پایان کار تکواندو بدون طلا/ دست سلیمی هم به طلا نرسید + فیلم

به گزارش رکنا ، در آخرین روز از رقابت های تکواندو بازیهای آسیایی هانگژو آرین سلیمی در وزن مثبت 80 کیلو گرم مردان پس از شکست تکواندو کارانی از کشورهای قیلیپین،اردن و چین تایپه راهی فینال شد تا در مسابقه نهایی برابر سانگ ژائو ژیانگ از کشور چین قرار  گیرد.

وی در این مسابقه حساس در حالیکه جو سالن و تماشاگران و حتی نگاه مهربانانه داوری به نفع حریف چینی اش بود در راند اول در حالیکه پیش افتاده بود ولی داوران سه امتیاز وی را پاک کرده  بودند در نهایت 17بر11 نتیجه را واگذار کند.

اما در راند دوم آرین مصمم تر به مبارزه خود ادامه داد تا در نهایت 19 بر 13 این راند را ببرد و کار را به راند سوم بکشد.

در راند سوم اما آرین سلیمی در حالیکه از نظر فنی و بدنی یک سر و گردن از حریف چینی سرتر بود ضربات جانانه ای را حریف وارد کرد تا 5بر3 جلو بیفتد ولی طی یک رفت و برگشت حریف چینی 7 امتیازه شد. آرین دوباره امتیاز خود را به 13 رساند ولی داوران دوباره امتیاز وی را پاک کردند تا هر دو مساوی شوند.

در ادامه تکواندوکار چینی با راى داوران راند سوم را 21بر15 بنفع خود تمام کرد تا در یک مبارزه پرحرف و حدیث به مدال طلا برسد.

بدین ترتیب پرونده تکواندوى ایران با کسب 3مدال نقره توسط آرین سلیمی ،علیرضا حسینی پور و‌مهدی حاجی موسایی و 5 مدال برنز توسط متین رضایی،مهران برخورداری،مبینا نعمت زاده،ملیکا میرحسینی وکیلی در بخش کیوروگی و مرجان سلحشوری در بخش پومسه نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی هانگژو بسته شد.

کدخبر: 932464 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟