حجم ویدیو: 4.28M | مدت زمان ویدیو: 00:00:42

به بگزارش رکنا، آتش در حال پیشروی سمت شهر است و درخواست های کمک فوری از ستاد بحران استان خوزستان و استان کهگیلویه و بویر احمد جهت اطفای حریق در منطقه حفاظت شده خائیز بهبهان انجام شده است.

ستاد مدیریت بحران در فرمانداری در خصوص آماده سازی و تصمیمات نهایی جهت اطفا سریع آتش سوزی تشکیل جلسه داده است و طبق گزارشهای مردمی آتش سوزی ها در سطح وسیع و بر اثر رعد و برق ایجاد شده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهبهان اظهار داشت: علت این آتش سوزی رعد و برق است که موجب به آتش کشیده شدن مناطق بسیار وسیعی در این مناطق شده است.

وی افزود: با وجودی‌که نیروهای این اداره به همراه نیروهای جمعیت هلال احمر و اداره منابع طبیعی به این مناطق اعزام شده‌اند، برای خاموشی این آتش وسیع نیاز مبرمی به هلی کوپتر است که از طریق فرمانداری این درخواست به استان اعلام شده و در انتظار تایید آن هستیم.

خبر تکمیلی/ آتش‌سوزی بهبهان کنترل شد/ تا ساعات آینده عملیات مهار به پایان می‌رسد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان از کنترل آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بهبهان و مهار کامل آن تا ساعات آینده خبر داد.

کیامرث حاجی زاده گفت: آتش سوزی گسترده ای که از روز گذشته در منطقه حفاظت شده خارج بهبهان و همین طور در مناطقی از استان کهگیلویه و بویر احمد شروع شده بود صبح امروز با ارسال یک فروند بالگرد و نیروهای امدادی و دستگاه های مربوطه در سمت خوزستانی کنترل شده و تا ساعات آینده عملیات مهار هم به پایان خواهد رسید و امیدواریم که بتوانیم هر چه سریع تر این آتش سوزی را مهار کنیم.

وی در خصوص دلیل وقوع این آتش سوزی گفت: دلیل اصلی این آتش سوزی هم گرمای بیش از حد هوا بوده است.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: در هفته ی آینده هم هواشناسی برای استان خوزستان دمای 52 درجه سانتی گراد را پیش بینی کرده و ما به دستگاه های مربوطه اعلام کردیم که آماده و هوشیار باشند و در صورت بروز هرگونه حادثه ای سریعا ورود کنند و اقدام کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در پایان گفت: ما تشکر می کنیم از همه کسانی که در کنترل این آتش سوزی به ما کمک کردند و همین طور از نیروهای مردمی و کسانی که تلاش کردند، دستگاه های اجرایی، سپاسگزاریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 480849 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟