مراسم معارفه مجید جلالی با حضور تاج برگزار شد/ شاید برنامه‌های من را ببینید و بگویید اینها در حد حرف است!

به گزارش رکنا، مراسم معارفه مجید جلالی به عنوان مدیر جدید توسعه و پیشرفت فوتبال کشورمان(تکنیکال دایرکتور) از ساعت ۱۴:۴۵ امروز با حضور در سالن آمفی تئاتر فدراسیون فوتبال برگزار شد.

در این مراسم مهدی تاج (رئیس)، هدایت ممبینی (دبیرکل)، علی تارقلی‌زاده (مدیر روابط بین‌الملل)، ابراهیم شکوری (رئیس کمیته آموزش)، سمیه دهقانیان (رئیس دپارتمان جوانان)، بهارک کاظم (رئیس دپارتمان آموزش)، حامد مومنی (معاون دبیرکل)، مریم جهان نجاتی (سرمربی تیم ملی جوانان بانوان) و سید مهدی ابطحی حضور داشتند.

مجید جلالی در مراسم معارفه‌اش اظهار کرد: من در همه سال‌هایی که کار کردم برای اولین بار پست سازمانی گرفته‌ام. من نزدیک به ۳۰ سال در آموزش و پرورش بودم ولی هیچ پستی را قبول نکردم و می‌گفتم که فقط حیاط مدرسه را دوست دارم. من از چند سال پیش که به طور سالانه در سمینارهای AFC شرکت می‌کردم، افرادی را می‌دیدم که درباره آینده کشورشان صحبت می‌کردند. من همیشه حسرت می‌خوردم که چرا نباید برای آینده برنامه داشته باشیم.

او افزود: از همان زمان به ذهنم آمد که باید در مورد بخش برنامه‌ریزی برای توسعه فوتبال صاحب ایده باشیم. به همین منظور در ۱۲ سال گذشته با هزینه خودم به کشورهای دیگر می‌رفتم تا ببینیم آنها چه‌کار می‌کنند. من به فرانسه رفتم، به لاماسیای اسپانیا رفتم، به سه آکادمی معتبر برزیل رفتم تا ببینم برنامه آنها چیست. در خلال یکی، دو سالی که در حوزه مربی‌گری مسئولیت نداشتم، سعی کردم به استان‌ها و شهرهای دیگر بروم. من می‌خواستم ببینم که در ایران چه خبر است؟ از نظر سطح استعداد، کجای کار هستیم؟

مدیرفنی فدراسیون فوتبال ادامه داد: بعد از آن شروع به نوشتن کردم. در مورد فوتبال پایه نوشتم چون اعتقاد دارم اصلی‌ترین نیاز ما در کوتاه‌مدت، یک نظام آموزشی هماهنگ است. شاید این موضوع باید خیلی سال پیش اتفاق می‌افتاد. شما می‌بینید که خروج مدارس فوتبال در پایان هر سال چهار نفر هم نیست؛ بنابراین تصمیم گرفتم که بنویسم و ۱۲ کتاب برای ۱۲ رده سنی نوشتم. برای هر سن تمام پارامترهایی که برای یک کودک تاثیرگذار است را مورد بررسی قرار دادم. یک کودک بعد از ۱۲ سال کار باید یک بازیکن باکیفیت شود.

جلالی گفت: وقتی فدراسیون چنین پیشنهادی به من داد که از سوی دوست خوبم، آقای تارقلی‌زاده بود، من استقبال کردم. من همان ابتدا به آقای تاج گفتم که با سه انسان بزرگ در فوتبال مشورت کردم و گفتند که این پست را قبول نکن. آقای تاج پرسید چرا؟ من پاسخ دادم که آنها گفتند، فدراسیون پشت برنامه‌هایت نمی‌ایستد. اگر قرار است در آینده تحول بزرگی ایجاد شود، آن تحول با برنامه‌ای که بودجه و پول می‌خواهد، محقق می‌شود. آقای تاج قول دادند که همه چیز فراهم خواهد شد. او اعلام کرد که بنایش این است که چنین شرایطی را فراهم کند.

او در پایان بیان کرد: شاید برنامه‌های من را ببینید و بگویید این برنامه در حد حرف است ولی ما می‌خواهیم تا جایی که می‌شود تلاش کنیم و این برنامه را عملیاتی کنیم. قبل از این که به قدرت تبدیل شویم، نیاز به گستردگی در فوتبال داریم. در حال حاضر اگر گستردگی داشته باشیم، سازمان‌دهی نداریم. ما باید از درون گستردگی به نخبه‌هایمان برسیم. آرسن ونگر می‌گوید که وقتی برنامه توسعه طراحی می‌کنید، باید نگاهتان به آینده باشد و به نتایج زودگذر توجه نکنید.

کدخبر: 953888 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟