حجم ویدیو: 5.66M | مدت زمان ویدیو: 00:00:53

حتماً می‌دانید کشور اسپانیا مرکز اصلی مسابقات گاوبازی در جهان به شمار می‌رود. سالیانه و طی فستیوال‌های مختلف مسابقات گوناگون گاوبازی در اسپانیا برگزار می‌شود که گردشگران زیادی را به این کشور می‌کشاند؛ از فستیوال‌های مبارزه گاوباز‌ها با گاو‌ها تا فستیوال‌هایی که گاو‌ها در کوچه رها می‌شوند و سپس جمعیت تلاش می‌کند از دست آن‌ها بگریزند.

اما اسپانیا و مسابقات گاوبازی آن را را فراموش کنید. حالا در کشور پاکستان و در همسایگی ما برگزاری یک نوع مسابقات عجیب گاوبازی خبرساز شده است. در این مسابقات در حالی که چند گاو با سرعت زیاد در حال دویدن هستند، گاوباز با طنابی که به گاو‌ها متصل است در عقب آن‌ها حرکت می‌کند. گاوباز باید تعادل خود را حفظ کند و مسیر آغاز تا پایان مسابقه را در پشت سر گاو‌ها و بدون آنکه منحرف شود و بر زمین بیافتد حرکت کند. گاوبازی که بتواند بدون حادثه مسیر مسابقه را بپیماید به عنوان برنده انتخاب می‌شود. بسیاری از افراد جوان برای به دست آوردن شهرت در این مسابقه شرکت می‌کنند. در ویدئویی که منتشر شده است روش این گاوبازی عجیب را نشان می‌دهد.

این مسایقات گاوبازی در روستای «بیلاوال» در ۶۵ کیلومتری اسلام‌آباد پایتخت پاکستان برگزار می‌شود. این مسابقات سنتی توجه صد‌ها تماشاگر شامل کشاورز و زمین‌دار را جلب می‌کند. آن‌ها از استان‌های مجاور برای دیدن این مسابقات گاوبازی به این روستا می‌آیند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 486828 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟