲۰۰۰ تنها به دلیل استفاده از پاراهورمون تست من مثبت اعلام و از حضور در مسابقات منع شدم!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 515190 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟