تاج: رونالدو بدون مشکل به ایران می‌آید/ نمی‌دانم بازی ایران و بلغارستان چگونه پخش شد!

 

به گزارش رکنا، مهدی تاج در حاشیه کلاس مربیگری A آسیا، اظهار داشت: دوستانی که شرکت کردند همه روی نیمکت نشسته‌اند. مدیرعامل باشگاه هم در این کلاس حضور دارد. فدراسیون فوتبال از برگزاری این کلاس‌ها ضرر نمی‌کند. در این یکی دو سال کردیم؛ تقریبا هرکسی طالب این کلاس‌ها بوده و شرایطش را داشته سعی کردیم برگزار کنیم. AFC هم با ما همکاری لازم را داشته، زمانی باید به مالزی یا جای دیگر می‌بردیم و آموزش می‌دادیم. الان در کشورمان این کار را می‌کنیم و مدرس هم ایرانی است. تخفیف 50درصدی هم دادیم چون خیلی گران می‌شد و شاید همه نمی‌توانستند پول کلاس را بدهند. هتل، سالن و ابزار اموزش برای خود فدراسیون است. شرایط خوبی برای برگزاری کلاس فراهم شده است.

* نمی‌دانم بازی تیم ملی با بلغارستان چگونه پخش شد

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد بازی تیم ملی با بلغارستان و مشکلات حق پخش این بازی، گفت: در مورد پخش و حق پخش باید یکبار صحبت جامعی انجام شود. در مورد بلغارستان تا آخرین لحظات دنبال امضای یک تفاهم نامه بودیم. خود صداوسیما هم دنبال این بود. به یکباره این تفاهم انجام نشد. بازی هم پخش شد. 11 کشور خرید بودند. سوئد، 2 شبکه آلمانی، 3 شبکه بلغارستان، اسلوونی و... خریده بودند. نمی‌دانم به چه شیوه‌ای پخش شد اما به هرحال ما باید برای مراجع بالادستی حرف منظمی داشته باشیم و مشخصا بگوییم با قرارداد یا بدون قرارداد پخش شده است. از این بازی که گذشت. امیدوارم بقیه بازی‌ها را با یک قرارداد با صداوسیما پخش کنیم.

وی در مورد اینکه آیا منافع فدراسیون فوتبال در نظر گرفته شده عنوان کرد: نه، ما که هیچ پولی نگرفتیم. تا آخرین لحظه گفتند 30هزار دلار می‌دهیم اما قراردادی با فدراسیون بسته نشده است. بابت 30هزار دلار هنوز قراردادی منعقد نکرده‌ایم. آنچه مسلم است صرف نظر از مبلغ هرپخشی باید با قرارداد انجام شود. برای بازی با آنگولا نمی‌دانم. امیدوارم این اتفاق بیفتد و ما با قرارداد بازی را پخش کنیم.

وی در مورد ماجرای میزبانی قطر از دربی تهران، گفت: این موضوع تکذیب می‌شود. برگزاری این دیدار در قطر نخواهد بود.

* نامه فدراسیون به پرسپولیس، سپاهان و نساجی برای تشکیل ستاد بازی‌های آسیایی

تاج در مورد اینکه آیا ورزشگاه آزادی برای دربی آماده می‌شود، اظهار داشت: ما مشکل چمن داریم. در کمپ تیم ملی مشکل داشتیم که تامین شده و چمن بسیار خوبی در زمین شماره 2 داریم. زمین شماره یک را هم خودمان آب ندادیم چون در روزهای آینده باید خاک برداری کنیم و مثل زمین شماره 2 لوله گذاری شود. شرایط خاصی دارد. زمین شماره 2 برای تیم‌های ملی ما قابل استفاده است. در مورد استادیوم آزادی هم؛ به نظر می‌رسد چمن آماده می‌شود و مشکلی نداریم. حتما هم برای دربی و هم برای بازی با النصر چمن آماده است. همین امروز نامه‌ای به پرسپولیس، سپاهان و نساجی زدیم تا ستاد بازی‌های آسیایی درست کنند. باید میزبانی کنند. به فرودگاه بروند و استقبال کنند. به هتل بیاورند و همه شرایط را مهیا کنند. فکر کنم این اتفاق بیفتد و مشکلی وجود ندارد.

* برای میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا تا 5 سپتامبر وقت داشتیم

وی در مورد اینکه چه درخواستی ازه واداران تیم‌ها دارد تا در بحث میزبانی خللی ایجاد نشود، گفت: میزبانی لیگ قهرمانان آسیا کاری بود که تا 5 سپتامبر وقت داشتیم این مساله را حل کنیم. البته به باشگاه‌ها گفتیم زمین بی طرف را معرفی کنند که معرفی هم کردند اما خوشبختانه توانستیم در آخرین ساعت 5 سپتامبر توانستیم تفاهم نامه‌ای با فدراسیون عربستان منعقد کنیم. در یک بند صراحتا آمده تیم‌های باشگاهی و ملی ما می‌روند و می‌آیند.

تاج گفت: همین را AFC قبلا از ما درخواست کرده بود. ارسال کردیم و دوباره میزبانی برگشت. این یک بخش قصه است. بخش دیگر این است که علاوه بر ستادی که فدراسیون تشکیل داده، ستادی هم خود باشگاه‌ها تشکیل بدهند تا به بهترین شکل از طرف عربستانی و باشگاه‌های دیگر که به کشور ما می‌آیند، میزبانی شود. مطمئنم این مهم به نحو احسن انجام می‌شود.

* به عنوان یک ایرانی اینکه بگویند در کشور ما امنیت وجود ندارد یک توهین است

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص تامین امنیت ستاره‌ها و اینکه یک شرکت بیمه‌ای به رونالدو اعلام کرده مسافر ایران نشود، عنوان کرد: این حرف بسیار بیجا است. به عنوان ایرانی این حرف را توهین می‌دانیم که کسی بگوید در کشور ما امنیت وجود ندارد و برای رونالدو مشکل به وجود می‌آید. او راحت می‌آید. بازی‌های بسیار مهمی را میزبانی می‌کنیم. در همه فصول آمده‌اند و رفته‌اند. هیچ مشکلی وجود ندارد. به طرف عربستانی هم اطمینان دادیم که هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.

* پیگیر بعضی از مسائلی که سهل انگاری شده هستم

وی در مورد بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال با شکایت باشگاه بوشهری و کوتاهی دبیرکل فدراسیون فوتبال، گفت: خودم دنبال این موضوع هستم. جلسه‌ای با امور بین الملل و دبیرکل برگزار کردیم. آن‌ها هم حرف‌هایی دارند که این موضوع 45روز قبل به استقلال در سامانه اطلاع داده شده و باید در این مدت این مساله را حل می‌کردند. عددش هم ناچیز بود. جلسه‌ای گذاشتیم که این مشکل را به شکلی حل کنیم.

* تعهدمان با AFC این است که اتاق را ما تامین کنیم و تجهیزات را آن‌ها بیاورند

تاج در خصوص اینکه آیا ممکن است دربی با سیستم VAR برگزار شود، اظهار داشت: AFC دیروز به ما نامه‌ای ارسال کرده، حدود 20 نفر را معرفی کرده که فدراسیون باید از همه آن‌ها برای AVR میزبانی کند. 15 نفر عوامل این سیستم هستند و 5 نفر هم داور هستند که باید در اتاق بنشینند. تعهدمان با AFC این بوده که اتاق را ما تامین کنیم و تجهیزات را آن‌ها بیاورند.

وی افزود: تجهیزات را می‌آورند. ما هم اتاق VAR را در ورزشگاه آزادی تامین کردیم. کیومرث هاشمی و مسئولان ورزشگاه آزادی آمدند. این اتاق الان آماده است. سهیل مهدی امروز بازدید می‌کند. اگر نقصی داشته باشد برطرف می‌کنیم. هزینه 20 نفر را می‌دهیم. ان‌شاالله بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را با VAR برگزار می‌کنیم. برای دربی باید منتظر ماند تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

* سقف بودجه هیچ باشگاهی افزایش نمی‌یاید

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص شکایت‌هایی که چند باشگاه از بحث تخلف سپاهان داشته‌اند و آیا نتایج بازی‌ها تغییر می‌کند، گفت: به کمیته انضباطی رفته و در صلاحیت این کمیته است. در صلاحیت من نیست. همین امروز هم جلسه‌ای برای حمایت از باشگاه‌های آسیایی در سازمان لیگ برگزار می‌شود. حمایتی که قانونی باشد و سقف رعایت شود.

وی در مورد اینکه آیا احتمال افزایش سقف بودجه این باشگاه‌ها وجود دارد، عنوان کرد: نه، در سازمان لیگ جلسه‌ای هست. ممکن است حمایت‌های دیگری انجام شود ولی ان اتفاق الان انجام نمی‌شود.

منبع: فارس

کدخبر: 927056 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟