حجم ویدیو: 3.26M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59

از زمانی که انسان برای در امان ماندن از باران، آفتاب و حیوانات نیاز به سر پناه را در خود حس کرد، در حال ساخت مکانی برای زندگی آرام‌تر است. گذشتگان در غارها یا سرپناه‌هایی که از درختان و گیاهان می‌ساختند زندگی می‌کردند. به مرور زمان انسان‌ها این سرپناه‌های ساده را به خانه‌های امروزی تبدیل کردند.

ساختن خانه همیشه دردسرهای خاص خود را دارد. مواردی مانند مصالح و سر و صدا همیشه مشکلاتی از این کار هستند. با روش معمولی زمان زیادی برای ساخت صرف و همچنین ضایعات زیادی تولید می‌شود. اما با روش جدیدی که به تازگی در میلان ایتالیا استفاده شده است دیگر هیچ کدام از این مشکلات پیش روی سازنده نیست.

این خانه توسط یک چاپ‌گر سه‌بعدی ساخته شده است. این خانه چاپ شده، عظیم است. چاپ واقعی این خانه عظیم تنها 48 ساعت زمان برده و کنار هم قرار دادن قطعات چاپ شده و تکمیل خانه تنها یک هفته طول کشیده است. این سازه، در محل ساخته شده است.

برای چاپ این خانه از چاپ‌گری استفاده شده است که توانایی حرکت کردن دارد و این نوع چاپ‌گر برای ساختن این خانه نسبت به مدل ثابتش برتری دارد. این برتری به این دلیل است که به طراحان اجازه می‌دهد در طول ساخت معطف‌تر باشند. نام این خانه 3D Housing 05 است و از 35 قطعه متصل به هم ساخته شده است.

3D Housing 05 در هفته طراحی میلان ( Milan Design Week 2018) توسط طراحان CLS با همکاری Italcementi ، Arup و CyBe رونمایی شده است. پس از آن که عمر این ساختمان به آخر برسد می‌توان باقی مانده آن را بازیافت کرد و به چرخه ساخت بازگرداند و یک خانه جدید با آن چاپ کرد.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 427368 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟