تعریف و تمجید نکونام از ستاره استقلال/ خیال راحت آبی ها با شماره یک!

به گزارش رکنا، یکی از معدود دلایل خوشحالی جواد نکونام در این روزها، آمادگی سیدحسین حسینی است. دروازه‌بانی که در پایان فصل گذشته از استقلال خداحافظی کرد اما بعد از اینکه تلاش آبی‌ها برای جذب جانشین او به نتیجه نرسید، این دروازه‌بان به استقلال برگشت و البته که امسال یک رقیب سرشناس به نام محمدرضا خالدآبادی را کنار خود می‌بیند.

کاپیتان آبی‌ها، البته در چهار بازی قبلی تیمش نمایش قابل قبولی داشته و فعلا بعید است خالدآبادی شانسی برای رسیدن به ترکیب اصلی استقلال داشته باشد.

حسینی که در هفته‌های گذشته، دو پنالتی مهار کرده بود، دیشب هم با یک فوق واکنش – که البته شانس هم در آن دخیل بود – اجازه نداد استقلال خوزستان بازی باخته را با مساوی عوض کند تا جواد نکونام در کنفرانس خبری بعد از بازی به شکل ویژه از کاپیتان تیمش تعریف کند:" غیر از این از حسینی توقع نداشتیم. با وجود فشارهای سال گذشته او را نگه داشتیم چون به او اعتقاد داشتم. سالی که خودم به استقلال آمدم، سید هم حضور داشت. او کاپیتان  و بزرگ استقلال است. اعتقاد قبلی من این است که سید یکی از بهترین گلرهای ایران است و هست، این را ثابت کرده است. ما از سید فقط توقع همین عملکرد را داریم. حسینی بزرگ‌ تر، بهترین بازیکن و کاپیتان تیم است و می‌تواند بهترین گلر تیم ملی باشد.»

اگر بخواهیم اسناد بیشتری برای اثبات روزهای حسینی داشته باشیم می‌توان به امید گل تیم‌های حریف اشاره کرد. 4 حریف استقلال در این مدت بالای 3.5 امید گل داشته‌اند و این آمار یعنی این که استقلال باید حداقل 3 بار دروازه‌اش در این هفته‌ها باز می‌شد. خوردن یک گل که البته آن هم از ریباند پنالتی به دست آمد تاییدی بر عملکرد خوب حسین حسینی درون دروازه این تیم است.

حسین حسینی در این فصل با یک مشکل هم دست به گریبان خواهد بود و آن هم تغییرات متعدد در فاز دفاعی تیمش است تا جواد نکونام به یک ترکیب ثابت و مطمئن برسد. حسینی تا آن زمان باید بار این تغییرات و ناهماهنگی‌ها را هم به دوش بکشد و دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

نکونام به خوبی می‌داند که حضور یک دروازه‌بان با اعتماد به نفس و مطمئن درون دروازه تاثیراتش را به تمام تیم منتقل خواهد کرد و به همین دلیل اگر بخواهد یک بازیکن را برای تقدیر و تشکر انتخاب کند آن نفر، شماره یکی است که این روزها واقعا یک بوده است.

منبع: فوتبالی

کدخبر: 923971 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟