جنگنده های آمریکایی مزاحم هواپیمای مسافربری ایران در مسیر کویت شدند / رعب و وحشت مسافران بر فراز خلیج فارس

بعدازظهر چهارشنبه، پرواز شماره ۶۵۲۱ شرکت هواپیمایی اسمان که از شهرستان لامرد استان فارس به مقصد کویت در حال حرکت بود، مورد رهگیری و مزاحمت دو فروند هواپیمای جنگی آمریکایی قرار گرفت، که این مساله علاوه بر اینکه باعث رعب و وحشت مسافران این هواپیما شد، با تکان های شدید در هواپیما همراه شده است. این وضعیت موجب بروز استرس و تشنج در بین مسافران این پرواز شد. یکی از مسافران این پرواز گفت : هر دو جنگنده، پرچم امریکا داشتند، که یکی از انها در کنار هواپیما و دیگری در زیر ان؛ برای دقایقی هواپیمای مسافربری ایرانی رو رهگیری؛ و اسکورت کردند و سپس اوج گرفتند و رفتند .
این هواپیما یک فروند ای تی آر ۷۲ شرکت هواپیمایی آسمان، با حدود هفتاد مسافر؛ ساعت یک بعد از ظهر از فرودگاه لامرد به مقصد کویت پرواز در امده بود .
مسافر دیگرى از ترس زیاد همسرش در پرواز خبر داد و گفت که دو جنگنده را دیده اند که اطراف هواپیما پرواز کردند.
کانال هوانوردى کن نیوز این خبر را تأیید یا تکذیب نمى کند و تنها مشاهدات مسافران را منتشر کرده است.

جنگنده‌های آمریکایی مزاحمتی برای هواپیمای مسافری در خلیج فارس نداشته‌اند/ مسافر ایرانی بیش از حد ترسیده است

مدیرکل روابط عمومی آسمان در واکنش به انتشار خبری مبنی بر تهدید هواپیمای این ایرلاین توسط جنگنده‌های آمریکایی بر فراز خلیج فارس، گفت: هیچ نهاد امنیتی و نظامی این خبر را تأیید نکرده است و گزارشی هم در این باره به شرکت هواپیمایی آسمان نرسیده است.

طی روزهای اخیر در برخی کانال‌های تلگرامی خبری مبنی بر ایجاد مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی برای یک فروند هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان بر فراز خلیج فارس منتشر شد.

در این خبر عنوان شده بود که پرواز شماره 6521 آسمان از لامرد فارس به کویت با مزاحمت دو فروند هواپیما جنگنده آمریکایی مواجه شد که موجب رعب و وحشت مسافران شده بود.

در این خبر که ظاهراً به نقل از این یکی از مسافران این پرواز مطرح شده است، عنوان شده بود هواپیماهای جنگنده برای دقایقی هواپیمای مسافری ایران را اسکورت کردند و سپس اوج گرفتند.

در این بین ظاهراً یکی از خلبانان هم در این باره گفته بود که جنگنده‌های آمریکایی همیشه از این کارها می‌کنند و سال‌ها است که نزدیک هواپیماهای ما می‌شوند و از کابین خلبان حرکات تمسخرآمیز نشان می‌دهند.

مدیرکل روابط عمومی آسمان در این باره میگویند: مشخص نیست منبع رسمی خبر منتشر شده از کجاست، به نقل از یکی از مسافران عنوان شده، اما تاکنون هیچ گزارشی به روابط عمومی آسمان درباره این اتفاق رخ نداده است، ضمن آنکه مهمتر از آن، هیچ نهاد امنیتی و نظامی در کشور این خبر را تأیید نکرده است.

مصطفوی با تأکید بر اینکه نهادهای نظام و امنیتی در کشور، آگاه و هوشیار هستند، گفت:‌ در هر حال ممکن است در خلیج فارس تداخلاتی از نظر پروازها ایجاد شود، همانگونه که ممکن است برخی لنج‌های عربی به اشتباه وارد مرزهای ما شوند.

مدیرکل روابط عمومی آسمان گفت: قطعاً هیچ تهدیدی نبوده و هیچ گزارشی از سوی نهادهای امنیتی به این شرکت هواپیمایی درباره این پرواز اعلام نشده است. به نظر ما آن مسافر اغراق کرده است، ضمناً مطلبی که به نقل از خلبان پرواز عنوان شده است، اینگونه نبوده است بلکه آن خلبان اصلاً خلبان پرواز مورد اشاره نبوده است و پیگیری که ما از وی داشته‌ایم، به اینجا رسید که وی گفت من گفته‌ام بعضاً تداخل‌های مسیر ایجاد می شود و امری غیرعادی نیست.

مصطفوی ادامه داد: در همه جای دنیا جنگنده‌ها، مسیرهای پروازی آزادانه دارند و مانند هواپیماهای مسافری، مسیر پروازی برای آنها تعریف نشده است.

وی یادآور شد: به هر حال، شرکت هواپیمایی آسمان این موضوع را تأیید نمی‌کند، البته به دنبال بررسی‌های دقیق‌تری نیز هستیم، اما هیچکدام از نیروهای امنیتی و نظامی و حتی خود کشور آمریکا این موضوع را تأیید نکرده است.

مدیرکل روابط عمومی آسمان بیان کرد: موضوع را از خلبان پرواز مذکور هم پیگیری کردیم، که وی هم اعلام کرد طبق معمول همیشه در پروازهایی که بر فراز خلیج فارس است، جنگنده‌‌های آمریکایی هم پرواز دارند؛ در همان پرواز هم ما جنگنده‌های آمریکایی را در آسمان اطراف خود مشاهده کردیم اما هیچ تهدیدی صورت نگرفت و طبق معمول عبور کردند؛ ظاهراً مسافر پرواز که وجود جنگنده‌های آمریکایی را در آسمان و اطراف هواپیما مشاهده کرده‌، کمی ترسیده است و در بیان موضوع‌ اغراق کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

پدر و مادرم به شیراز رفته بودند و من اسیر 3 برادر شیطان صفت منیژه شدم / دختر کنکوری از ترس آبرو سکوت کرد و ...

وقتی شرور 25 ساله عاشق نیلوفر دختر محله شد / خواستگار چه آتشی به پا کرد!

مونا را 7 سال پیش در تهران خریدیم و به شهرستان آمدیم تا اینکه ...

اقرار بادیگارد به دار زدن یک مرد 45 ساله

راز ازدواج پنهانی دختر تاجر خودرو با شلیک های خیابان دولت گره خورد / ناگفته های رویا را بخوانید +عکس

دستگیری 36 دختر و پسر با لباس های نیمه عریان در پارتی شبانه

آزار شیطانی نوعروس در مدت 2 ساعت کار در محل کار جدید / توران زنگ زد و گفت ...

رفته بودم از انباری لواشک بردارم که پسر خاله ام در را بست و ... / پارسال محمود حلالیت خواست اما از دیدن اسمش هم حالم بد می شود

اقدام وحشتناک با زن قهر کرده در نیمه شب جمعه

لیلا با اینکه به خواستگاری اش رفته بودم اما با پسر دیگر در ارتباط بود و...

چشم بسته عاشق شدم و ... / پدرم داشت دق می کرد و من روسیاه او و مادرم هستم!

زمانی که همسرم مریض شده بود، زنی را به خانه ام بردم و متاسفانه ...

پای وزیر و دخترش در پرونده قاچاق باز شد / محموله بزرگ پوشاک در ویلای لواسانات کشف شد

رازگشایی همکار سعید کریمیان از پشت پرده جم تی‌وی / فرضیه های پلیسی در این پرونده+ فیلم

پسر بچه شیطون آتش نشان ها را به دردسر انداخت+ عکس

خودکشی ساختگی مأمور پلیس + عکس

فیلم و تصاویری دیده نشده از انفجار و آتش‌سوزی خودروها در سه راه زندان شریعتی

اقدام وقیحانه سرایدار زن مدرسه در دبیرستان+عکس

عارف لرستانی سکته کرده بود اما ...

حادثه مرموز برای دختر جوان مقابل در اصلی دانشگاه تبریز

قتل دختر 22 ساله در خوابگاه دانشجویی +عکس

مهمان برنامه "ماه عسل" سر از زندان در آورد +عکس

اتومبیل امین زندگانی در آتش سوزی خیابان شریعتی سوخت + تصاویر

 

کدخبر: 260894 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟