هدایایی به رسم دوستی توسط شرکت مهرام به دانش آموزان روستای محروم دلگان واقع در سیستان و بلوچستان+فیلم
حجم ویدیو: 6.17M | مدت زمان ویدیو: 00:00:50

به گزارش رکنا ، شرکت مهرام در ادامهٔ سیاست‌های حمایتی و نیکوکارانه‌ای که در دستورکار خود دارد، سال تحصیلی جدید را به کمک به دانش‌آموزان دلگانی اختصاص داد.

به گفتهٔ مسئولان این شرکت، دلیل انتخاب این شهرستان اولویت‌ دادن به مناطق محروم‌تر بوده‌است و نام این منطقه در بررسی آماری گروه‌های خیریهٔ فعال در این استان در صدر محروم‌ترین مناطق قرار داشته‌است.

این محمولهٔ کمک‌تحصیلی صدها بستهٔ نوشت‌افزاری شامل دفتر، قلم، پاک‌کن و ضروریات تحصیلی را در بر می‌گیرد و هزار دانش‌آموز را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

شرکت مهرام در راستای سیاست‌های حمایتی و نیکوکارانهٔ خود ساخت مدرسه‌ها و آموزشگاه‌هایی را در این استان در دستور کار خود قرار داده است که کلنگ آغاز احداث نخستین مدرسه را نیز برای همین امسال به زمین زده بود ولی با توجه به مدت‌زمانی که برای راه‌اندازی چنین مراکز آموزشی‌ای لازم است، این شرکت تصمیم گرفت که، هم‌زمان با ادامهٔ ساخت و تجهیز مدارس، صدها دانش‌آموز محروم را نیز تحت پوشش چتر حمایتی خود قرار دهد.

بدین منظور و برای ایجاد و تقویت حس دوستی و شادی و نشاط کودکانهٔ دانش‌آموزان تحت پوشش، این کمک‌ها با نامی آشنا وارد زندگی تحصیلی آنها شده که همان شخصیت «خرسی» مهرام است.

مسئولان این شرکت دلیل این انتخاب را تداعی خاطرات خوب و لحظات پرنشاط و انرژی در مواجهه با این شخصیت دوست‌داشتنی و مهربان اعلام کرده‌اند که فارغ از هرگونه نیاز به آشنایی قبلی با محصول خرسی این شرکت است؛ زیرا، هرچند به دلیل محرومیت، ممکن است این دانش‌آموزان با هیچ‌یک از این محصولات مواجههٔ قبلی نداشته‌باشند، خودِ نماد خرسی به دلیل ویژگی‌هایی که دارد فارغ از دسته‌بندی‌ها و تبعیض‌های طبقاتی امکان ورود به زندگی این دانش‌آموزان و انتقال حس‌های خوب همراه خود به آنها را دارد.

شرکت مهرام، بنا به اعلام قبلی، برای تمرکز هرچه بیش‌تر بر اقدامات حمایتی و خیرخواهانه، هزینه‌های جانبی‌ای هم‌چون چاپ تقویم و سال‌نامه را نیز متوقف کرده و هزینه‌های مربوطه را معطوف به این‌گونه فعالیت‌ها نموده‌است.

شهرستان دلگان، با جمعیتی نزدیک به ۷۰ هزار نفر، در جنوب شرق ایران و در استان سیستان و بلوچستان و همسایگی استان کرمان واقع شده و ساکنان آن پیرو دین اسلام و مذاهب شیعه و سنی هستند.

روستاهای شهرستان دلگان با محرومیت‌های متعددی از جمله کم‌بود آب شرب، کم‌بود یا نبود مراکز درمانی و بهداشتی، و کم‌بود یا نبود فضاهای ورزشی و فرهنگی و آموزشی مواجه‌اند و علی‌رغم قول‌های مسئولان هم‌چنان بسیاری از ساکنان زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 511560 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟