تساوی تلخ در تاشکند/ تیم قلعه نویی دو نیمه متفاوت داشت! + فیلم گلها

به گزارش رکنا، تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان از ساعت 16:30 امروز (سه‌شنبه) در مرحله انتخابی جام جهانی 2026 با قضاوت محمد عبدالله محمد از امارات در ورزشگاه اختصاصی بنیادکار تاشکند به مصاف هم رفتند.

ایران نیمه نخست را با گل‌های رامین رضاییان (14) و سردار آزمون (38) به پایان برد، اما در نیمه دوم ازبک‌ها بهتر کار کردند و توسط اوستون اورونوف (52) و سرگیف (83) بازی را به تساوی کشاندند.

شاگردان امیر قلعه‌نویی با این تساوی چهار امتیازی شدند و در صدر گروه E مسابقات ماندند. در این گروه ازبکستان با همین تعداد امتیاز (چهار امتیاز) و تفاضل گل کمتر در رده دوم و ترکمنستان و هنگ‌کنگ نیز با یک امتیاز به ترتیب در رده‌های دوم تا چهارم ایستادند.

ترکیب ازبکستان: اوتکیر یوسوپوف، هوجیاکبار آلیجونوف، فاروح سایفیف، روستم آشورماتوف، اوتابک شوکوروف، اودلیبک هامروبکوف، جلولیدین ماشاریپوف(62 - فیض الایف)، اوستون اورونوف(89 - خوسانف)، الدور شومورودوف، اومار اشمورودوف(81 - سرگیف) و هوسنیدین آلیکولوف.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، مهدی ترابی (4+90 - رضا اسدی)، سعید عزت‌اللهی، محمد محبی (75 - مهرداد محمدی)، سامان قدوس (43 - علی کریمی)، مهدی طارمی و سردار آزمون (75 - روزبه چشمی).

 

لحظات حساس بازی:

دقیقه 3: هوسنیدین آلیکولوف با خطا روی میلاد محمدی اولین بازیکنی بود که با کارت زرد داور روبه‌رو شد.

دقیقه 8: مهدی طارمی در محوطه جریمه ازبکستان در برخورد با دروازه‌بان حریف روی زمین افتاد، ولی داور اماراتی اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه 14: پاسکاری عالی بازیکنان و پاس دیدنی سردار آزمون به رامین رضاییان رسید و این بازیکن از زاویه بسته موفق شد دروازه ازبکستان را باز کند.

دقیقه 38: سامان قدوس به خوبی از بازیکن ازبکستان توپ‌ربایی کرد و آن را به سردار آزمون رساند تا مهاجم ایران گل دوم را به ثمر برساند.


دقیقه ۵۲ : در حالی که علی کریمی و یک بازیکن دیگر در تلاش برای زدن توپ بازیکن ازبکستان بودند،کریمی به اشتباه پاس را برای اوستون اورونف در موقعیت تک با تک فرستاد و این مهاجم هم فرصت سوزی نکرد و گل اول تیمش را ثبت کرد.

دقیقه ۵۴: ضربه اورونف با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۶: باز هم مهاجمان ازبکستان در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفتند و این بار ضربه آنها به همان جایی رفت که بیرانوند ایستاده بود.

دقیقه ۶۴: شوت شوکوروف با اختلاف کمی از بالای دروازه راهی اوج شد تا یکی دیگر از موقعیت‌های پرتعداد میزبان در نیمه دوم به ثمر نرسیده باشد.

دقیقه 83: در حالی که بازی چند دقیقه‌ای بود آرام شده بود و خبری از حملات دامنه‌دار تیم میزبان نبود، یک ضد حمله سریع از ازبک‌ها با سه پاس تماشایی منجر به رقم خوردن گل تساوی شد. در این صحنه پاس دقیق بازیکن ازبکستان به سرگیف رسید و او که چند ثانیه قبل وارد زمین شده بود، کمی آن طرف‌تر از تیرک دوم با یک بغل پای چپ دروازه بیرانوند را باز کرد.


کدخبر: 948459 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟