صعود بدون طارمی، با دستان بیرانوند/ ایران در ضربات پنالتی از سد سوریه گذشت و به ژاپن رسید + فیلم ضربات پنالتی

به گزارش رکنا، تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه از ساعت 19:30 امشب (چهارشنبه) در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه شهر دوحه قطر با قضاوت کیم جونگ هیوک از کره‌جنوبی به مصاف هم رفتند.

دیداری که برخلاف پیش بینی ها برای تیم ملی سخت شد و گره خورد. این بازی در 90 دقیقه و در ادامه وقت های اضافه با تساوی 1-1 به پایان رسید تا تکلیف تیم صعود کننده به مرحله بعد در ضربات پنالتی مشخص شود.

در نهایت تیم ملی فوتبال ایران با دستان نجات بخش بیرانوند که یکی از پنالتی ها را مهار کرد، از سد سوریه گذشت و حریف ژاپن در مرحله بعد شد. یکی از نکات مهم اینکه مهدی طارمی در دقیقه 90 از زمین بازی اخراج شد تا دیدار حساس برابر ژاپن را از دست بدهد.

دقایق حساس بازی:

دقیقه 8: پاس عمقی در محوطه جریمه سوریه به سردار آزمون رسید که ضربه مهاجم تیم ملی را دروازه‌بان سوریه دفع کرد و در ادامه نیز ضربه آزمون راهی در چارچوب دروازه نداشت. در این صحنه البته کمک داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برده بود.

دقیقه 25: شوت از راه دور مهدی قایدی را احمد مدنی، دروازه‌بان سوریه به کرنر فرستاد.

دقیقه 27: در یک رفت و برگشت توپ پشت محوطه جریمه سوریه به احسان حاج‌صفی رسید و شوت این بازیکن را دروازه‌بان سوریه مهار کرد.

دقیقه 30: پاس عمقی مهدی قایدی به مهدی طارمی رسید و مهاجم تیم ملی می‌توانست نزدیک شش قدم دروازه سوریه را باز کند ولی ترجیح داد پاس بدهد تا مدافعان سوریه از راه برسند.

دقیقه 32: پاس علیرضا جهانبخش در محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید که ایهم اوسو روی مهاجم ایران خطا کرد تا داور کره‌ای نقطه پنالتی را نشان دهد.

دقیقه 34: طارمی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و خلاف جهت حرکت دروازه‌بان سوریه دروازه حریف را باز کرد.

دقیقه 39: شوت موید العجمان را علیرضا بیرانوند به راحتی گرفت.

دقیقه 44: اشتباه بازیکنان سوریه باعث شد توپ در اختیار سردار آزمون قرار بگیرد. مهاجم ایران پس از طی کردن مسافتی به محوطه جریمه سوریه رسید ولی نتوانست ضربه نهایی را خوب بزند.

دقیقه 52: پاس عمقی به آزمون رسید و مهاجم کشورمان می‌توانست برای دومین بار دروازه سوریه را باز کند. ضربه‌ سردار را ابتدا دروازه‌بان سوریه گرفت و ضربه دوم او پس از برخورد به یکی از مدافعان حریف به کرنر رفت.

دقیقه 53: توپ ارسالی از نقطه کرنر را آزمون با سر زد که مدافع سوری از روی خط توپ را برگرداند.

دقیقه 57: پاسکاری آزمون و طارمی یکبار دیگر برای تیم ملی موقعیت ایجاد کرد و ضربه طارمی را احمد مدنی گرفت.

دقیقه 61: پابلو سباق روی پاس عمقی به محوطه جریمه تیم ملی رسید. کمک داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برده بود اما در ادامه با بررسی VAR مشخص شد که آفساید نبوده است. در این صحنه بیرانوند روی مهاجم سوریه خطا کرد و داور کره‌ای پس از بازبینی صحنه نقطه پنالتی را نشان داد و بیرانوند را با کارت زرد جریمه کرد.

دقیقه 64:عمر خربین پشت ضربه پنالتی ایستاد و توانست گل تساوی تیمش را به ثمر برساند.

دقیقه 81: پاسکاری خوب و موفق علی قلی‌زاده و مهدی طارمی با ضربه قلی‌زاده همراه شد ولی مدنی یکبار دیگر ناجی تیمش شد.

دقیقه 82: طارمی به دلیل شبیه‌سازی در محوطه جریمه و تلاش برای گرفتن پنالتی از داور کارت زرد گرفت.

دقیقه 1+90: طارمی با جلوگیری از ضد حمله سوریه از داور کره‌ای کارت زرد دوم را دریافت کرد و از زمین اخراج شد.

دقیقه 6+90: سوری‌ها داخل محوطه جریمه ایران نفوذ کردند و تا آستانه باز شدن دروازه پیش رفتند اما بیرانوند و در ادامه مدافعان توپ را دور کردند.

دقیقه 8+90: ابراهیم هیسار با کارت زرد داور جریمه شد.

در وقت‌های اضافه اتفاق خاصی نیفتاد و بازی آرام دنبال شد.

ترکیب ایران:

علیرضا بیرانوند، روزبه چشمی، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس (63- امید ابراهیمی)، علیرضا جهانبخش (74- علی قلی‌زاده)(119- مهدی ترابی)، مهدی قایدی (63- محمد محبی)، مهدی طارمی و سردار آزمون (8+90- کریم انصاری‌فرد)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب سوریه:

احمد مدنیه، ایهم اوسو، ثائر کروما، عبدالرحمن ویس، موید العجان، خلیل الیاس، ایزاکیل العلم، محمود الاسود (58- پابلو صباغ)، عمار رمضان (87- فهد الیوسف)، ابراهیم هیسار و عمر خربین (87- علاءالدین دالی)

سرمربی: هکتور کوپر

کدخبر: 968754 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟