پرواز یک کشتی در آسمان دریا! + فیلم عجیب
حجم ویدیو: 2.13M | مدت زمان ویدیو: 00:00:21

حتما در مورد خطای دید یا توهم بصری مطالبی خوانده یا تصاویر و فیلم‌هایی دیده اید. ویژگی که نشان می‌دهد به آن چه می‌بینیم و درک می‌کنیم، چندان هم نمی‌توان اعتماد کرد.

گاهی اطلاعاتی که توسط چشم دیده و توسط مغز پردازش می‌شوند، با آنچه واقعیت است تطابق ندارند. به زبان ساده‌تر توهم بصری به احساس دیدن تصاویری گفته می‌شود که فریبنده هستند و با واقعیت تفاوت دارند.

اما به تازگی تصاویری که ساحل نورد محلی اهل نیوزلند با تلفن همراه خود از خطای دید جالب یک کشتی تهیه کرده به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است. " مونیکا شافنِر " در حال پیاده روی در یکی از سواحل این کشور بود که ناگهان کشتی‌ای که به نظر می‌رسید روی هوا شناور باشد توجه اش را جلب کرد. او بلافاصله با تلفن همراهش ویدئویی از این صحنه جالب تهیه کرد. در ویدئوی منتشر شده در حالی که به نظر می‌رسد یک کشتی در هوا در حال پرواز است دیده می‌شود.

مونیکا با انتشار این ویدئو در یکی از صفحات اجتماعی خودش نوشت: «من از این پدیده خطای دید که به نظر می‌رسد یک کشتی در هوا شناور باشد فیلم تهیه کردم. امام همه ما می‌دانیم کشتی‌ها قادر به پرواز نیستند و این تنها یک خطای دید جالب است.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564053 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟