آمار قابل توجه مهدی قایدی در تیم ملی/ 4 گل فقط در 217 دقیقه!

به گزارش رکنا، مهدی قایدی را می توان غیرمنتظره ترین بازیکن حاضر در لیست نهایی تیم ملی برای حضور در جام ملت های آسیا دانست. بازیکنی که در اردوهای پیشین جایی در فهرست تیم ملی نداشت و گمان می رفت که باز هم روی نام او خط قرمز کشیده شود ولی درخشش در ترکیب کلباء سبب شد تا کادرفنی این بازیکن را برای حضور در قطر دعوت کند.

قایدی در دیدار دوستانه روز گذشته تیم ملی برابر اندونزی موفق شد دو مرتبه گلزنی کند. او در نیمه دوم پای به زمین مسابقه گذاشت و در دقایق پایانی بازی توانست بریس کرده تا پیروزی تیم ملی با نتیجه پنج بر صفر به ثبت برسد.

نکته قابل توجه اینکه دیدار با اندونزی، دوازدهمین بازی ملی قایدی بود. این بازیکن تنها یک مرتبه و در دیدار فینال تورنمنت کافا با ازبکستان از ابتدا برای ایران به میدان رفته و در 11 دیدار دیگر، به عنوان بازیکن تعویضی پای به زمین مسابقه گذاشته است.

جالب تر اینکه قایدی طی این دوازده مسابقه، تنها 217 دقیقه برای تیم ملی به میدان رفته که معادل 2 بازی کامل 90 دقیقه ای به علاوه 37 دقیقه دیگر است و او در این مدت موفق شده چهار مرتبه گلزنی کند و یک پاس گل نیز بدهد و یک خطای پنالتی نیز بگیرد.

در واقع قایدی در این مدت زمان اندک، روی 6 گل تأثیر مستقیم داشته است، یعنی به طور میانگین، او هر 36 دقیقه توانسته است اثری روی یکی از گل های تیم ملی داشته باشد که آمار قابل توجهی برای او محسوب می شود.

قایدی چهار گل خود را برابر تیم های ملی بوسنی، کامبوج و اندونزی (2 گل) به ثمر رسانده است. او در همان دیدار با کامبوج نیز به میلاد محمدی پاس گل داد و یک پنالتی گرفت که توسط کریم انصاری فرد وارد دروازه حریف شد.

منبع: ورزش سه

کدخبر: 962588 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟