بیشترین کلین شیت در تاریخ پریمیر لیگ انگلیس

لیگ برتر به طور گسترده به عنوان یکی از رقابتی ترین لیگ های فوتبال در جهان شناخته می شود که برخی از بهترین دروازه‌بان ها را برای به نمایش گذاشتن مهارت های خود جذب می کند. دروازه بان ها بخش اساسی هر تیمی هستند و توانایی آنها در دور نگه داشتن توپ از دروازه می تواند تفاوت بین برد یا باخت باشد. کلین شیت یکی از حساس ترین آمار برای دروازه بان ها است یک کلین شیت، مانند یک گل، اغلب نتیجه یک تلاش تیمی است، بنابراین درست نیست که عملکرد دروازه بان را به عنوان تلاش انفرادی بدانیم. با این حال، دروازه‌بان در معرض شوت‌های حریف است و حتی زمانی که دفاع عالی است، دروازه‌بان باید عملکرد تحسین برانگیزی برای مهار آن ضربه‌ها داشته باشد.

در این مقاله به دروازه بانی هایی می پردازیم که بیشترین کلین شیت را در تاریخ لیگ برتر داشته اند:

  1. پتر چک - 202 کلین شیت

پتر چک یک دروازه بان بازنشسته اهل چک است که در طول دوران حرفه ای خود در لیگ برتر برای چلسی و آرسنال بازی کرد. چک رکورد قابل توجه 202 کلین شیت در تنها 443 بازی در لیگ برتر را دارد که او را به دروازه بانی با بیشترین کلین شیت در تاریخ لیگ برتر تبدیل می کند. او با چلسی چهار قهرمانی لیگ برتر، چهار جام حذفی و یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.

  1. دیوید جیمز - 169 کلین شیت

دیوید جیمز یک دروازه بان بازنشسته انگلیسی است که برای تیم های زیادی از لیگ برتر از جمله لیورپول، منچسترسیتی و پورتسموث بازی کرده است. جیمز با 572 بازی رکورددار بیشترین بازی در لیگ برتر توسط یک دروازه بان است. او همچنین رکورد قابل توجه 169 کلین شیت را دارد که دومین کلین شیت در تاریخ لیگ برتر است.

  1. مارک شوارتزر - 151 کلین شیت

مارک شوارتزر دروازه بان بازنشسته استرالیایی است که در دوران حرفه ای خود در لیگ برتر برای میدلزبرو، فولام و چلسی بازی کرد. شوارتزر با ثبت 151 کلین شیت در 514 بازی در لیگ برتر، رکورد قابل توجهی دارد که او را به سومین دروازه بان در لیست بیشترین کلین شیت در تاریخ لیگ برتر تبدیل می کند.

  1. دیوید سیمن - 140 کلین شیت

دیوید سیمن بازیکن سابق تیم ملی انگلیس است که به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین دروازه بانان نسل خود شناخته می شود. او در بیشتر دوران فوتبالش برای آرسنال بازی کرد، جایی که در 344 بازی 140 کلین شیت داشت. سیمن همچنین در مدت حضورش در این باشگاه سه عنوان قهرمانی لیگ برتر و چهار جام حذفی را به دست آورد.

  1. نایجل مارتین - 137 کلین شیت

نایجل مارتین در طول دوران حرفه ای خود برای چندین باشگاه از جمله کریستال پالاس، لیدز یونایتد و اورتون بازی کرد. او در 372 بازی لیگ برتر 137 کلین شیت داشت که برای قرار گرفتن او در رده پنجم لیست تمام دوران کافی است.

از دیگر دروازه بانان قابل توجهی که تعداد زیادی کلین شیت در لیگ برتر داشته اند می توان به ادوین فن درسار (132)، پپه رینا (134) و جو هارت (127) اشاره کرد.

  1. پپه رینا – 134 کلین شیت

رینا هشت سال برای لیورپول بازی کرد و جایزه دستکش طلایی را برای بیشترین کلین شیت در لیگ برتر در سه فصل متوالی دریافت کرد. او به خاطر توانایی پخش و مهار شوت معروف بود.

به استناد میروریکس، پپه رینا فصل گذشته به عنوان بازیکن آزاد از تیم لاتزیو به ویارئال پیوست و هم اکنون در پست دروازه‌بان برای ویارئال در لالیگا بازی می‌کند. رینا سابقه بازی در تیم‌های ملی زیر ۱۶سال اسپانیا، زیر ۱۷سال اسپانیا، زیر ۱۸سال اسپانیا، زیر ۲۱سال اسپانیا و اسپانیا را در کارنامه خود دارد.

پپه رینا

  1. ادوین ون در سار – 132 کلین شیت

ون در سار برای چندین باشگاه لیگ برتری از جمله فولام و منچستریونایتد بازی کرد. او با یونایتد چهار عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد و به خاطر حضور قدرتمندش در محوطه جریمه شهرت داشت.

  1. جو هارت – 127 کلین شیت

هارت 12 سال برای منچسترسیتی بازی کرد و با این باشگاه دو قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد. او به دلیل توانایی اش در مهار شوت معروف بود و نقشی کلیدی در کمک به منچسترسیتی برای کسب اولین قهرمانی لیگ خود در 44 سال در سال 2012 داشت.

  1. تیم هاوارد – 127 کلین شیت

هاوارد 10 سال برای اورتون بازی کرد و به خاطر سیوهای آکروباتیک و ویژگی های رهبری اش معروف بود. او همچنین نقش مهمی در کمک به ایالات متحده برای رسیدن به مرحله حذفی جام جهانی 2014 ایفا کرد.

  1. برد فریدل – 124 کلین شیت

فریدل برای چندین باشگاه لیگ برتری از جمله لیورپول، استون ویلا و تاتنهام هاتسپر بازی کرد. او به طول عمرش معروف بود و تا 43 سالگی در لیگ برتر بازی کرد.

نتیجه

دروازه بان های این لیست در طول دوران حرفه ای خود به موفقیت های باورنکردنی دست یافته اند و هر کدام سهم قابل توجهی در موفقیت تیم خود داشته اند. نگه داشتن دروازه در فوتبال کار آسانی نیست، اما این دروازه بان ها به طور مداوم از پس چالش برآمده اند و جایگاه خود را در بین بهترین های تاریخ لیگ برتر به دست آورده اند.

 

 

کدخبر: 887678 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟